"Suzuki" a ieşit din acţionariatul "Volkswagen"

ALINA VASIESCU
Ziarul BURSA #Internaţional / 29 septembrie 2015

"Suzuki" a ieşit din acţionariatul "Volkswagen"

Actualizare 20:53 Fitch Ratings: "Criza Volkswagen va afecta întregul sector auto"

Scandalul emisiilor de la Volkswagen (VW) s-ar putea dovedi un moment crucial pentru industria auto din întreaga lume, ar putea avea repercursiuni profunde şi de lungă durată, mult peste profilul de creditare al grupului german, se arată într-un raport publicat marţi de agenţia de evaluare financiară Fitch Ratings, transmite Reuters.

"Este prea curând să estimăm implicaţiile depline pentru producătorii auto, furnizori şi alte grupuri legate de industria auto, dar ne aşteptăm ca întregul sector să fie afectat, în diferite grade", se arată în comunicatul agenţiei.

Autorităţile de reglementare vor reevalua ţintele de limitare a emisiilor şi ar putea adopta unele mai dure.

"Testele privind emisiile vor fi mai dure, fără îndoială, şi vor fi mai apropiate de condiţiile normale de trafic. De asemenea, ar putea creşte vânzarea de vehicule electrice şi hibride, iar unii consumatori ar putea renunţa la motoarele diesel pentru cele pe benzină. Aceste evoluţii vor avea un impact mai mare asupra producătorilor auto din Europa decât asupra rivalilor lor din SUA şi Asia", avertizează Fitch.

Investiţiile în cercetare-dezvoltare vor creşte probabil deoarece companiile auto se vor confrunta cu reglementări şi teste mai dure, se mai arată în comunicatul agenţiei.

Actualele şi viitoarele măsuri adoptate de Volkswagen şi autorităţile de reglementare ca răspuns la criză vor fi cruciale pentru atenuarea sau, din contră, extinderea impactului scandalului asupra profilului de credit al grupului german şi a transformărilor din industria auto, apreciază Fitch.

(S.A.)

----------

Actualizare 18:20 Sigmar Gabriel: "Economia germană poate face faţă crizei Volkswagen"

Scandalul emisiilor, în care este implicat Volkswagen (VW), nu va deteriora economia Germaniei, dacă producătorul auto va lua măsuri rapide şi cuprinzătoare, a declarat ministrul Economiei, Sigmar Gabriel, transmite Reuters.

Oficialul a minimalizat impactul economic al crizei, apreciind că firma a gestionat problema într-un mod adecvat.

"Este de competenţa politicienilor să încerce să se asigure că locurile de muncă ale celor 600.000 de angajaţi ai companiei pe plan global nu sunt în pericol', le-a explicat jurnaliştilor Sigmar Gabriel.

Norvegia ar putea întârzia introducerea noii taxe auto din cauza scandalului VW

Totodată, scandalul emisiilor care afectează Volkswagen ar putea duce la o regândire a propunerii privind introducerea unei noi taxe auto în Norvegia, favorabilă maşinilor cu emisii scăzute, a declarat, pentru Reuters, Terje Breivik, de la Partidul Liberal, aflat la guvernare.

În mai, Guvernul de la Oslo a introdus un nou sistem de taxare care răsplăteşte maşinile cu emisii scăzute, cum ar fi vehiculele electrice şi hibride.

Dar depistarea vehiculelor cu motoare diesel, echipate cu softul ce permitea manipularea testelor de emisie, ar putea întârzia introducerea noii taxe auto în Norvegia, afirmăTerje Breivik.

"Avem un sistem de taxare a maşinilor care se sprijină pe acurateţea dintre tipul autorizaţiei şi emisiile actuale. Scandalul VW a arătat că este posibil să manipulezi acest tip de autorizaţie", a mai precizat oficialul norvegian.

(A.L.)

-----------

Actualizare 18:00 Cinci ţări au retras de pe piaţă modelele VW cu probleme

Volkswagen (VW) este aproape de a anunţa modul în care vor fi reparate sistemele de emisii care au permis manipularea testelor, deoarece vânzărilor vehiculelor echipate cu motoare diesel "manipulate" au fost oprite într-un număr din ce în ce mai mare de state europene, informează Bloomberg şi Reuters.

Spania, Elveţia, Italia, Olanda şi Belgia au retras de pe piaţă maşinile VW cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, în timp ce procurorii din Suedia iau în considerare deschiderea unei investigaţii legate de un potenţial caz de corupţie. Pentru vehiculele deja vândute, VW urmează să-i informeze curând pe clienţi cum vor fi reparate vehiculele.

"Cota lor de piaţă va scădea o perioadă, poate până la unu - doi ani", a avertizat analistul Richard Gane, de la Vendigital Ltd.

(A.L.)

--------------

Actualizare 13:25 Volkswagen va rechema până la 11 milioane de vehicule pentru reechipare

Volkswagen a adus la cunoştiinţă, azi, că va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor, transmite Bloomberg.

(S.G.)

-----------

Actualizare 12:20 Noul şef al VW are un plan de acţiune "global" pentru motoarele diesel

Volkswagen (VW) a pus la punct un plan de acţiune "global" pentru a se asigura că motoarele sale diesel vor respecta normele în materie de emisii poluante, a declarat Matthias Müller, noul director general al grupului auto german, transmite Reuters.

"În următoarele zile" Volkswagen va propune clienţilor săi să vină să-şi modifice modelele diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, şi în luna octombrie va informa autorităţile cu privire la soluţiile tehnice pe care le va furniza, a declarat Matthias Mueller într-un discurs ţinut luni seară în faţa managerilor de top de la Volkswagen reuniţi la sediul central de la Wolfsburg.

De asemenea, Mueller a anunţat că în viitor marca VW va deveni "la fel de independentă" ca şi Audi şi Porsche, diviziile de lux care sunt cei mai mari contributori la rezultatele grupului, potrivit textului discursului din care Reuters a obţinut o copie.

(S.G.)

-----------

Actualizare 11:20 Aproximativ două milioane de motoare diesel au fost produse în Ungaria

Aproximativ două milioane din cele 11 milioane de motoare diesel implicate în scandalul de la Volkswagen au fost produse la uzina Audi din Gyor, vestul Ungariei, a declarat marţi ministrul ungar al Economiei, Mihaly Varga, pentru postul privat de televiziune TV2, preluat de Reuters.

Ministrul ungar a spus că Guvernul de la Budapesta poartă discuţii atât cu Audi cât şi cu producătorul german Mercedes, care are şi el o uzină în Ungaria, pentru a evalua impactul potenţial asupra economiei ungare al scandalului motoarelor diesel trucate de Volkswagen.

Mihaly Varga a adăugat că este sigur că "acesta va afecta industria producătoare de maşini din Ungaria dar sper că efectul va fi mai mic decât preconizează cele mai pesimiste scenarii".

Anterior, acesta estima că avansul economiei ungare ar putea fi amputat cu 0,3 până la 0,6% dacă vânzările europene de autoturisme vor scădea din cauza scandalului Volkswagen.

Mihaly Varga a mai precizat că "pentru moment" Ungaria nu intenţionează să interzică automobilele Volkswagen, după ce grupul auto german a recunoscut că a utilizat un soft care a manipulat testele de poluare ale motoarelor diesel în SUA.

(S.G.)

------------

Actualizare 09:33 Japonia solicită teste ale emisiilor motoarelor diesel

Ministerul japonez al Transporturilor a cerut mai multor constructori auto să verifice dacă autovehiculele lor diesel respectă normele de emisii poluante, după ce grupul auto german Volkswagen a recunoscut că a utilizat un soft care a manipulat testele de poluare, informează Bloomberg.

Ministrul Transporturilor, Akihiro Ohta, a subliniat că producătorii auto Toyota Motor, Mazda Motor dar şi Volkswagen trebuie să comunice Ministerului până la finele acestei săptămâni rezultatele anchetelor lor. Ohta a adăugat că Guvernul de la Tokyo are în vedere modificarea metodologiei de testare a motoarelor diesel, dar nu a oferit alte detalii.

Volkswagen nu vinde automobile diesel prin reţeaua sa oficială de dealeri din Japonia însă unii cumpărători individuali au importat aproximativ 230 de autoturisme Volkswagen şi Audi după 2008, a mai spus Akihiro Ohta, adăugând că ministerul pe care îl conduce verifică dacă aceste vehicule trebuie rechemate la service.

(S.A.)

-----------

Valoarea tranzacţiei nu a fost dată publicităţii.

"Porsche" este cel mai mare acţionar al "Volkswagen" şi va prelua săptămâna aceasta cota achiziţionată de la "Suzuki". Compania japoneză va înregistra un profit special de 36,7 miliarde de yeni (304 milioane de dolari) în urma afacerii.

Luna aceasta, "Suzuki" a răscumpărat o cotă de 19,9% deţinută de "Volkswagen", plătind în schimb 471,7 miliarde de yeni (3,9 miliarde de dolari), după ce, în august, o instanţă internaţională de arbitraj a decis ca producătorul auto german să-şi vândă participaţia.

Societatea niponă a preluat circa 122,8 milioane de titluri, la 3.842,50 yeni (preţul de piaţă din data de 16 septembrie). "Suzuki" nu a informat ce va face cu acţiunile pe care le cumpără.

Managerul de fonduri Daniel Loeb, a cărui societate "Third Point" LLC are o deţinere la "Suzuki", a îndemnat compania niponă să anuleze acţiunile pe care le răscumpără. Loeb mai consideră că "Suzuki" ar trebui să se concentreze pe îmbunătăţirea valorii destinate acţionarilor.

"Suzuki" şi "Volkswagen" s-au aliat în decembrie 2009, promiţând să coopereze pe segmentul tehnologic şi pentru extinderea pe pieţele emergente, însă alianţa a început să şovăie. În condiţiile date, în noiembrie 2011, "Suzuki" s-a adresat curţii de arbitraj.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Suzuki si-a rascumparat propriile actiuni, detinute de VW = VW a iesit din actionariatul Suzuki

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

12 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6867
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3098
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0072
Gram de aur (XAU)Gram de aur391.1865

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb