73% dintre români afirmă că vor face cumpărături de Black Friday în acest an, potrivit unui studiu realizat de PayU GPO România, liderul plăţilor digitale din ţară, în parteneriat cu Reveal Marketing Research. Evenimentul rămâne cel mai aşteptat moment de shopping al anului, în care plata online cu cardul se consolidează drept principala opţiune de plată.
Conform datelor, 49% dintre respondenţi vor plăti online cu cardul, 9% vor folosi plata în rate, 7% preferă portofelele digitale, iar 2% aleg soluţiile de tip Buy Now, Pay Later. Plata la livrare rămâne în continuare o opţiune, dar scade ca pondere, fiind preferată de 28% dintre români.
Bugetul mediu alocat cumpărăturilor de Black Friday este de aproximativ 1.100 de lei, cu valori mai ridicate în rândul persoanelor între 30 şi 39 de ani, cu venituri lunare între 3.000 şi 8.000 de lei. Femeile se orientează mai mult către produse de modă, frumuseţe şi decoraţiuni, iar bărbaţii preferă IT&C şi auto. Cele mai populare categorii sunt IT&C (50%), modă şi accesorii (47%), frumuseţe şi sănătate (42%) şi casă & deco (36%).
„Black Friday 2025 confirmă consolidarea plăţilor digitale ca principală opţiune de plată în comerţul online. Consumatorii români sunt tot mai orientaţi către soluţii rapide, sigure şi integrate în experienţa lor digitală, iar comercianţii care adoptă metode moderne de plată - de la portofele digitale la soluţii de tip Buy Now, Pay Later - vor beneficia de conversii mai mari şi de clienţi mai loiali”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România şi Ungaria.
Studiul arată că românii se pregătesc din timp pentru sezonul reducerilor. 44% urmăresc preţurile înainte de Black Friday, 37% compară ofertele mai multor retaileri, 31% îşi stabilesc bugetul din timp, iar 30% îşi salvează produsele în coş pentru achiziţie rapidă în ziua reducerilor.
Principalele motive pentru cumpărături sunt căutarea celor mai bune oferte (53%), înlocuirea produselor planificate (35%), achiziţionarea de cadouri pentru sărbători (31%) şi accesul la reduceri pentru produse premium (26%).
„Black Friday nu mai este un moment de cumpărături spontane, ci un eveniment bine planificat, în care preţul, valoarea percepută şi experienţa de plată joacă un rol decisiv. Cumpărătorul român din 2025 este pragmatic, atent la raportul calitate-preţ şi a adoptat deja metodele digitale de plată, care oferă siguranţă şi eficienţă în procesul de achiziţie”, a adăugat Elena Gheorghe.
În contextul campaniei de reduceri, PayU GPO România va organiza şi în acest an, pe 7 noiembrie, un eveniment live-maraton dedicat evoluţiei tranzacţiilor de Black Friday 2025, transmis în direct din Media Center-ul companiei, pe Facebook şi YouTube, alături de parteneri şi reprezentanţi ai ecosistemului local de e-commerce.













































Opinia Cititorului