TAG, producător român de uniforme medicale, cu peste 21 de ani de experienţă, fabrică proprie şi o reţea de 35 de magazine la nivel naţional, investeşte 250.000 de euro în dezvoltarea unei noi colecţii de uniforme medicale, produsă integral în fabrica proprie din Bucureşti.
Investiţia se înscrie în strategia de dezvoltare a companiei care prevede alocarea a jumătate de milion de euro în cercetare, design, modernizarea şi certificarea proceselor de producţie.
Compania continuă astfel programul anual de modernizare, prin care direcţionează 15% din vânzări către cercetare, design şi achiziţia de echipamente de producţie pentru noile colecţii.
Lansarea vine într-un moment în care piaţa uniformelor medicale se află în plină expansiune, pe fondul extinderii infrastructurii sanitare şi al cererii pentru materiale inovatoare.
„Uniformele medicale sunt o extensie a profesionalismului şi o declaraţie de identitate a personalului din spitale şi clinici. Pentru ca fiecare angajat din sistemul medical să se simtă confortabil şi protejat în timpul orelor de program, ne-am propus să oferim produse care îmbină funcţionalitatea, designul modern şi siguranţa în desfasurarea actului medical. Calitatea materialelor şi precizia cusăturilor sunt elemente pe care nu le negociem - ele definesc diferenţa dintre o uniformă purtată din obligaţie şi una purtată cu plăcere”, spune Adrian Pătru, CEO TAG Grup, menţionând că, „în prezent, piaţa este sufocată de uniforme ieftine, care se deteriorează după câteva spălări şi nu oferă siguranţă sau rezistenţă. Noi garantăm pentru fiecare uniformă TAG o durată de utilizare de minimum doi ani, fără modificări de culoare sau de dimensiune. Folosim componente premium - aţă, capse, accesorii - testate pentru spălare industrială, iar densitatea cusăturii, de 5 împunsături pe centimetru, oferă o rezistenţă superioară în timp, şi un aspect impecabil”.
Colecţie completă pentru profesioniştii din sănătate
Noua colecţie TAG Grup include toate articolele esenţiale din garderoba personalului medical: costume complete - halate, bluze, pantaloni şi bonete. Modelele sunt disponibile în variante dedicate femeilor şi bărbaţilor, cu croieli ergonomice şi materiale adaptate fiecărui sezon.
Uniformele sunt disponibile într-o gamă extinsă de mărimi, de la XXS la 5XL, oferind libertate de mişcare indiferent de conformaţie. Paleta cromatică combină tonurile clasice - alb, verde, albastru, turcoaz şi roşu - cu nuanţe pastelate precum bej, gri, roz pal şi lavandă, inspirate din moda urbană şi din tendinţele internaţionale de design.
Design inspirat din echipamentele sportive
Noua colecţie aduce două direcţii de compoziţie: bumbac cu elasticitate, pe de-o parte, dar şi ţesături similare celor folosite în echipamentele sportive. Aceste materiale oferă libertate de mişcare, respirabilitate şi rezistenţă la spălări multiple. Toate uniformele sunt „easy care” - se calcă şi se întreţin uşor, menţinându-şi forma şi culoarea în timp.
Producţie integral românească şi capacitate extinsă
Colecţia este realizată integral în fabrica din Bucureşti, unde peste 100 de angajaţi asigură atât toată zona de producţie - de la selecţia materialelor la controlul final al calităţii, cât şi zona de vânzări şi logistică. Compania produce, în medie, 30.000 de uniforme pe lună, iar capacitatea totală anuală este de aproximativ 500.000 de uniforme.
Pentru fiecare colecţie - primăvară-vară şi toamnă-iarnă - TAG Grup lansează aproximativ 250.000 de uniforme, dezvoltate pe baza feedbackului primit de la clinici, spitale şi personal medical. Procesul de dezvoltare durează circa şase luni şi include testări interne şi colaborări cu furnizori internaţionali pentru selecţia ţesăturilor potrivite.
Piaţa locală, departe de potenţialul real
Mai puţin de jumătate dintre cadrele medicale din România beneficiază de necesarul total de uniforme de lucru oferite de instituţiile în care lucrează, iar aproximativ 30% dintre spitalele din România nu furnizează deloc echipamente personalului. Uniformele sunt adesea cumpărate individual, fără criterii unitare de calitate, confort sau siguranţă, ceea ce afectează imaginea instituţiilor şi starea de bine a angajaţilor.
TAG propune o abordare profesională, bazată pe siguranţă, durabilitate şi personalizare. Uniformele create de companie susţin identitatea vizuală a clinicilor şi sentimentul de apartenenţă al echipei, oferind în acelaşi timp confort şi siguranţă la purtare.
Cerere tot mai mare pentru calitate
Piaţa globală a uniformelor medicale este estimată la peste 9,9 miliarde de dolari în 2024 şi urmează să depăşească 20 miliarde până în 2032, cu o creştere medie anuală de 9-10%, potrivit Fortune Business Insights, companie de cercetare de piaţă şi analiză economică globală. În România, cererea este alimentată de investiţiile tot mai mari în infrastructura medicală şi de interesul pentru produse durabile. Solicitările TAG din partea clinicilor şi spitalelor au crescut cu peste 25% anual, iar interesul internaţional se extinde către Ungaria, Croaţia, Austria, Germania, Italia, Franţa, dar şi ţările nordice.
Prin noua colecţie, TAG continuă să consolideze producţia locală de echipamente medicale şi să dezvolte noi linii de design, aliniate cerinţelor internaţionale de siguranţă, calitate şi sustenabilitate. Compania pregăteşte deja colecţia de primăvară-vară 2026, menţinând acelaşi angajament faţă de inovaţie şi standarde ridicate de fabricaţie.




















































Opinia Cititorului