Retailer-ul german "Metro" AG este pe punctul să ajungă la un acord cu angajaţii hipermarketurilor "Real", după ce a dat asigurări că nu vor exista concedieri sau închideri de magazine în schimbul concesiilor privind salariile, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Reprezentanţii "Metro", al patrulea retailer european, susţin că în prezent salariile plătite la "Real" sunt mult mai generoase decât la alte lanţuri de magazine rivale, făcând unităţile necompetitive, conform Agerpres. Unii analişti au speculat că "Metro" ar putea relua încercările de vânzare a "Real" după încheierea acordului cu angajaţii. "Real" şi-a vândut operaţiunile din Europa de Est încă din 2012 către grupul francez "Auchan", pentru 1,1 miliarde de euro.
"Metro" a anunţat recent că intenţionează să se împartă în două entităţi ca să crească valoarea companiei. Operaţiunile en-gros "Metro Cash & Carry" şi hipermarketurile "Real" vor fi transferate într-o nouă companie, iar grupul "Metro" AG va avea în alcătuire doar divizia de produse electronice de larg consum "Media-Saturn". Acţionarii "Metro" vor deţine acţiuni la ambele companii, în funcţie de participaţiile lor actuale. "Metro", al patrulea retailer european, a precizat că entitatea care va regrupa operaţiunile "Cash & Carry" şi "Real" va fi condusă de actualul director general al "Metro", Olaf Koch, în timp ce divizia de electronice va fi condusă de actualul director general al "Media-Saturn", Pieter Haas.
Operaţiunile en-gros "Metro Cash & Carry" şi hipermarketurile "Real" se vor bucura de un model de afaceri mai rezistent, cu marje de profit mai ridicate decât divizia de produse electronice de larg consum, deşi se menţin riscurile privind performanţele operaţionale viitoare, estimează agenţia. Expunerea la Rusia şi deprecierea rublei ar putea afecta redresarea operaţiunilor alimentare, se arată într-un raport recent al agenţiei de evaluare financiară Fitch Ratings.
"Metro Group" este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume, cu 2.000 de unităţi în 29 de ţări şi peste 220.000 de angajaţi.
























































