Abonament gratuit
Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”

Slugă la doi stăpîni

CORNEL CODIŢĂ
Ziarul BURSA #Editorial /

CORNEL CODIŢĂ

După cum uşor va bănui bunul şi îngăduitorul nostru cititor, subiectul de astăzi nu are de a face cu teatrul renascentist, cu Truffaldino ori vreun alt personaj din aceeaşi familie de servitori poltroni şi isteţi care şi astăzi mai delectează publicul cu aventurile lor, de la Sganarelle, la Scapino şi Leporello. Personajul zilei este unul contemporan, deloc vesel, cel în jurul căruia, vrem nu vrem, ne place nu ne place, se învîrte politica din România, deocamdată. Domnul Dragnea... Liviu Dragnea! Privind harababura din jurul lui nu se poate să nu te întrebi: în ce piesă joacă "băiatul ăsta" şi ce rol, mă rog? Să scrutăm partitura şi să căutăm răspunsurile!

După un lung şi istovitor asediu, soarta războiului PSD-DNA s-ar putea decide astăzi (ieri!). Publicul este bombardat de cîteva luni, aproape zilnic, cu noi şi noi dezvăluiri despre "scheletele", unele cît se poate de reale, altele doar fantome, care zac în dulapurile, ori bîntuie odăile din dos ale instituţiei care, pe drept sau pe nedrept, se confundă practic cu numele doamnei Kovesi. "Corupţie, corupţi, justiţie trucată" scrie pe toate aceste mesaje, livrate din tranşeele "războiului împotriva statului paralel". De cealaltă parte a meterezelor, răspunsurile s-au redus la sintagma "penali", cu completarea că cei care susţin această cruciadă anti-DNA ocupă poziţii de putere importante, politice şi economice, şi se folosesc de ele ca să împiedice inexorabila precipitare a judecăţii faptelor lor. Fiat Justitia! DA, dar nu pentru ei, iar dacă e să fie totuşi justiţie şi pentru ei, atunci să fie justiţia lor, făcută de ei, cu mînuţa lor, iar nu una care le este potrivnică, aşa cum "violent şi fără maneră" se manifestă astăzi DNA-ul doamnei Kovesi! În ciuda uriaşului succes electoral al PSD şi al controlului tip "mînă de fier" asupra Parlamentului şi a Guvernului, războiul nu a putut fi tranşat cu mijloacele "democraţiei" şi nici mediatic, deşi au fost succese şi victorii, unele chiar spectaculoase. Mai rămînea calea "administrativă". Ministrul Justiţiei să facă bine şi să analizeze situaţia, să ne spună dacă DNA-ul poate exista şi fără Kovesi, ori Kovesi, fără DNA! Şi s-a anchetat... şi s-a anchetat zi de vară pînă-n seară... şi s-a răs-anchetat, s-a făcut şi o lucrare, adică un text de analiză, care a fost la rîndul lui analizat şi răs-analizat. Ba, ca să îşi limpezească gîndurile, puţin Zen nu strică niciodată, domnul ministru a dat o fugă pînă în Japonia, doar că nici asta nu i-a tihnit căci momentul inevitabilei despărţiri a apelor sosise, aşa că doamna Prim-ministru l-a chemat în ţară să ne spună cu subiect şi predicat: pleacă sau nu pleacă? Kovesi... desigur! Răspunsul, anticipat public chiar de către Procurorul General este "Nu pleacă". Iar, pentru ca lucrurile să fie clare, ambasadorul Klemm a binevoit să i-o spună verde în faţă lui Dragnea, la el în cabinetul de Preşedinte al Camerei deputaţilor, doar cu o zi înainte de ieşirea publică a Ministrului Justiţiei cu deznodămîntul anchetei toaderesciene. Desigur, pe căi diplomatice am aflat că cele două părţi nu au discutat nici măcar prin aluzie subiectul Kovesi, Ambasadorul Statelor Unite fiind interesat doar de cauzele evoluţiei haotice a preţului la praz şi bolovani de rîu, în judeţul Teleorman, care era mai mai să dărîme indicele Dow Jones la bursa din New York şi să declanşeze un nou val de criză economică în America, precum şi de mersul pescuitului la ştiuca în rezervaţia personală a baronului PSD cu care aproape.... aproape ar putea să se şi împrietenească, dacă n-ar fi vremurile astea... atît de vitrege. Şi, Dragnea, unde a fost în toată această tevatură? Cum unde? În fruntea trupelor, în cortul de stat major, în buncărele de unde s-au lansat "armele secrete" ale războiului împotriva statului paralel, peste tot unde putea să îşi servească stăpînul său politic nr. 1: "Asociaţia progresistă a baronilor PSD care vor binele partidului pentru că de la binele partidului atîrnă binele ţării şi de la binele ţării atîrnă binele...", al cărui membru de vază, desigur, este. Da, dar războiul a fost pierdut, Kovesi nu pleacă! Ei şi, cine o să-l împiedice să strige eroic şi cu entuziasm, din adîncul pieptului şi din toţi bojocii: "Uraaaa... am înfrînt... tovarăşi"!

Nimeni!

Aici intervine tabloul doi al piesei: Dragnea îşi trage un Congres! Da... da... acesta nu este congresul PSD-ului, căci el partidul, "sireacul", nu avea nevoie de vreun conclav, acum, cum nu are nevoie ologul de două perechi de ghete cu patine. Acesta este congresul lui Dragnea, pentru Dragnea şi, desigur, cu Dragnea în rolul principal. De ce? În primul rînd pentru că Dragnea are nevoie de această "revistă de front" a PSD-ului ca să-i poată muştrului, băga în viteză, aşeza în rînd, chema la ordine etc. pe toţi cei care visează cai verzi pe pereţi că îl schimbă cînd vor ei pe EL... Dragnea, de la conducerea partidului. Este şi va fi o "splendidă" etalare de "putere organizatorică" a "Liderului" şi a echipei sale. Firul roşu, ideea forţă, lozinca de bază: am pierdut o luptă, poate, de fapt a cam ieşit remiză, dar războiul, niciodată! Ca susţinere de rezervă va fi folosită probabil celebra previziune care încarnează optimismul stalinist "O să răsară soarele şi pe uliţa noastră" , o simplă variantă colholznică a celebrului intro shakesperian, Richard al III-lea... "Azi, iarna vrajbei noastre s-a schimbat, prin soarele lui York în toi de vară; iar norii toţi, ce casa ne-o striveau, sunt îngropaţi acum în sînu-adînc al mării". De ce are Dragnea nevoie de această demonstraţie de forţă şi rescoatere la imprimantă a firmanului său de lider al PSD? Pentru că-i trebuie, mai mult ca aerul şi apa în relaţia cu cel de-al doilea stăpîn pe care trebuie să îl servească, cel de la care atîrnă nu doar soarta sa politică, ci chiar soarta lui de cetăţean liber, Starostele inelelor (se poate citi şi "cătuşelor"). Ştie toată lumea, nu despre firava Codruţa este vorba, cît o vrea ea să pară de "sîngeroasă" şi de "fără de milă" în pozele oficiale. Apropos, s-ar putea scrie un roman în jurul personajului, construit doar din contrastul înfăţişării ei în pozele oficiale, faţă de cele "civile", ca să nu zic de mediul privat!!! Acest al doilea stăpîn vrea mereu, imperios, noi şi noi garanţii că Dragnea poate livra ceea ce are de livrat din postura de şef al PSD-ului şi anume sprijinul organizatoric şi electoral pentru mandatul K.W.I. 2.0. Nu livrează probele de eficienţă, la fiecare etapă şi scadenţă, i se rostogoleşte capul pe scările DNA-ului cît ai zice peşte de baltă; de Teleorman sau Sibiu, prea puţin mai contează.

Şi-am încălecat pe-o şa şi v-am spus povestea aşa;

Şi-am încălecat pe-o roată ... dar n-am spus-o chiar pe toată;

Şi-am încălecat pe-o căpşună;

Şi v-am spus, oameni buni, ceva ce seamănă cu o mare minciună!

Opinia Cititorului ( 24 )

  1. "Azi, iarna vrajbei noastre s-a schimbat, prin soarele lui York în toi de vară; iar norii toţi, ce casa ne-o striveau, sunt îngropaţi acum în sînu-adînc al mării"

    Speranta e bucurie 

    Bucuria e speranta 

    Soare cu bucurie si speranta!

    Cu totii ne dorim sa sporeasca calitatea vietii, numai ca nimeni nu doreste sa ne livreze calitate...se ocupa de alte livrabile!...macar presedintia Romaniei la UE sa aduca pe agenda societatii civile, politice si a mediului de afaceri acest obiectiv proritar pentru toti cetatenii UE. 

    1. E clar pentru oricine.

      Asta si/a propus presedintia Romaniei la Consiliul UE,sa puna in centru ceteateanul...la asta asist de aproape o luna...Se procedeaza astfel doar de teama sa nu mai existe alte exit/uri dupa Brexit!... nu ca i/ar pasa cuiva de faptul ca nu o ducem prea bine.

      Dragnea are psihologie de sluga, dar una care isi ascunde inclinatia dictatoriala prin sintagma, de bun organizator.

      Naiva mi/ar placea sa cred ca poate prioritatea presedintiei UE nu este o mare minciuna! 

      Salmonela, nu se poate să pozezi în intelectuala Bursei în timp ce emiți gogomăniile propagandei securiste.

      Cine să pună în centru cetățeanul? Regimul securist din România, cu cele mai multe condamnări CEDO din UE?

      Salmonela, uzi tastatura. Tamponează-te în colțul gurii. 

      Copie la indigo 

       

      "Cît îmi sunt de urîte unele dobitoace,  

      Cum lupii, ursii, leii si alte cîteva,  

      Care cred despre sine ca pretuiesc ceva! 

      De se trag din neam mare,  

      Asta e o-ntîmplare: 

      Si eu poate sunt nobil, dar s-o arat nu-mi place. 

      Oamenii spun adesea ca-n tari civilizate 

      Este egalitate. 

      Toate iau o schimbare si lumea se ciopleste,  

      Numai pe noi mîndria nu ne mai paraseste. 

      Cît pentru mine unul, fiestecine stie 

      C-o am de bucurie 

      Cînd toata lighioana, macar si cea mai proasta,  

      Cîine sadea îmi zice, iar nu domnia-voastra." 

      Asa vorbea deunazi cu un bou oarecare 

      Samson, dulau de curte, ce latra foarte tare. 

      Catelul Samurache, ce sedea la o parte 

      Ca simplu privitor,  

      Auzind vorba lor,  

      Si ca nu au mîndrie, nici capricii desarte,  

      S-apropie îndata 

      Sa-si arate iubirea ce are pentru ei: 

      "Gîndirea voastra, zise, îmi pare minunata,  

      Si sentimentul vostru îl cinstesc, fratii mei." 

      - "Noi, fratii tai? raspunse Samson plin de mînie,  

      Noi, fratii tai, potaie! 

      O sa-ti dam o bataie 

      Care s-o pomenesti. 

      Cunosti tu cine suntem, si ti se cade tie,  

      Lichea nerusinata, astfel sa ne vorbesti?" 

      - "Dar ziceati..." - "Si ce-ti pasa? Te-ntreb eu ce ziceam? 

      Adevarat vorbeam,  

      Ca nu iubesc mîndria si ca urasc pe lei,  

      Ca voi egalitate, dar nu pentru catei." 

      Aceasta între noi adesea o vedem,

      Si numai cu cei mari egalitate vrem. 

      Cat de clar transpar personajele de astazi; chiar ca sunt adevarate animale..... 

      Frumos.

      Asta spun si eu ca UE ne considera consumatori, nu cetateni!..Dupa amenintari Exit s/au gandit sa schimbe discursul si sa consulte societatea civila..mai mlt sa formalizeze grupurile de lucru ale societatii civile...dar nu asta e buba ci modelul economic si cel social...Ca sa se respecte drepturile omului, mai ales cele economice si sociale multe lucruri ar trebui sa se schimbe...Te las pe tine sa analizezi si sa ne spui ce ar trebui schimbat pentru a asigura drepturile civile, politice, economice si sociale si de facto.

      Acesta este discursul oficial!...Societatea civila in grupurile de lucru isi ia in serios rolul si spra ca vocea ei va fi auzita!Un ocean de saracie cu insule micute de bogatie!..asta trebuie sa denuntam si sa schimbam! Cum putem sa schimbam si daca e posibil..despre asta ar trebui sa discutam!

      Punct de vedere privind prioritătile Pre sedintiei României a Consiliului UE și

      Grupul de lucru Afaceri Generale 

      Comentarii generale (care nu vizează tematica specifică Consiliului Afaceri Generale) 

      1. Apreciem si sustinem propunerea ca Presedintia României să aducă în prim planul 

      politicilor Uniunii Europene conceptul de cetătean european , întrucât acesta  

      serveste adâncirii integrării si întăririi unitătii prin asumarea de către statele membre astfel 

      unei responsabilităti comune pentru conditia fiecărui individ, indiferent în ce stat  

      membru alege să trăiască. Totodată aceasta poate oferi o bună călăuză în reformarea  

      institutiilor si mecanismelor UE, în recâs tigarea încrederii si sustinerii din partea  

      populatiei. 

      Totodată, aducerea în prim plan a intereselor cetăteanului european serveste 

      intereselor specifice ale României în domeniul coeziunii, mobilitătii, educatiei, 

      sănătătii, protectiei sociale etc. O temă pe care nu am regăsit-o în documente ar fi  

      combaterea sărăciei. 

      2. Considerăm ca titlul ales pentru cea dea treia categorie tematică (politică externă i ș 

      securitate) i anume ș „Europa, actor global” este neinspirat. Tematicile reflectă  

      deziderate, iar Uniunea Europeană este deja un actor global influent. Ceea ce ar putea  

      fi un deziderat este „Întărirea rolului UE în gestionarea problemelor globale,  

      asigurarea stabilită si dezvoltării durabile în lume” sau, în spiritul constructiei  

      celorlalte titluri „Europa, factor de stabilitate si dezvoltare durabilă la nivel ș 

      global” 

      3. Sustinem propunerile doamnei Salomea Romanescu în ce priveste statutul  

      cercetătorului si cresterea competentelor institutiilor Uniunii Europeneș în materia 

      cercetării-dezvoltări i si inovării, precum si acordarea unei atentii sporite stiintelor  

      sociale, în special cu referire la analiza prealabilă si ulterioară a impactului politicilor  

      europene, cu precizarea că ar trebui identificate mecanisme pentru implicarea mai  

      echilibrată a cercetătorilor din toate statele membre.  

      4. Sustinem propunerea doamnei Silvia Vlăsceanu de a pune pe agenda Presedin iei  

      României a Consiliului UE, problematica grupurilor vulnerabile si necesitatea  

      instituirii la nivelul UE a unor mecanisme de interventie în favoarea acestor grupuri  

      (poate pe baza acelorasi principii care au argumentat necesitatea distribuirii și 

      refugiatilor?)

      Te recunoastem dupa vocabularul imbogatit!

      . Temă transversală

      Pilonul European al drepturilor sociale având în centru securitatea umană a cetățeanului european,dezvoltarea durabilă și guvernanța umanistă, consecință cu prioritate maximă a Brexit-ului 

      OBIECTIV GENERAL 

      - Intărirea identității europene prin introducerea aspectului comunitar european in cultură, educație, formare profesională și ocupare , consecință cu prioritate maximă a Brexit-ului 

      2. Motivare 

      Întrucât, în mod îngrijorător, extremismul pare a căpăta amploare în Europa, sporirea vizibilității numeroaselor beneficii ale Europei în satele, orașele și regiunile noastre este cel mai bun mod de a combate intoleranța, egoismul și forțele de autodistrugere pe care le generează extremismul. 

      Extinderea domeniului de aplicare al actualului Fond european de ajustare la globalizare astfel încât acesta să sprijine, de exemplu, strategiile de reconversie ale regiunilor; prin rezervarea unei sume nealocate de finanțare care va fi mobilizată pentru evoluții neprevăzute, prin crearea unui set unic de reguli pentru finanțare sau chiar prin creșterea cofinanțării europene pentru a stimula asumarea responsabilității in domeniul educatíei pentru preventie in sanatate si formarii profesionale in domeniul preventiei in sanatate la nivel european. 

      Guvernanta europeana/globala pentru dezvoltare si securitate umana reprezinta element esential pentru o pace structurala pe continenet si in lume in scopul evitarii exit-urilor Europene 

      Securitatea individuală nu mai poate fi satisfacută numai prin măsuri militare; este necesară o înţelegere multidimensională. 

      Securitate a umană este dificil de realizat în sistemul internaţional existent, dominat în special de state suverane. Un sistem axat pe state nu poate asigura securitatea şi bunăstarea. Statele-naţiuni riscă să-şi piardă suveranitatea externă şi internă. Conform logicii noastre privind securitatea umană, statele-naţiuni trebuie sâ-şi reordoneze priorităţile; problema este: după ce criterii? Acestea ar putea fi: suveranitatea persoanei umane, participarea la luarea deciziilor şi răspunsul la necesităţile umane neîndeplinite. 

      3. Obiective specifice 

      I. Să integrăm conceptului de dezvoltare durabilă în toate politicile europene și extinderea domeniilor acestui concept și la cultură 

      Așadar conceptul de dezvoltare durabila va avea 4 componente, dezvoltare economica, sociala de mediu și culturală. Se va pune accent pe dezvoltarea socială și ecologică prin asigurarea securității umane cu cele 7 componente 

      -securitate economică, socială, de mediu, comunitară, politică, alimentară în toate domeniile sectoriale, 

      luând în considerare Strategia UE de dezvoltare durabilă (SDD a UE),cu cele şapte provocări cheie: 

      ►Schimbări climatice şi energie curată 

      ►Transport durabil 

      ►Consumulşi producţia durabile 

      ►Conservarea şi gestionarea resurselor naturale 

      ►Sănătatea publică 

      ►Incluziunea socială, demografia si migraţia 

      ►Sărăcia globală şi dezvoltarea durabilă 

      După exemplul Programului Operațional PO CU care va trebui să sprijine trecerea la o economie verde, prin intervenţii soft care se concentrează pe formarea profesională în domeniile dezvoltării durabile. 

      4. Motivare 

      Introducerea lui in cultură, în învățământul de toate gradele și formare profesională la nivel european in scopul creerii de locuri de munca verzi 

      Educația Verde constituie dezvoltarea conștiinței și a responsabilității elevilor și cursanților cu privire la importanța protejării mediului înconjurător și implicit a sănătății lor. Se poate vedea un progres în ceea ce privește educația nonformală, care oferă o altfel de educație prin dobândirea unor cunoștințe noi, a unor aptitudini și abilități noi prin activități interactive, jocuri de rol, de improvizație și dezbateri. În acest context, însuşirea de către preșcolari,elevi studenti, cursanți a unei conduite ecologice în spiritul protejării sănătații și a mediului din care fac parte devine o necesitate, depăşind statutul de teorie cunoscută şi transformându-se în practică - una care va conduce la crearea unui mediu sănătos. 

      II. Să integrăm conceptului de securitate umană în cadrul acestui concept de dezvoltare durabilă prin pregătirea curriculumurilor pentru profesii verzi, pentru locuri de muncă verzi și egalitate de șanse a generațiilor viitoare, pentru afaceri verzi care să asigure securitatea ființei umane, securitatea socială, economică, medicală, ecologică, comunitară, politică, depăşind statutul de teorie cunoscută şi transformându-se în practică - una care va conduce la crearea unei abordări integrate, a securității ființei umane, în care accentul să fie pus pe prevenție. 

      Motivar e 

      Schimbarea structurală la nivelul sistemului internaţional, precum globalizarea şi sfârşitul Războiului Rece are impact asupra Agendei Securităţii, prin căutarea tuturor tipurilor de ameninţări ignorate legate de securitate în Europa de după Războiul Rece, din punct de vedere feminist: foamete, boli, analfabetism, abuz de persoane şi exploatare, poluare a aerului şi a apei, schimbări climatice şi, în special, şomaj. Astfel conceptul comprehensiv al securităţii reprezintă o mare provocare pentru state şi alte instituţii existente. Acest tip de provocare constă într-o nouă legătură între ameninţările politice, de securitate şi economice care au schimbat capacitatea statului de a percepe şi a răspunde noilor tipuri de provocări şi nevoile pentru acţiune de pe o parte şi în provocarea instituţională legată de competenţa instituţiilor existente pentru acţiune internaţională pe de altă parte şi, în sfârşit, pentru potenţialul de coordonare între state şi alte forţe non-statale (transnaţionale şi subnaţionale). 

      Ce înseamnă exact termenul de securitate umană şi de ce este aşa importantă securitatea umană într-un scenariu optimist de integrare. Ce este securitatea umană? 

      «Există două aspecte ale securităţii umane – eliberarea de frică şi eliberarea de lipsuri. Eliberarea de lipsuri nu este cu nimic mai puţin importantă decât eliberarea de frică, deoarece obiectivele acesteia constau în asigurarea supravieţuirii şi demnităţii indivizilor ca fiinţe umane. În raportul asupra dezvoltării UNDP 1994 s-a discutat conceptul de securitate umană şi s-au identificat şapte principale categorii de securitate umană – securitate economică (sau eliberarea de sărăcie); securitatea alimentară (eliberarea de foame); securitatea sănătăţii (eliberarea de boală); securitatea mediului (disponibilitatea apei curate şi a aerului curat, de exemplu); securitatea personală (eliberarea de violenţă, crimă, droguri); securitatea comunităţii (libertatea de a participa la viaţa de familie şi a unui grup etnic) şi securitatea politică (libertatea de exercitare a drepturilor fundamentale ale omului)». 

      Acest obiectiv implica abordare integrată a educației și formării prin programe și proiecte multifond integrate în care să se pună laolaltă toate instrumentele financiare existe la nivel internațional, european și național.Crearea de locuri de muncă prin aceste programe și proiecte integrate elimină riscul pregătirii de șomeri cu înalte diplome. 

      Asigurarea securității umane implică un obiectiv operațional care dă răspuns multor probleme. 

      -Să se Introducă un venit global european garantat, după modelul Finlandei, mai nou Italiei și permanentizarea lui în contextul robotizării și tehnologizării Europei, care poate să ofere timp pentru dezvoltare personală, pentru familie pentru dezvoltare comunitară. Acest venit global garantat european finanțat de BCE poate fi suplimentat cu venituri din alte activități lucrative inovatoare. 

      Dau doar câteva exemple de valoare adaugată adusă de integrarea acestui concept. 

      1. Job-uri verzi în toate sectoarele de activitate, inclusiv în domeniul prevenției în sănătate, prevenirii conflictelor/ mediator pentru prevenirea conflictelor, expert egalitate de șanse. 

      2.Afaceri verzi în domeniul protecției mediului și a sănătății a site/urilor Natura 2000 prin exploatarea produselor eco care să aibă pe eticheta specificată calitatea nutrițională 

      3.Ecotu rism/ ghidărie, turism medical. valorificarea potențialului turistic și medical românesc și european și punerea în valoare a etno/medicinei 

      III. Să se integreze conceptului de guvernanță umanistă în curiculumul tuturor materiilor, prin care educăm viitoarele generații în spiritul cetățeniei active, a democrației participative pentru capacitarea tinerilor să se implice în formularea tuturor strategiilor integrate și a politicilor locale, regionale și europene. Democraţia adevărată se caracterizează prin procese orizontale peste un spectru larg de relaţii, în contrast cu democraţiile parlamentare bazate pe ierarhii verticale. 

      Propun sa se generalizeze DLRC/Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii prin: 

      - Strategii de dezvoltare locală elaborate la nivelul comunităţii pentru 

      reducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie 

      şi excluziune socială din comunităţile marginalizate (rome şi non 

      -rome) cu accent pe cele cu populaţie aparţinând minorităţii roma, prin 

      implementarea de măsuri/ operaţiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC astfel încât să se abordeze integrat proiectele trecând de la finanțare monofond la finanțare multifond. 

      Aceasta modalitate de abordare integrată și multifond va asigura acțiuni mixte. 

      Intervenții le finanțate prin alte programe operaționale, cum ar fi Programul Operațional Regional,Programul Național de Dezvoltare Rurală sau Programul Operațional Competitivitate și PO 

      Capacitate Administrativă, ar putea maximiza efectul acțiunilor 

      POCU, de exemplu. 

      In ansamblu, guvernanţa umanistă accentuează criteriile axate pe oameni, cuantificate ca declin al sărăciei, violenţei şi poluării şi prin aderarea crescândă la drepturile omului şi la practicile constituţionale, în special în raport cu segmentele vulnerabile ale societăţii, ca şi prin abateri axiologice de la conceptele materialiste/consumeriste şi patriarhale la implinire umană. Perspectivele de guvernanţă umanistă pun accentual pe responsabilitatea elitelor şi participarea popoarelor lumii şi reprezentanţilor aleşi direcţi ai acestora. Este necesar să se exploreze sensul guvernanţei umaniste într-o serie de contexte conceptuale şi politice. 

      In concluzie misiunea președintiei României la Consiliul de Miniștri Europa trebuie să fie promovarea unui model de guvernanţă umanistă globală pentru securitate umană in general și medicală în special, prin integrarea conceptului de dezvoltare durabilă în toate politciile europene și prioritățile președinției, deoarece Carta Albă privind Guvernanţa şi Strategia pentru dezvoltare durabilă a UE arată clar semnale ale acestei voinţe politice. Europa are valori umaniste, capacităţi materiale şi instituţii pentru a găsi soluţii la nivel mondial, ca un răspuns soft, feminin la paradoxul democraţiei (răspândirea democraţiei într-un mod foarte nedemocratic) şi dilema securităţii. Întrebarea este cum să faci aceşti actori să lucreze împreună, ţinând cont de interesele lor divergente. Soluţia este să găseşti valorile, care sunt comune tuturor actorilor, cum sunt dezvoltarea umană durabilă, inclusiv pieţe umane şi securitate umană. 

      Un salt de la logica orizontală a Stângii şi Dreptei la logica comună verticală a ecologiei, feminismului şi dezvoltării durabile, echitabile şi democratice se desfăşoară deja în discursul teoretic. Dezvoltarea nu se referă la sprijinirea câtorva oameni să se îmbogăţească sau la crearea câtorva industrii protejate fără ţel, de care să beneficieze numai elita ţării, numai bogaţii din mediul urban şi lăsarea sărăcimii din mediul rural în mizeria ei. Dezvoltarea durabilă umană se referă la transformarea societăţilor, îmbunătăţirea vieţii săracilor, dând fiecăruia o şansă la succes şi acces la sistemul de sănătate şi la educaţie. Acest gen de dezvoltare nu va avea loc dacă numai câţiva oameni dictează politicile pe care trebuie să le urmeze o ţară. Asigurarea că se iau decizii democratice înseamnă asigurarea că o gamă largă de economişti, oficiali şi experţi din Ţările Europei Centrale şi de Răsărit sunt implicaţi activ în dezbatere pentru un nou model de guvernanţă umană globală. Mai înseamnă că trebuie să existe o largă participare a societăţii civile dincolo de experţi şi politicieni, astfel încât să se ajungă la democratizarea actualei geo-guvernanţe. 

      Aşadar este nevoie de un salt calitativ la nivel de discurs teoretic pentru a se putea trece de la paradigma geopoliticii la paradigma guvernanţei umaniste în procesul de integrare europeană şi mondială bazat pe concepte cum sunt cele prezentate anterior: dezvoltare durabilă, guvernanţă umanistă şi securitate umană. 

      Salomeea Romanescu 

      Sindicatul Consilierilor pentru Afaceri Europene 

      Președinte APRECIEM 

    Haha

    Poate sunt naiv, dar prin demiterea lui Kovesi, dosarele care sunt in instanta presupun ca merg mai departe, iar sentintele se dau de alta institutie ïndependenta"!

    1. Nu poate, ci sigur esti naiv. Nu dosarele sunt miza in acest joc de putere ci doar DOSARUL Acolo vor sa ajunga infractorii dragnea si tariceanu prin intermediul lacheilor - la DOSARUL interlopului de teleorman..

    Cred ca va bateti mintea degeaba;pe Dragnea atat il duce mintea.Am mai spus-o,cu toata armata de consilieri si ajutori de bagatori de seama,nu a reusit nimic notabil,nu faptic,dar macar la nivel de declaratie.

    1. Doamne.....ce logoree lucrativa .....daca stiti termenul ..!

      Dar il stiti d-voastra si asta e tot ce conteaza...

      Sa nu uit...imi cer si scuze ca nu am aceeasi opinie cu d-voastra ,stiu ca intre socialisti e musai.Si imi cer scuze si ca va deranjeaza alte opinii.Promit sa imi exprim ideile mai discret ,ca asa e in comunism.Halal!

    ... power is what power does ... mai devreme sau mai tarziu va trebui sa negociezi cu cei ce ocupa inaltele functiuni de stat ... macar de dragul mentinerii aparentelor functionarii statului de drept daca nu pentru scopuri mai marete ... dealtfel domnul trump a exprimat destul de clar noua tendinta: "proud sovereignty" si "reciprocal trade" ... cu alte cuvinte trecerea de la modelul "regime change" la un model bazat pe schimburi comerciale bilaterale ... toate acestea, pe vreme ce opozitia, ca o lelita folosita si tradata urla disperata "anticoruptie!" ... uitand ca atunci cand au ajuns la varf au exclamat: "ciocu mic! acum noi suntem la putere!" ... toata aceasta zbatere, angajata probabil in speranta unei noi "revolutii colorate" care sa-i propulseze "la butoane" pentru ca sa ne asiguram ca vom avea more of the same... ... fara sa inteleaga faptul ca america are nevoie de un partener stabil si solvabil la marea neagra, in contextul in care vechile "initiative" regime change au esuat lamentabil ...

    Suptul la doua tate. 

    Urmare a comentariului postat la editorialul Problema DNA şi relevanţa analizei diofantice din 16.02.2018.

    N-a fost deajuns ca oamenii politici si-au impartit si lupta necistit pentru a stapini bogatiile tarii, dar si serviciile fac afaceri. Cine sa le stea in cale porcilor astora care fac ce vor si iau ce vor din averea tarii? Pentru ca ei pot! Iar cind se simt stinjeniti de lege in actiunile lor, schimba sau fac legi noi, care sa nu le mai limiteze actiunile. Pentru ca ei pot! Asa s-a stins orice urma de concurenta cinstita in scumpa noastra tara, fapt deosebit de grav, care a dus la imposiilitatea de a construi in tara un mediu de afaceri cit de cit sanatos. Marile firme romanesti, care au construit magnificul sistem energetic national, metroul, Transfagarasanul, Canalul Dunare – Marea Neagra, autostrazi si combinate in alte tari, au disparut, si am ajuns in situatia ca epigonii lor nu sunt in stare sa construiasca, fara a fi tinuti de mina de straini, un ciot de autostrada in ani de zile. Alaturi de asa zisii oameni politici, nemernici si tradatori, autovinduti si cumparati pe nimica toata, media aservita si propaganda ticaloasa au avut un rol major in realizarea dezastrului.  

    Fiindca am pomenit de media, trebuie subliniat faptul ca si ea, in cea mai mare parte, a ajuns in mina porcilor care au jefuit/jefuiesc tara. Asta ca sa se confirme inca o data vorba: Un rau nu vine niciodata singur. 

    Situatia este cumplita. Mediul politic creat a pus bazele unui stat mafiot. Lucrarile publice se incredinteaza la preturi care depasesc orice urma de bun simt firmelor de partid, firmelor abonate, care restituie celor care decid atribuirea contractelor zeci de procente din valoarea aferenta, firmelor straine, de apartament, care subcontracteaza la 30-40% din valoarea contractului firmelor romanesti. Si ne mai intrebam unde sunt banii romanilor! Aici sunt banii dumneavoastra! 

    Jefuitorii neamului aveau in mina puterea economica, politica, finantele, Parlament, Guvern, Justitie. Pentru ca si justitia pina in primul deceniu al mileniului doi se facea cu voie de la partid. 

    Conditiile social – economice dezastruoase ale tarii au fortat conducatorii tarii, milioane de romani bateau la granite de vest!, sa se apropie de UE. Admiterea in UE se putea face doar acceptind criteriile UE de construire a statului de drept. Ca urmare, mai mult nevrind decit vrind, porcii au fost nevoiti sa imbunatateasca legile justitiei, legile civile si penale, mai mult sa se angajeje in fata forurilor europene ca vor respecta independent Justitiei. Justitia n-a devenit dintr-o data independent, desi putea. Ea a ajuns in sapinirea lui Basescu cel Ticalos, care a invirtit-o si sucit-o cum a vreut el si dupa cum l-a taiat capul. Si vrind sa arate UE cit de independent este Justitia lui, el si-a intemnitat principalii adversari politici: Voiculescu si Nastase. Mai pe la sfirsitul domniei lui, Justitia a dat ceva semen de independenta, incepind urmarirea porcilor Puterii si ai Opozitiei. Ei, pina aici i-a fost data Justitiei sa fie independenta. Porcii s-au trezit si au inceput sa grohaie intrebindu-se: Ce-am facut baieti, ore nu nea fost noua bine cu legile nemodificate si cu justia in mina noastra? Asa ca au uitat de angajamentele facute UE, ba unii mai noi poate ca n-au stiut niciodata de aceste agajamente, aaaaa uitat ca au un Dumnezeu asupra lor si au inceput sa se gindeasca cum sa rupa lanturile sis a spaga meterezele slabe, mai mult tarcuri, ale Justitiei. Ca-i asa, ne sa marturie stenograma/stenogramele publicate de Gindul inca in 20 oct 2014. De atunci se itea, ba chiar mai dinainte, in capul porcilor vestita OUG 13. 

    Redau doar citeva extrase: 

    HREBENCIUC VIOREL: ...Acum îţi spun cinstit, cu toată chestiunea, va trebui să facem într-un fel cu amnistia. Uite şi tu, mă că... 

    ŞOVA DAN: Amnistie şi graţiere obligatoriu! 

    HREBENCIUC VIOREL: Pe cuvânt îţi spun, Dane, şi tu să le spui la partid asta. 

    ŞOVA DAN: Şi ştiţi ce trebuie făcut, domnul preşedinte - trebuie să, nu o să putem să abrogăm abuzul în serviciu, dar... 

    HREBENCIUC VIOREL: Şi mai e legea 78. Boss, legea 78/2000, că aici aceeaşi chestie spune. Aia e lege făcută de Stoica în 2000, atunci am aprobat-o ca tâmpiţii. Până acum câţiva ani lumea nu băga în seamă, nici procurorii nu se uitau la ea. Năstase a fost prima victimă a acestei legi. E un articol 13 care spune aşa: influenţarea în calitate de şef- nu şef... 

    ŞOVA DAN: De partid. 

    HREBENCIUC VIOREL: ...de partid’ nu ştiu ce, organizaţie şi altele, nu numai partid, influenţarea şi luarea deciziilor, cum e trecut acolo, pentru obţinerea de foloase necuvenite, bani sau bunuri pentru sine sau pentru altul. 

    ŞOVA DAN: Aşa l-au băgat şi pe Liviu cu referendumul. 

    HREBENCIUC VIOREL: Exact. Şi atunci, boss, ăsta este un articol doborâtor: orice telefon care îl dăm - că eu am zis asta în Biroul Permanent şi Mediafax a preluat-o anul trecut, înţelegi? Am zis, domne, pe această lege, Dane, orice telefon îl dai, este influenţare. Dacă eu sun pentru un primar din colegiul, noi trebuie să lămurim ce facem ca parlamentari, care e rolul nostru. Eu, dacă mă bat pentru un primar să îi dau bani la drum - că pe urmă mă văd oamenii acolo, nu? Mă iau de guler că nu rezolv cu drumul. E, în momentul acela e influenţare! 

    ŞOVA DAN: Da, da. 

    HREBENCIUC VIOREL: Deci, automat, suntem beliţi. 

    ŞOVA DAN: Toţi! 

    HREBENCIUC VIOREL: Deci ascultă ce spun, aia nu e o chestiune... 

    ŞOVA DAN: Nu, codul integrităţii... 

    HREBENCIUC VIOREL: Trebuie puse la punct astea pentru că, îţi spun, suntem degeaba. Tot aşa, mă chemase pentru asta acum câţiva ani şi zic: Domne, dar vedeţi că e aşa? Şi zic Domnule Hrebenciuc, nu eu am făcut legea. Ce să îi spun? Ce să îi spun? Aici, uite, la asta, la Braşov şi la acesta, la Sârbu şi la mine, e trecută asta. 

    ŞOVA DAN: Vreau să vă spun un lucru: când am vorbit cu câţiva judecători - că sunt prieten, sunt 15 ani de bară - Voi sunteţi nebuni? Şi mi-au spus: Puişor, dăm ce aţi reglementat voi. Voi aţi scris, noi aplicăm. 

    HREBENCIUC VIOREL: Exact. 

    ŞOVA DAN: Modificaţi legea. 

    HREBENCIUC VIOREL: Nu, trebuie făcută o chestiune foarte clară. 

    ŞOVA DAN: Dar trebuie pornită de la Ministerul Justiţiei cu inteligenţă. 

    HREBENCIUC VIOREL: Vezi că asta e procedura acum, vezi că poate să fie şi avantajul tău. 

    ŞOVA DAN: Da, dar pentru asta ar trebui să nu am dosar, ca să mă poată pune la Justiţie, că am discutat cu Victor treaba asta.

    Petricu Cristian Alexe

    1. Plangacios si vaitaret cu buzunarele doldora. Groapa de Gunoi de la Glina. Petricu Cristian Alexe zis

      si iuda. Afaceri ale mafiei italiene in Romania? Fabrica de Bani Falsi ai Mafiei Italiene la Oradea ? PETRICU CRISTIAN KG DE AUR SI 10 CASE. DE UNDE BREE???? 

DIN ACEEAŞI SECŢIUNE

Editorial

Citeşte toate articolele din Editorial

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie