T&E: Emisiile de CO2 ale maşinilor vândute în Europa au crescut cu 25% în 2013

Miscellanea / 13 iulie 2014

T&E: Emisiile de CO2 ale maşinilor vândute în Europa au crescut cu 25% în 2013

Emisiile de dioxid de carbon (CO2) ale maşinilor vândute în Europa au crescut, în 2013, cu 25%, deşi datele publicate de Agenţia Europeană de Mediu (EEA) relevă faptul că acestea s-au diminuat cu 4%, până la valoarea de 127 g/km, susţin reprezentanţii Federaţiei Europene Transport & Environment (T&E), citaţi de site-ul organizaţiei de mediu Terra Mileniul III.

De altfel, T&E recunoaşte progresele realizate de către producătorii de automobile în privinţa reducerii emisiilor responsabile pentru schimbările climatice, dar, în acelaşi timp, precizează că, în urma unei analize efectuate, reiese că, deşi maşinile noi au consumat, în medie, 5 l/km la testele realizate în 2013, pe şosele consumul lor a fost de 6,25 l/km, ridicând astfel costurile cu combustibilul cu 350 euro/an pentru un conducător auto obişnuit.

"Diferenţa semnificativă dintre emisiile de CO2 ale automobilelor de pe şosele şi cele raportate în urma testelor este dată de faptul că producătorii de automobile manipulează procedurile de testare exploatând lacunele legislative şi flexibilitatea testelor învechite pentru a evidenţia calităţile ecologice ale maşinilor. Furnizorii din industrie au pregătit testele pentru vehicule folosind o serie de trucuri pentru a micşora rezultatele, de exemplu: izolarea fisurilor din jurul uşilor şi a grilajelor, supra-umflarea pneurilor, ajustarea roţilor şi a frânelor, folosirea unor lubrifianţi speciali, minimizarea greutăţii autovehiculului, testarea pe temperaturi nerealist de ridicate pe piste super-netede. Testele efectuate pentru T&E arată că în condiţii normale de circulaţie, în absenţa acestor trucuri, emisiile de CO2 sunt, în medie, mai mari cu 25%", se arată în concluziile T&E.

Conform sursei citate, actualul sistem european de testare a eficienţei combustibililor şi a emisiilor de CO2 nu îşi atinge scopul, fiind dezvoltat în urmă cu peste 40 de ani şi "din acest motiv, aproape jumătate din < < progresele > > înregistrate în reducerea emisiilor în intervalul 2007-2011 nu corespund realităţii de pe şosele", notează T&E.

Comisia Europeană intenţionează să introducă un nou sistem de testare în anul 2017, "World Light Duty Test Procedure" (WLTP), iar măsura a fost susţinută, în 2013, de către membrii Parlamentului European. Noul sistem se confruntă, însă, cu opoziţia constructorilor de automobile care doresc, susţin reprezentanţii T&E, să amâne introducerea acestuia până după anul 2021.

"Statele membre ale UE trebuie să sprijine Comisia Europeană prin introducerea rapidă de noi teste pentru a opri producătorii de automobile să-şi inducă în eroare clienţii şi să ocolească reglementările", explică Greg Archer, manager de proiect pentru autovehicule curate al T&E.

Reglementările Uniunii Europene cu privire la emisiile de CO2 solicită producătorilor de automobile să limiteze emisiile la un nivel maxim de 130 de grame/km până în anul 2015, şi la 95 grame/km până în 2021.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

09 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.1165
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5490
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4699
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0357
Gram de aur (XAU)Gram de aur486.4063

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
targulnationalimobiliar.ro
aicps.ro
tibco.ro
energyexpo.ro
ccib.ro
antiquemarket.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb