Specialişti, CFO Conference. "Răspunsul la vremurile pe care le trăim nu este, în niciun caz, să tăiem costuri"

T.B.
Miscellanea / 4 octombrie 2023

Specialişti, CFO Conference. "Răspunsul la vremurile pe care le trăim nu este, în niciun caz, să tăiem costuri"

Un director financiar modern trebuie să aibă un rol strategic şi să contribuie la dezvoltarea businessului chiar şi în perioade de incertitudine, precum perioada pe care o traversăm în acest moment, se arată într-un comunicat al CFO Conference, remis redacţiei. El trebuie să aibă claritatea în ceea ce priveşte zonele în care trebuie reduse costurile, cele în care trebuie făcute investiţii, să conducă organizaţia spre inovaţie, având totodată în vedere scenariile de risk management. Acestea sunt doar câteva dintre concluziile specialiştilor invitaţi pe 20 septembrie 2023 la cea de-a IX-a ediţie a evenimentului CFO Conference, organizat de BusinessMark la Bucureşti, se mai arată în comunicat.

Evenimentul a inclus o sesiune de prezentări şi un panel, conferinţa fiind deschisă de Alexandru Bordea, CFO, Flip Technologies (eMAG Group), care a vorbit despre rezilienţă şi creştere în organizaţii, informează sursa citată.

"Vorbesc despre rezilienţa faţă de creştere, menţionând un concept: WACC - costul banilor. Citeam în 2020 despre dobânzile negative şi despre anomalia acestuia. În lumea start-up-urilor, acest concept a creat o schismă între conceptul de rezilienţă şi cel de creştere. La Flip, expansiunea a reprezentat un moment cheie pentru creştere - în momentul în care eşti prezent pe o singură piaţă, competiţia devine tot mai acerbă. În business-ul nostru, volumele şi logistica reprezintă un cost foarte mic, iar profilul consumatorilor în regiunea Balcanilor a ajutat foarte mult. Este un ecosistem pe care sper că tot mai multe companii din România îl vor accesa. O altă strategie care a vizat creşterea a fost un concept care se referă la validarea modelului de business top-down. În departamentul financiar, trebuie să gândim mai departe, să înţelegem businessul end to end. Trebuie să devină un partener de business în adevăratul sens al cuvântului, să facă analize, să stea la masa deciziilor", a spus el, potrivit comunicatului.

În continuare, Cristina Săulescu, Partener, Cabot Transfer Pricing, a adus în discuţie provocările funcţiei de director financiar, informează sursa precizată.

"CFO-ul, ştiţi cu toţii, are rol de planificare. El furnizează informaţii financiare atât pentru partenerul intern, cât şi pentru clienţii externi. Managementul operaţional, de asemenea, este în foarte mare măsură în sarcina CFO-ului, pentru că banii sunt «sângele» fiecărei companii. Are rol de catalizator, de strateg, dar şi de administrator şi operator. Directorul financiar trebuie să fie cu un pas înaintea celorlalte departamente, iar toate celelalte departamente ar trebui să ţină cont de opinia CFO-ului.

Legislaţia financiar-contabilă s-a tot schimbat în ultima perioadă, iar un director financiar trebuie să ţină pasul cu ea. Directorul financiar este coordonatorul mişcării banilor în firmă.

Acum vorbim, din ce în ce mai mult, şi despre digitalizare. Pe lângă eFactura, care devine obligatorie începând cu 1 ianuarie 2024. Digitalizarea este ceva care nu ne aşteaptă. Mai nou, totul se face pe SPV - toate contestaţiile se depun acolo, corespondenţa cu ANAF se face acolo, deci şi noi trebuie să ţinem pasul cu viteza pe care o au autorităţile în digitalizare. Astfel, din funcţia de director financiar trebuie să avem grijă la respectarea cerinţelor legislaţiei contabile, fiscale, financiare. În calitate de CFO, trebuie să am grijă şi la talentele din departament, pentru că rezultatele bune sunt aduse de oameni buni. CFO-ul ar trebui să fie partener cu CEO-ul, nu subaltern", a punctat ea, conform comunicatului.

A urmat Mihaela Nae, CFO, evoMAG, care a vorbit despre importanţa investiţiilor în digitalizare, automatizare şi data analytics, aşa cum se prezintă în comunicat.

"Încerc să mă gândesc constant la cum putem înlocui complexitatea task-urilor, să trecem de la munca manuală la eficientizarea activităţii. Astăzi, 66% din populaţie, la nivel global, foloseşte internetul, iar trei sferturi din populaţia globală are acces la un telefon. Orice companie are nevoie să crească. În online, raftul este nelimitat. Noi avem peste 150.000 de produse, însă atenţia clientului este limitată, astfel încât trebuie să creăm o experienţă plăcută. Noi ne uităm foarte atent la costuri şi, pentru a le reduce, ne uităm la soluţiile care există în piaţă. Faptul că ne-am automatizat procesele interne ne-a ajutat foarte mult, pentru că am eficientizat munca oamenilor. În departamentul nostru, creşterea businessului vine cu o complexitate de procese şi, automat, cu un risc mai mare de eroare. Însă prin automatizare fluxul devine mult mai uşor şi riscul de a avea erori scade considerabil. Însă digitalizarea vine cu provocări, pentru că trebuie să alegem modelele potrivite. Ne uităm în piaţă şi încercăm permanent să integrăm soluţii care să ne permită să devenim mai rapizi, mai eficienţi. Ne uităm şi la securitatea datelor. Inteligenţa artificială va înlocui oamenii care nu ştiu să folosească inteligenţa artificială", informează sursa precizată.

După care au urmat: Otilia Peţu, Founder & Managing Partner, NOA Group; Maria Niţă, Sr FP&A Director, Amber; Andrei Bica, CFO, Profi Rom Food; Andreea Artenie, Managing Partner, Artenie, Secrieru & Partners şi Mihaela Nae, CFO, evoMAG.

Abordarea strategică trebuie să fie aliniată cu partea de risk management, a fost de părere Maria Niţă, Sr FP&A Director, Amber, aşa cum se prezintă în comunicat. "Este important să găsim întotdeauna o abordare mai eficientă şi strategică, care să fie aliniată cu partea de risk management. Contează foarte mult în ce industrie eşti, în ce ţări funcţionezi. Noi, ca oameni din departamentul financiar, trebuie să fim parteneri, să construim şi rezultatul este frumos.

În zona de IT, provocările sunt diferite: 10 entităţi legale, 7 tipologii de business şi departamentele de shared service - am cuantificat anul trecut cam 19 prezentări pentru annual presentation plan, pentru un singur buget consolidat. Pentru noi, tot ce presupune digitalizarea este diferit, pentru că ai entitiăţile, ai business-urile. Este important ca oamenii să aibă acces la date; digitalizarea vine la pachet cu o deschidere către business. Având mai multe informaţii, oamenii pot lua diferit deciziile. Digitalizarea este foarte importantă, iar impactul este major. Sunt lucruri pe care le-am învăţat şi le-am învăţat împreună. Digitalizarea este despre viitorul nostru şi este foarte important cum îl construim", a spus ea, potrivit comunicatului.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9748
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5640
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2853
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9164
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.8405

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
ccib.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb