Mai puţin de jumătate dintre cadrele medicale din România beneficiază de uniforme asigurate de instituţiile în care lucrează, iar peste 30% dintre spitale nu oferă deloc echipamentele necesare, potrivit unui comunicat transmis redacţiei de compania TAG, producător român de uniforme medicale.
În lipsa unei dotări standardizate, medicii şi asistentele îşi cumpără singuri uniformele, de multe ori din surse neautorizate, fără garanţii privind calitatea materialelor sau confortul. În acest context, TAG, companie cu peste 21 de ani de experienţă, fabrică proprie şi o reţea de 35 de magazine la nivel naţional, investeşte 250.000 de euro în dezvoltarea unei noi colecţii de uniforme medicale, produse integral în România.
Investiţia face parte dintr-un program mai amplu de modernizare, prin care compania direcţionează anual 15% din vânzări către cercetare, design şi achiziţia de echipamente de producţie.
„Uniformele medicale sunt o extensie a profesionalismului şi o declaraţie de identitate. Calitatea materialelor şi precizia cusăturilor definesc diferenţa dintre o uniformă purtată din obligaţie şi una purtată cu plăcere”, a declarat Adrian Pătru, CEO TAG, subliniind că piaţa este „sufocată de uniforme ieftine, care se deteriorează după câteva spălări”.
Noua colecţie TAG include halate, bluze, pantaloni şi bonete, disponibile în mărimi de la XXS la 5XL şi într-o gamă cromatică extinsă - de la tonuri clasice la nuanţe pastelate inspirate din moda urbană. Materialele folosite sunt similare celor din echipamentele sportive, asigurând libertate de mişcare, respirabilitate şi rezistenţă la spălări multiple.
Colecţia este realizată integral în fabrica din Bucureşti, unde peste 100 de angajaţi produc anual aproximativ 500.000 de uniforme. Compania lansează două colecţii pe an, dezvoltate pe baza feedbackului primit de la clinici şi spitale.
Piaţa globală a uniformelor medicale este estimată la peste 9,9 miliarde de dolari în 2024 şi ar putea depăşi 20 de miliarde până în 2032, cu o creştere anuală de 9-10%, potrivit Fortune Business Insights. În România, cererea pentru uniforme personalizate creşte cu 25% anual, susţinută de investiţiile în clinici private şi infrastructura medicală.





















































Opinia Cititorului