STUDIU RANDSTAD ROMÂNIA EMPLOYER BRAND:50% dintre români nu ar lucra pentru o companie cu reputaţie proastă

G.B
Miscellanea / 19 mai

50% dintre români nu ar lucra pentru o companie cu reputaţie proastă

Companiile care nu au un brand puternic plătesc salarii cu 10% mai mari, în vreme ce jumătate din angajaţi nu ar lucra pentru o companie cu reputaţie proastă, chiar dacă acest lucru le-ar aduce o creştere salarială, relevă Studiul Randstad România Employer Brand, potrivit unui comunicat remis redacţiei.

Conform studiului, 80% din liderii implicaţi în procesul de recrutare consideră că un brand puternic de angajator are un impact semnificativ asupra capacităţii lor de a angaja talente excepţionale.

Principalele criterii pe care angajaţii români le au în vedere atunci când aleg un angajator sunt: pachetul salarial (74%), urmat de atmosfera plăcută la locul de muncă (69%) şi siguranţa locului de muncă (68%). Acestea sunt mai importante în rândul femeilor şi al angajaţilor cu educaţie peste medie. Oportunitatea de a lucra la distanţă se clasează pe unul din ultimele locuri în rândul factorilor pe care angajaţii îi găsesc motivatori, deşi este mai populară în rândul celor cu studii peste medie şi chiar considerată atrăgătoare de 44% din angajaţi, subliniază sursa citată.

În cea de-a doua parte a anului 2020, peste 10% din angajaţi şi-au schimbat locul de muncă procentul fiind mai mare în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani (17%) şi al celor cu educaţie sub medie (19%).

De asemenea, aproximativ 25% dintre români intenţionează să se angajeze în altă parte în prima jumătate a acestui an, procent mai ridicat în rândul celor sub 35 de ani (59%) şi mai scăzut printre profesioniştii care îşi desfăşoară sarcinile de serviciu într-un birou.

Cei care schimbă locul de muncă îşi găsesc următorul angajator prin intermediul portalurilor cu anunţuri de angajare (48%), în timp ce 37% îşi găsesc un loc de muncă cu ajutorul relaţiilor personale/recomandărilor şi 30% prin social media, Facebook (88%) fiind în top. Cei cu vârsta cuprinsă între 18 - 24 de ani este cel mai probabil să îşi găsească un loc de muncă prin intermediul căutărilor pe Google.

Aproape jumătate din angajaţi au început să lucreze (mai mult) de la distanţă în timpul pandemiei COVID-19, din care 57% au fost implicaţi în această decizie, iar 42% s-au văzut în faţă faptului împlinit, fiindu-le impus acest lucru de către angajator şi / sau autorităţi.

În topul industriilor clasate pe primele locuri raportat la gradul de recunoaştere (unde activează mai multe companii cunoscute faţă de alte arii) sunt industria de retail, financiară, oil & gas, telecom şi FMCG. Din punctul de vedere al atractivităţii, industria de IT se clasează pe primul loc, urmată de cea a serviciilor, care, în mod interesant, are cel mai scăzut grad de recunoaştere.

Top 3 cei mai dezirabili angajatori din România, conform Studiului Randstad România Employer Brand, sunt Amazon Development Center (România), HP Inc. România şi Ubisoft.

În Studiul Randstad România Employer Brand, clasamentul pe industrii, compania Ford România a fost desemnată cel mai dezirabil angajator din sectorul automotive, ING Bank România s-a clasat prima în industria financiar-bancară, iar Lidl conduce în cea de retail.

Pe primul loc în clasamentul pe industrii, s-au mai clasat: IT - Ubisoft; servicii - Amazon Development Center (România); FMCG - Heineken România; telecom - Orange România; farma (producţie şi distribuţie) - Antibiotice; producţie - De'Longhi România; oil & gas - OMV Petrom.

În România, Studiul Randstad Employer Brand 2021 a fost realizat în luna ianuarie a acestui an, prin intermediul metodologiei internaţionale dezvoltate la nivelul Grupului Randstad, lider mondial în servicii de recrutare, care constă în derularea de interviuri online. La acesta au participat 4.700 de respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18 - 65 ani, incluzând studenţi, angajaţi, freelanceri şi şomeri. Au fost evaluaţi cei mai mari angajatori din România, ca număr de angajaţi, cunoscuţi de minim 10% din populaţie.

Studiul Randstad Employer Brand este cercetarea independentă care analizează în profunzime brandul de angajator, la nivel mondial. Cercetarea centralizează opinia a peste 190.000 de respondenţi din 34 de pieţe. Aceasta este realizată cu sprijinul companiei de cercetare de piaţă Kantar, partenerul internaţional Randstad în acest proiect.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. indiferent cine ce ar zice pentru angajat totul se reduce la salariu

    daca firma pune bani grosi pe masa la salariu si beneficii .... sa vedeti ce i se rupe angajatului de brandul prost ... ca la final de zi pe masa acasa nu pui pe masa brandul angajatorului (de care oricum ti se rupe) , pui mancare si bautura (luate cu bani).  

    deci mai lasati-ne cu farafastacurile astea neghioabe cu angajati extaziati de brandul angajatorului , etc... puneti naibii pe masa salarii groase si mai taceti din gura!  

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
Apanova
Electromagnetica
anahotels.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

26 Iul. 2021
Euro (EUR)Euro4.9208
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1716
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5451
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7543
Gram de aur (XAU)Gram de aur242.5619

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Allview
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro