Conferinţa “Codul insolvenţei 2020”Conferinţa “Codul insolvenţei 2020”

STUDIU: 7 din 10 români vor ca, în 2020, să nu se mai ataşeze de oameni,branduri, lucruri şi locuri de muncă

D.F.
Miscellanea /

7 din 10 români vor ca, în 2020, să nu se mai ataşeze de oameni,branduri, lucruri şi locuri de muncă

Şapte români din zece (69%) simt nevoia, din ce în ce mai mult, să aibă spaţiu personal şi vor face eforturi, în 2020, să nu se ataşeze emoţional de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă, conform rezultatelor cuprinse în cea de-a treia ediţie a studiului naţional care măsoară tendinţele în stilul de viaţă al românilor.

Datele cuprinse în cercetarea realizată de divizia de trenduri Hunters a agenţiei de cercetare de piaţă Unlock relevă, totodată, că, în 2020, numărul românilor care susţin şi adoptă tendinţe noi a crescut cu 7%, cea mai consistentă majorare înregistrată până în prezent.

În plus, pentru acest an, 69% dintre români au declarat că vor face eforturi să se ataşeze emoţional mai puţin de oameni, branduri, lucruri şi locuri de muncă. În acest sens, aceştia susţin că învaţă că ei sunt propria lor familie, călătoresc şi merg la evenimente şi în locuri publice singuri, pentru că aşa se simt mai bine.

O altă tendinţă în creştere observată în România este preocuparea pentru problemele de mediu, în cazul a 61% dintre cei chestionaţi. Cercetarea de specialitate arată că oamenii reciclează mai mult (sticlă, plastic, hârtie), în ciuda percepţiei generale cum că în România sistemele pentru sustenabilitate nu funcţionează, ci şi prin recursul la organizaţii şi companii private care se ocupă de reciclare (ulei, electronice, mobilă etc).

Pe de altă parte, un român din şapte (69%) au spus că vor deveni mai toleranţi, cu un discurs europenizat şi incluziv. De asemenea, 71% dintre români confirmă redescoperirea bucuriei micilor plăceri, fie că e vorba despre o vacanţă petrecută acasă sau relaxarea pe care le-o dă gătitul, în timp ce aproape două treimi (63%) constată o tendinţă de căutare a autenticităţii, inclusiv prin reinventarea portului popular şi apetenţa pentru produse fabricate manual.

În plus, 66% dintre români confirmă trendul vulnerabilităţii, "asta însemnând de la deschiderea pentru couchsurfing şi până la programe educaţionale care se concentrează asupra dezvoltării inteligenţei emoţionale".

Potrivit sursei citate, printre alte trenduri regăsim şi hiperselectivitatea în luarea deciziilor, confirmată de două treimi (66%) dintre respondenţi. Astfel, aceasta se manifestă prin alegerea unor locuri de muncă provizorii, în aşteptarea unor oportunităţi mai bune, dar şi prin opţiunea pentru parteneri de viaţă/cuplu de tranziţie din teama de asumare şi de angajament pe termen lung a ceva de care nu sunt siguri.

"Românii amână mai mult luarea unei decizii, acest comportament fiind amplificat de multitudinea de opţiuni la îndemână şi de mitul perfecţiunii. Astfel, hiperselectivitatea poate genera un blocaj, un efect de "sală de aşteptare" care se răsfrânge asupra tuturor aspectelor vieţii", se precizează în concluziile cercetării.

Studiul a fost realizat în decembrie 2019 pe un eşantion de o mie de persoane cu vârste cuprinse între 16 şi 55 ani.

Unlock, companie de know-how şi cercetare de piaţă cu capital 100% românesc înfiinţată în anul 2008, este specializată în studii de strategie de brand şi marketing cultural. În 2017, compania a lansat divizia Hunters, care analizează trendurile şi noile tendinţe din România.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS