Studiu Reveal Marketing Research: În teorie consumatorii sunt din ce în ce mai conştienţi de nevoia de a salva resursele planetei

A.F.
Miscellanea / 5 decembrie 2023

Studiu Reveal Marketing Research: În teorie consumatorii sunt din ce în ce mai conştienţi de nevoia de a salva resursele planetei

Reveal Marketing Research, în colaborare cu Kaufland România, UniCredit Bank şi Valorem, a realizat cea de-a doua ediţie a barometrului anual despre comportamentele şi aşteptările consumatorilor referitoare la sustenabilitate, urmărind modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în septembrie 2022, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, pe fondul evenimentelor socio-economice din ultimul an preocuparea românilor pentru sustenabilitate este în scădere

Rezultatele barometrului realizat de Reveal Marketing Research arată că în 2023, 36% dintre respondenţi consideră sustenabilitatea o tema importantă pentru români, procentul diminuându-se cu 27% comparativ cu 2022. Scăderea amplorii preocupării pentru sustenabilitate poate fi explicată prin prisma faptului că problemele economice sau sociale din ultimul an au acaparat atenţia în detrimentul chestiunilor legate de sustenabilitate.

Chiar dacă în prezent nivelul de cunoaştere şi conştientizare a importanţei sustenabilităţii este unul ridicat, 85% dintre români declarând că este un subiect de interes la care se gândesc, aceştia manifestă mai degrabă o atitudine pasivă dacă ne referim la acţiuni care să susţină cauza. Astfel că, 48% dintre români declară că se implică ocazional în activităţi sustenabile, cel mai frecvent comportament fiind colectarea selectivă a deşeurilor, în timp ce doar 15% declară că se implică activ în diferite activităţi sustenabile, maturii fără partener diferenţiindu-se ca fiind principalii susţinători ai cauzei (20%).

7 din 10 români consideră că investiţiile în inovaţii tehnologice vor aduce soluţii pentru problemele de sustenabilitate din societate şi vor contura un viitor mai bun

Printre cele mai importante probleme de sustenabilitate menţionate de respondenţi se numără poluarea aerului, defrişarea pădurilor, poluarea din deşeuri, calitatea alimentelor produse pe scară largă sau încălzirea globală. Românii consideră că pentru a diminua aceste ameninţări şi a obţine schimbări semnificative sunt necesare eforturi coordonate din partea companiilor (75%), indivizilor (74%) şi a guvernelor (71%).

Este important de subliniat că inovaţiile tehnologice cresc în popularitate ca metodă ce poate aduce schimbări în problemele de sustenabilitate, acestea înregistrând o creştere semnificativă, de la 63% în 2022, la 69% în 2023. Dacă ne raportăm la nivelul de încredere în inovaţiile tehnologice, acesta este la rândul său unul foarte ridicat, 72% dintre respondenţi declarând că acestea au capacitatea de a aduce soluţii semnificative pentru problemele actuale de sustenabilitate.

Măsurând nivelul de sustenabilitate în diferite domenii de activitate, industria IT este percepută de români ca a treia cea mai sustenabilă industrie (25%), după industria energetică (34%) şi industria alimentară şi a băuturilor (27%).

În teorie consumatorii sunt din ce în ce mai conştienţi de nevoia de a salva resursele planetei, în practică 28% dintre români încearcă să consume cât mai sustenabil posibil

În general, românii manifestă o disponibilitate redusă de a consuma sustenabil, mai mult de jumătate dintre români (57%) declarând că se gândesc din când în când la sustenabilitate, dar fără să fi luat în calcul până acum să consume sustenabil. Pe de altă parte, pentru 28% dintre români comportamentul sustenabil reprezintă o preocupare constantă, aceştia încercând să consume cât mai sustenabil posibil, în special femeile (35% vs. 20% bărbaţi), senorii pensionari (43%) şi familiile moderne (37%).

Îndreptându-ne atenţia către cele mai importante caracteristici în alegerea unui produs, observăm că principalii factori care influenţează deciziile de cumpărare sunt preţul accesibil (84%), atenţia acordată ingredientelor naturale (81%), fabricarea într-un mod responsabil (74%), producerea fără afectarea mediului înconjurător (73%) şi proximitatea (73%). Ca tendinţă generală, toate caracteristicile au crescut în importanţă cu cel puţin 5% în comparaţie cu anul precedent.

Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research

"În prezent, asistăm la fenomenul de neimplicare activă dacă ne referim la subiectul sustenabilităţii în rândul românilor. Este de necontestat faptul că nivelul de conştientizare a nevoii de a proteja resursele planetei este în creştere. Consumatorii susţin sustenabilitatea, dar nu sunt suficient de implicaţi activ şi în consecinţă, nu îşi schimbă comportamentul în viaţa de zi cu zi.

Această discrepanţă poate fi explicată de evenimentele socio-economice din ultima perioadă, spre exemplu instabilitatea economică sau preocupări legate de locul de muncă, ce îi determină pe români să îşi concentreze atenţia pe necesităţile imediate, în detrimentul preocupărilor pe termen lung, precum sustenabilitatea."

Românii îşi doresc mai multă implicare din partea companiilor în iniţiative sustenabile, îndeosebi prin încurajarea reciclării

În ceea ce priveşte acţiunile companiilor care au cel mai mare potenţial să determine un comportament de consum (mai) responsabil în rândul cetăţenilor, se numără încurajarea reciclării (19%), educarea populaţiei prin promovarea sustenabilităţii (11%) sau utilizarea ambalajelor/ materialelor ecologice (10%).

Importanţa acordată reciclării este una ridicată în rândul românilor, 63% fiind de părere că reciclarea tuturor materialelor care pot fi reciclate este cea mai urgentă problemă de sustenabilitate care trebuie rezolvată în următorii 5 ani.

Mai mult decât atât, 57% dintre români consideră că în maximum 5 ani companiile ar trebui taxate în funcţie de amprenta de carbon pe care o emit, astfel încât acestea să devină mai active în încercarea de a reduce poluarea.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

unbr.ro
danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9753
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5970
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2177
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8238
Gram de aur (XAU)Gram de aur298.9173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb