Pe măsură ce componenta online devine dominantă în viaţa noastră personală, dar şi în afaceri, riscurile privind furtul de date sau furtul de identitate sunt tot mai mari. Studiul Amadeus arată că această ameninţare poate fi transformată într-o oportunitate comercială, permiţând companiilor să protejeze informaţiile sensibile pentru a îmbunătăţi experienţa clientului, a creşte reputaţia, a reduce expunerea la risc şi în cele din urmă a îmbunătăţi situaţia financiară a companiei.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, principalele concluzii ale studiului Amadeus, "Safeguarding information systems: A lever for revenue growth" (Protejarea sistemelor informatice: O pârghie de creştere a veniturilor) includ:
"- Companiile pot folosi iniţiativele de securitate pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor lor şi a creşte vânzările pe site-urile lor; - Există o oportunitate semnificativă pentru companiile aeriene pentru a-şi creşte veniturile prin reducerea numărului de tranzacţii valabile, dar care sunt blocate de sistemele ineficiente de management al fraudelor; - Stocarea datelor sensibile prin token-uri permite companiilor de turism să elimine datele sensibile cu totul din organizaţiile lor, ceea ce reduce foarte mult sarcina implementării reglementărilor legale aferente; - Automatizarea proceselor de control în domeniul managementului fraudei poate reduce nu doar nivelul de fraudă la care este expusă o companie, dar de asemenea, reduce şi costurile ascunse ale fraudelor".
Celia Pereiro, Head of Travel Payments la Amadeus, a declarat: "Industria de turism la nivel mondial se confruntă cu provocări complexe, ca urmare a riscului tot mai mare de preluare de informaţii sau furt de identitate. Cu toate acestea, la Amadeus, noi credem că acest lucru poate fi, de asemenea, o pârghie pentru creşterea veniturilor. Prin acest studiu - Protejarea sistemelor informatice: O pârghie pentru creşterea veniturilor - explorăm mentalitatea şi iniţiativele necesare pentru a sesiza şi valorifica această oportunitate".
O recomandare de bază a studiului este ca societăţile să aibă o abordare holistică a securităţii datelor. Celia Pereiro a continuat: "Pentru a profita de această oportunitate în privinţa veniturilor, responsabilitatea pentru protejarea datelor nu poate sa îi aparţină unui singur departament, ci va fi răspândită în întreaga organizaţie. Am dezvoltat acest studiu, cu scopul explicit de a genera astfel de conversaţii între cei responsabili pentru asigurarea siguranţei datelor companiilor lor: şefii IT şi directorii executivi pe linii de afaceri".

















































