Sphera Franchise Group raportează vânzări de 1,15 de miliarde lei în primele nouă luni din 2025

A.B.
Companii / 17 noiembrie, 15:13

Sphera Franchise Group raportează vânzări de 1,15 de miliarde lei în primele nouă luni din 2025

Sphera Franchise Group anunţă rezultatele financiare pentru trimestrul al treilea din 2025, raportând cel mai bun trimestru trei din istoria sa, la nivel de vânzări şi o îmbunătăţire vizibilă a profitabilităţii faţă de trimestrele anterioare, susţinută de măsurile eficiente de control al costurilor şi de contribuţiile tot mai importante din Italia şi Republica Moldova, potrivi unui comunicat al companiei.

Deşi performanţa a rămas stabilă la nivelul vânzărilor totale care au ajuns la 405,9 mil.lei, în creştere cu 6,1% faţă de T2 2025 şi peste rezultatele obţinute în T3 2024 cu 0,6%, creşterea costurilor, în special cele salariale, a continuat să erodeze marjele, aşa cum a fost raportat anterior în S1 2025. Totuşi, evoluţia din T3 s-a îmbunătăţit semnificativ faţă de primele două trimestre, Grupul continuând implementarea unor măsuri stricte de control al costurilor pentru protejarea marjei. În consecinţă, profitul din exploatare în restaurante a fost de 46,4 mil.lei în T3 2025, o îmbunătăţire cu 71,4% faţă de trimestrul anterior. EBITDA a ajuns la 43,6 mil.lei, în creştere faţă de trimestrul anterior cu 65,5%. În acelaşi timp, profitul net normalizat obţinut a fost de 25,1 mil. lei, cu o marjă în scădere cu 1.4pp faţă de T3 2024.

Vânzările din România au totalizat 346,6 mil.lei în trimestrul al treilea din 2025, un nivel stabil faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Italia a contribuit cu 52,2 mil.lei, în creştere cu 3,3% comparativ cu anul anterior, iar Republica Moldova a înregistrat o performanţă remarcabilă, cu vânzări de 7,1 mi.lei, în urcare cu 24,8% faţă de 2024. Structura veniturilor pe regiuni s-a modificat uşor faţă de anul precedent, cu o pondere mai mare a operaţiunilor din Italia şi Republica Moldova, în timp ce contribuţia României a consemnat o ajustare minoră. Astfel, în T3 2025, România a generat 85,4% din vânzările totale ale Grupului, Italia - 12,9%, iar Republica Moldova - 1,7%.

KFC a înregistrat o creştere uşoară, cu vânzări de 352,9 mil.lei (+0,1% YoY), reprezentând 86,9% din totalul Grupului. Evoluţia brandului a fost influenţată de scăderea consumului discreţionar, ca urmare a măsurilor fiscale adoptate în România. Cu toate acestea, KFC rămâne un pilon central al Grupului, menţinând o performanţă stabilă într-un context economic provocator.

Taco Bell a continuat să fie cel mai dinamic brand din portofoliu, raportând o creştere a vânzărilor de 13% YoY, până la 27,2 mil.lei, şi o pondere de 6,7% din totalul vânzărilor. Brandul şi-a consolidat poziţia de lider al creşterii organice, susţinut de expansiunea reţelei şi de popularitatea tot mai mare în rândul tinerilor consumatori.

Pizza Hut a traversat în continuare o perioadă de ajustare strategică, cu vânzări de 25,3 mil.lei (-5,9% YoY), reprezentând 6,2% din totalul Grupului. Evoluţia activităţii acestui brand reflectă prudenţa consumatorilor şi o competiţie mai intensă în segmentul casual dining. Cu toate acestea, măsurile de eficientizare implementate de Grup creează premise favorabile pentru o stabilizare a performanţei brandului.

Primul restaurant Cioccolatitaliani, inaugurat în Italia, a înregistrat vânzări de 494 mii lei, (0,1% din total) şi reprezintă un pas strategic important în diversificarea portofoliului către concepte internaţionale premium.

„Trimestrul al treilea confirmă revenirea pe un trend pozitiv a activităţii noastre şi demonstrează încă o dată, capacitatea Grupului de a se adapta şi de a performa în perioade economice dificile. După un început de an marcat de presiuni inflaţioniste, am reuşit să redresăm profitabilitatea, printr-o gestionare riguroasă a costurilor şi prin măsuri strategice care dau deja rezultate vizibile. EBITDA şi profitul operaţional au crescut semnificativ faţă de trimestrele anterioare, ceea ce reflectă soliditatea modelului nostru de business şi disciplina financiară. Sphera Franchise Group a mai traversat perioade dificile şi de fiecare dată am găsit soluţii pentru a reveni pe creştere. Rezultatele din T3 ne arată că suntem pe drumul corect şi că fundamentul financiar al Grupului rămâne solid”, a declarat Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group.

Pe ansamblul primelor nouă luni ale anului, Grupul a raportat vânzări totale de 1.151,1 mil.lei, în creştere cu 0,7% YoY. EBITDA normalizată s-a situat la 96,2 mil.lei (-25,5%), iar profitul net normalizat la 42,8 mil.lei (-40,1%). Scăderea profitului net pe primele trei trimestre ale anului în curs faţă de 2024 a fost determinată de impactul mai multor factori: nivelul ridicat al cheltuielilor de exploatare, în special cele salariale, vânzări stagnante pe principala piaţă de activitate a Sphera Franchise Group, respectiv România, comportamentul precaut al consumatorilor în contextul incertitudinilor politice şi economice şi de o piaţă mai competitivă a restaurantelor cu servire rapidă (QSR).

”Primele nouă luni ale anului au marcat un context politic, economic şi ulterior fiscal, dificil în principala piaţă a Grupului, cu impact semnificativ asupra întregului sector HoReCa şi asupra activităţii noastre. Angajamentul nostru faţă de acţionari rămâne ferm: continuăm să investim în reţea, să diversificăm portofoliul, aducând şi dezvoltând noi branduri, Cioccolatitaliani şi Hard Rock Cafe, şi să ne intensificăm eforturile de eficientizare, pentru a livra valoare pe termen lung pentru clienţi şi investitori. Decizia recentă de a acorda dividende suplimentare în valoare de 40,2 milioane lei, echivalentul a 1,04 lei brut/acţiune, reflectă încrederea noastră în potenţialul pe termen lung al Grupului”, a declarat Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

Grupul şi-a continuat extinderea reţelei cu două restaurante noi, în luna octombrie: o unitate Taco Bell în Promenada Mall din Bucureşti şi o unitate KFC Drive-Thru în Udine, Italia.

Sphera Franchise Group este una dintre cele şase companii româneşti incluse în topul Europe's Long-term Growth Champions, realizat de Financial Times şi Statista. Acest top reuneşte businessurile europene care au înregistrat cea mai semnificativă creştere a veniturilor în ultimul deceniu, iar Sphera Group este singura companie din industria food service din România prezentă în acest clasament.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dezbaterea BURSA “Fondul Proprietatea, încotro?”
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Noi. 2025
Euro (EUR)Euro5.0844
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3825
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.5115
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7679
Gram de aur (XAU)Gram de aur574.4443

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
le-chateau.ro
targuldeturism.ro
cpbucharest.ro
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb