STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: O treime dintre români nu frecventează restaurantele din mall în contextul COVID-19

G.U.
Companii / 16 martie 2021

O treime dintre români nu frecventează restaurantele din mall în contextul COVID-19

Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an, influenţând, astfel, evoluţia afacerilor din diverse zone de activitate, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. HoReca este de departe una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19. În ce măsură mai frecventează oamenii restaurantele din mall, cât de loiali sunt acestor localuri şi care sunt criteriile relevante în decizia lor de cumpărare? Reveal Marketing Research a oferit răspunsurile în studiul despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din mall.

Astăzi, oamenii cumpără mai rar de la restaurante din mall, iar atunci când o fac, preferă localurile tip fast-food

Potrivit comunicatului, 90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare şi în foarte mare măsură de contextul pandemiei. Acest lucru se reflectă, inclusiv, în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall. Înainte de pandemie, cei mai mulţi dintre români spun că le frecventau de 2-3 ori pe lună (19%), iar acum fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci când merg, totuşi, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menţionate de peste jumătate dintre oameni (55%). În preferinţele lor, urmează apoi, restaurantele cu specific românesc (33%) şi cafenelele (20%).

Pentru români, calitatea primează atunci când trebuie să aleagă restaurantul din mall. Preţul se află pe locul al doilea în lista criteriilor

Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind menţionată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranţă împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important 32% dintre aceştia, notează sursa citată.

Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit şi impactul promoţiilor asupra loialităţii consumatorilor. 40% dintre oameni afirma că alternează cam aceleaşi restaurante, în funcţie de promoţiile pe care le au. Aceasta este o informaţie utilă pentru branduri, deoarece ele pot continua să comunice oferte pentru a atrage consumatorii, chiar şi în contextul pandemiei. O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentata de un sfert dintre români - 25% spun că obişnuiesc să cumpere mereu de la acelaşi local, indiferent de promoţii. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiţionale ce îi fidelizeaza pe oameni.

Conform comunicatului, la un an de la izbucnirea pandemiei, a scăzut incidenţa mersului la restaurantele din mall - cei care spun că NU merg niciodată sunt acum mai mulţi

Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români spun că nu frecventează deloc aceste restaurante, în special persoanele peste 55 de ani (65%). Restricţiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum şi teama de îmbolnăvire din spaţiile publice pot fi explicaţii pentru care mulţi dintre români evită restaurantele din centrele comerciale.

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

03 Iul. 2025
Euro (EUR)Euro5.0603
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.2917
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4141
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8612
Gram de aur (XAU)Gram de aur461.6576

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
leonidas-universitate.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
letapeseries.com
ccib.ro
aiiro.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb