STUDIU REVEAL MARKETING RESEARCH: Românii sunt din ce în ce mai preocupaţi de sănătatea lor dentară

G.D.
Miscellanea / 22 noiembrie

Românii sunt din ce în ce mai preocupaţi de sănătatea lor dentară

În acest context, Reveal Marketing Research a realizat, în colaborare cu clinicile stomatologice DENT ESTET, un studiu reprezentativ la nivel naţional pentru a identifica atitudinile şi comportamentele românilor din mediul urban, cu venituri peste medie, în raport cu sănătatea lor dentară, conform unui comunicat remis redacţiei.

Potrivit sursei citate, deşi un procent de 88% dintre respondenţi se declară preocupaţi de sănătatea lor dentară, doar 55% consideră că nivelul acesteia este optim. De asemenea, remarcăm că nivelul de preocupare cu privire la sănătatea orală a crescut semnificativ în ultimii 3 ani, pandemia determinând oamenii să fie mai conştienţi de importanţa îngrijirii danturii, o treime dintre respondenţi declarând că merg mai des la dentist decât în perioada pandemiei.

Îndreptându-ne atenţia către comportamentele de igienă orală, observăm că doar două treimi dintre respondenţi respectă recomandările medicilor stomatologi de a peria dinţii de două ori pe zi, în timp ce doar 61% dintre respondenţi declară că îşi schimbă periuţele de dinţi la 3 luni sau mai des. În aceeaşi ordine de idei, apa de gură este utilizată de 64% dintre respondenţi, iar aţa dentară de un procent şi mai scăzut, de 48%.

Chiar dacă periuţa electrică devine din ce în ce mai populară în rândul românilor (53%), aceştia preferă în continuare, într-o măsură semnificativ mai mare, să utilizeze periuţa de dinţi clasică (70%).

Conform aceluiaşi studiu realizat de Reveal Marketing Research & DENT ESTET, 8 din 10 respondenţi declară că au vizitat cel puţin o dată medicul stomatolog în ultimul an. Dintre aceştia, cca 50% au efectuat 1-2 vizite de control, iar restul au urmat tratamente care s-au extins pe mai mult de 3 vizite. Un procent de 10% au urmat planuri de tratament mai complexe ce au necesitat 10 sau mai multe vizite la specialist, subliniază sursa citată.

Dacă ne referim la motivele pentru care respondenţii au programat o vizită la stomatolog, în cazul a 78% dintre ei vorbim despre programări planificate (control, tratament în lucru), în timp ce 22% s-au prezentat pentru o situaţie de urgenţă (carie, durere, etc).

Dr. Oana Taban, CEO şi Fondator DENT ESTET: "O igienă orală necorespunzătoare nu afectează doar dinţii, ci sănătatea întregului organism, iar problemele dentare pot afecta semnificativ calitatea vieţii. Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research pentru DENT ESTET confirmă ceea ce observăm şi noi medicii în cadrul clinicilor stomatologice: igiena precară şi amânarea vizitelor la medic atrag de la sine acutizarea problemelor orale. Acest aspect este observabil, de altfel, şi din rezultatele studiului, care arată că obturaţiile se numără printre cele mai solicitate tratamente, prevalenţa cariilor dentare fiind în continuare una extrem de ridicată.

Trebuie menţionat, de asemenea, faptul că amânarea vizitelor la stomatolog conduce la creşterea costurilor cu tratamentele dentare, ceea ce poate reprezenta o povară în plus pentru bugetul unei familii. În acest context, sunt necesare eforturi susţinute din partea tuturor celor implicaţi pentru crearea de programe naţionale de conştientizare şi educare a populaţiei, astfel încât românii să ofere atenţia necesară sănătăţii lor orale", se menţionează în comunicat.

Apanova
BTPay
Electromagnetica
DIGI
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

25 Noi. 2022
Euro (EUR)Euro4.9250
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7278
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0120
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7274
Gram de aur (XAU)Gram de aur266.4903

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro