Studiu: Berea rămâne liantul socializarii şi iarna

A.D.
Miscellanea / 17 decembrie, 10:59

Studiu: Berea rămâne liantul socializarii şi iarna

Berea îşi menţine şi în timpul sărbătorilor de iarnă popularitatea şi rolul de liant al întâlnirilor cu cei dragi, potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, la solicitarea Centrului de Studii despre Bere, care arată că 78% dintre români declară că o consumă în această perioadă fie frecvent - în special bărbaţii (36%) şi segmentul de vârstă 35-44 ani (35%) - fie ocazional. Cele mai importante contexte de consum sunt petrecerile (56%), mesele festive (49%) şi momentele cu prietenii (40%), dar şi activităţile casnice, precum gătitul (31%).

Mai mult, studiul mai arată că 84% dintre români consideră că berea contribuie la o atmosferă relaxată de sărbători.

Corina-Aurelia Zugravu, Preşedinte Centrul de Studii despre Bere a declarat că. "Iată că aducem dovezi suplimentare că berea nu este doar o simplă băutură, ci este un simbol al socializării şi al bucuriei de a fi împreună, indiferent de sezon. Studiul arată că românii o integrează firesc inclusiv în tradiţiile moderne din perioada sărbătorilor de iarnă, când dorinţa de a petrece timp cu familia şi prietenii este mai puternică decât oricând. Graţie variantei fără alcool, românii se pot bucura de gustul berii în orice situaţie, inclusiv dacă urmează să se urce la volan sau vor pur şi simplu să evite consumul de alcool”.

În plus, sursa citată ilustrează faptul că berea este percepută ca parte a tradiţiilor moderne de aproape doi din trei români. Ea este integrată în numeroase tradiţii moderne cum sunt - grătare sau petreceri în familie (70%), mese de sărbători (43%), festivaluri (39%), evenimente de familie (27%), conform aceleiaşi surse.

Marius Luican, Director General Reveal Marketing Research a afirmat că: "Rezultatele cercetării confirmă faptul că berea contribuie la crearea unei atmosfere relaxate şi autentice. Fie că vorbim despre masa festivă, petreceri sau momente simple de zi cu zi, berea rămâne un liant care aduce oamenii împreună şi întăreşte sentimentul de apartenenţă”.

Studiul mai informează că, în ceea ce priveşte tradiţiile, acestea joacă un rol central în identitatea românilor, fiind considerate importante sau foarte importante de 89% dintre ei, în special de către femei (93%). Legătura cu tradiţiile este resimţită mai ales în perioada sărbătorilor (57%) şi în momentele petrecute în familie (30%), arată cercetarea.

În concordanţă cu acest trend, inclusiv planurile de sărbători ale românilor rămân predominant casnice şi orientate către petrecerea timpului cu familia (76%), conform sursei citate.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

digi.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

16 Dec. 2025
Euro (EUR)Euro5.0920
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.3312
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4410
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8138
Gram de aur (XAU)Gram de aur595.7096

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mozart
Schlumberger
raobooks.com
cofetariiledelice.ro
leonidas-universitate.ro
Viva
metalshow-tib.ro
hiperambrozia.com
le-chateau.ro
novaplus.ro
cpbucharest.ro
Dosar BURSA - Crizele Apocalipsei
BURSA
Comanda carte
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb