Un nou studiu realizat de Shopfully arată că 58% dintre europeni nu se aşteaptă la o creştere a puterii de cumpărare în 2025, iar 36% intenţionează să economisească în continuare, în ciuda unei inflaţii uşor scăzute, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Românii adoptă o atitudine prudentă, acordând o importanţă crescută promoţiilor şi valorii ofertelor.
Conform sondajului, 51% dintre români acordă mai multă atenţie reducerilor comparativ cu anul trecut, iar peste 90% dintre europeni consideră că promoţiile influenţează decizia de cumpărare. Principalele categorii în care consumatorii români intenţionează să reducă cheltuielile sunt mobila (48%), electronicele (42%) şi hainele (36%), în timp ce alimentele rămân o prioritate, doar 18% planificând să-şi reducă bugetul pentru acestea.
Digitalizarea cumpărăturilor este tot mai vizibilă: 82% dintre europeni îşi caută informaţii online înainte de a merge în magazine fizice, iar 62% dintre români sunt dispuşi să ofere detalii despre preferinţele lor pentru a primi oferte personalizate. Deşi există reticenţă faţă de reclamele personalizate în Europa (56%), românii sunt mai deschişi în această privinţă.
În privinţa tehnologiei, doar 22% folosesc instrumente digitale în procesul de cumpărare, dar 14% din consumatorii români sunt interesaţi să încerce soluţii precum asistenţi virtuali sau self-checkout. Aplicaţiile pentru găsirea ofertelor în timp real sunt considerate cele mai utile de 74% dintre români.
Studiul "The State of Shopping 2025" a fost realizat în martie 2025 pe un eşantion de 9.482 respondenţi din opt ţări europene, inclusiv România.