Găsirea şi retenţia clienţilor este principala provocare în business pentru 52% dintre antreprenori, potrivit unui sondaj realizat de aSpace.
De asemenea, sondajul a evidenţiat interesul tot mai mare al firmelor care au sediile principale la periferia Capitalei sau în Ilfov de a închiria spaţii de birouri mai mici în centru.
Totodată, 26% dintre respondenţi menţionează dificultăţi în managementul timpului şi al resurselor, inclusiv balansarea între multiple responsabilităţi şi optimizarea operaţiunilor, în timp ce 19% se confruntă cu provocări legate de creşterea şi scalarea afacerii (accelerarea vânzărilor, expansiune, creştere sustenabilă).
Pentru 12% dintre antreprenori, prevalează problemele de infrastructură şi logistică (spaţii de lucru, echipamente, networking), iar 10% sunt afectaţi de incertitudinea economică şi schimbările politice.
Bogdan Mariniuc, CEO al aSpace, a declarat că: „Datele noastre confirmă că antreprenorii români sunt rezilienţi şi adaptabili, dar se confruntă cu provocări reale în dezvoltarea afacerilor. Rolul nostru este să le oferim nu doar un spaţiu de lucru, ci un ecosistem care să faciliteze creşterea. Antreprenorii moderni nu caută doar un birou, ci un mediu care să le accelereze creşterea prin conexiuni valoroase, infrastructură de calitate şi flexibilitate”.
Totodată, tot mai multe firme cu sediile principale în Ilfov sau la marginea Bucureştiului analizează deschiderea unor birouri secundare în zone centrale, precum Victoriei, pentru echipe de management sau vânzări, conform comunicatului aSpace.
Bogdan Mariniuc a adăugat că: „Am avut mai multe discuţii cu firme care au sediul în marginea oraşului sau în Ilfov şi care vor un birou şi în centru. Calea Victoriei, unde se află cele mai noi birouri pe care le oferim spre închiriere, pare să fie cea mai bună zonă pentru astfel de birouri-satelit. Avem şi câteva fabrici amplasate în Ilfov care îşi mută biroul de vânzări sau top management-ul în spaţiile noastre”.
În cazul birourilor aSpace, sondajul, realizat pe un eşantion circa 50 antreprenori şi companii din diverse industrii (IT, consultanţă, real estate, marketing, retail), a relevat că 40% dintre clienţii companiei apreciază oportunităţile de networking şi colaborare, 29% consideră infrastructura şi serviciile ca fiind decisive pentru productivitate, 17% subliniază flexibilitatea şi accesibilitatea, iar 14% remarcă impactul atmosferei profesionale şi al comunităţii asupra dezvoltării afacerii.
Clienţii aSpace sunt, în general, start-up-uri, dar şi companii active de peste un deceniu şi provin din industrii variate, respectiv IT & software development (33%), consultanţă (24%), real estate (14%), marketing & comunicare (12%), retail & e-commerce (10%), alte industrii (7%).



















































Opinia Cititorului