Cererea de maşini electrice creşte semnificativ în Uniunea Europeană, susţinută de politicile privind protecţia mediului, de angajamentele marilor firme în această direcţie, dar şi de schimbarea de atitudine a consumatorilor, conform celei mai recente ediţii a studiului Deloitte Automotive Consumer efectuat în Europa.
Potrivit sursei menţionate, dintre consumatorii chestionaţi, italienii sunt cei mai interesaţi de automobilele dotate cu sisteme alternative de propulsie, procentul fiind în urcare faţă de anul trecut. Pe de altă parte, cea mai mare creştere a interesului pentru maşinile electrice şi/sau hibrid s-a înregistrat în Marea Britanie.
Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale şi Juridice, Deloitte România, şi Lider al Serviciilor de Consultanţă pentru Sectorul Auto, susţine: "În România, pentru promovarea autovehiculelor electrice, Ministerul Mediului a implementat programul de stimulare a achiziţionării de maşini electrice şi hibrid iar în primele 10 luni ale anului 2019, pe piaţa din România s-au vândut 5.283 de maşini electrice şi hibrid potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto din România. Cu toate acestea, numărul maşinilor de acest gen rămâne scăzut în ţara noastră, din cauza faptului că sunt încă scumpe pentru majoritatea românilor."
În privinţa autovehiculelor autonome, încrederea consumatorilor pare să stagneze, autorii studiului spunând că această reticenţă poate fi explicată prin seria de incidente din ultima perioadă în care au fost implicate autovehiculele autonome.
La realizarea studiului Deloitte Automotive Consumer au participat aproximativ 9.300 de consumatori din şapte ţări europene - Germania, Italia, Austria, Marea Britanie, Franţa, Belgia şi Olanda.