TANCZOS BARNA:"Vom împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării"

S.B.
Politică / 16 februarie 2023

"Vom împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării"

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, afirmă că nici legislaţia din România, nici cea ucraineană nu permit desfăşurarea de lucrări care să pună în pericol biodiversitatea şi eco-sistemele din Delta Dunării, arătându-se convins că ministerele de resort vor monitoriza lucrările care vizează canalele navigabile, informează news.ro.

"Subliniez încă o dată că Ministerul Mediului va urmări aceste lucrări, va urmări procedurile bazate pe convenţiile europene şi internaţionale şi vom împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării", adaugă Tanczos.

"Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor are două proceduri de mediu deschise cu partea ucraineană cu privire la investiţii în zona Deltei Dunării. Ambele proceduri se bazează pe legislaţia naţională ucraineană şi cea din România, respectiv convenţii internaţionale, convenţia Espoo, în mod special. Nici legislaţia naţională a României, nici legislaţia ucraineană nu permit desfăşurarea unor lucrări în acea zonă care să pună în pericol biodiversitatea şi eco-sistemele din Delta Dunării", a arătat Tanczos Barna joi, într-o declaraţie de presă.

El s-a declarat convins că, în ceea ce priveşte lucrările care au avut loc în zona Deltei, de partea ucraineană, "ministerele de resort vor urmări toate lucrările care vizează canalele navigabile" şi că "pe căile diplomatice se vor găsi soluţiile de comunicare cu partea ucraineană".

"Subliniez încă o dată că Ministerul Mediului va urmări aceste lucrări, va urmări procedurile bazate pe convenţiile europene şi internaţionale şi vom împiedica toate lucrările care pot afecta biodiversitatea şi ecosistemul Deltei Dunării", a conchis ministrul Mediului.

Ministerul Afacerilor Externe afirmă, referitor la informaţiile privind lucrări de dragare desfăşurate de Ucraina pe canalul Bâstroe, că a solicitat încă din 13 februarie date Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, Poliţiei de Frontieră, iar în funcţie de răspunsurile autorităţilor române de resort, va întreprinde imediat demersurile diplomatice necesare în cazul în care va rezulta că au fost derulate activităţi având ca scop adâncirea rutei de navigaţie. De asemenea, MAE precizează că a transmis inclusiv în cursul anului trecut atât Comisiei Europene, cât şi autorităţilor ucrainene că autorităţile române nu sunt de acord cu propunerea de includere a braţelor Chilia şi Bâstroe ale Dunării în reţeaua transeuropeană de transport - propunere a cărei realizare este urmărită de Ucraina încă din anul 2014 - întrucât este necesar ca proiectul canalului de navigaţie realizat de Ucraina să respecte strict prevederile de drept internaţional aplicabile, inclusiv şi mai ales reglementările în materie de protecţie a mediului.

Precizările MAE vin la o zi după ce ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a declarat că sunt semnale că Ucraina desfăşoară lucrări de dragare pe Bâstroe.

"Cu referire la informaţiile apărute recent în presa română privind desfăşurarea de către autorităţile ucrainene a unor lucrări de adâncire a aşa-zisului "canal de navigaţie Bâstroe", Ministerul Afacerilor Externe (MAE) precizează că, anterior apariţiei acestor informaţii publice, nu a fost informat de nicio autoritate română competentă în materie cu privire la desfăşurarea de către Ucraina a unor astfel de activităţi. În urma apariţiei informaţiilor publice menţionate, MAE a solicitat, în cursul zilei de 13 februarie, Administraţiei Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării transmiterea unor informaţii cât mai complete şi actualizate privind eventuale activităţi desfăşurate de partea ucraineană în sectorul "canalului de navigaţie Bâstroe" şi evaluarea instituţiei privind impactul acestora, iar ulterior MAE a solicitat şi Poliţiei de Frontieră Române transmiterea informaţiilor rezultate în urma monitorizării activităţilor efectuate de autorităţile ucrainene sau de contractori ai acestora în sectorul "canalului de navigaţie Bâstroe", precum şi evaluarea caracterului acestora", afirmă Ministerul Afacerilor Externe.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. Ucraina își manifestă în continuare profundul dispreț față de prietenii săi europeni prin relansarea acestui proiect criminal datând din 2004, care va duce la distrugerea rezervației DD, aflată în patrimoniul UNESCO.

    Probabil se va finaliza în timp record, și asta sub ochii autorităților române și europene care vor plânge cu "lacrimi de crocodil" pe altarul DD. 

    Am gasit pe internet poziția lui Bogdan Aurescu din 2006, care scria atunci ca acest proiect este o "provocare pentru dreptul internațional al mediului". 

    Așteptăm de la dânsul o reacție la fel de fermă, în calitate de ministru. 

    Vezi să nu:), nici din partea dânsului, nici a oficialităților UE. 

    O să fie o reacție "diplomatică " de genul Vai domnule Zele, nu se poate așa ceva :))

    Altfel, mânia Zeului Zele se va revărsa ca un potop asupra acestor biete capete de muritori:) 

    Ucrainenii ne-au distrus drumurile, au blocat Portul Constanța, iar acum ne distrug și Delta Dunării

    Premierul Nicolae Ciucă știa de cel puțin o săptămână că ucrainenii au început dragarea pe brațul Chilia și pe Bâstroe, încălcând toate tratatele internaționale și distrugând, astfel, Delta Dunării, declarat Patrimoniu UNESCO. Din slugărnicie și din lașitate, premierul nu a avut nicio reacție. Nici Comisia Europeană nu s-a sesizat în niciun fel, lăsând Ucraina să comită un atentat asupra mediului. 

    În România, organizațiile de mediu din afara țării, sprijinite masiv de Comisia Europeană, au blocat proiecte de infrastructură de interes național și proiecte energetice vitale pentru țară, doar pentru că pe acolo trecea o șopârlă sau o specie de pești. Acum, însă, când ucrainenii încalcă toate tratatele internaționale și au început să dragheze canalele, pentru a face loc navelor de mare tonaj, amenințând însăși existența Deltei Dunării, nimeni nu scoate niciun sunet. Mai grav este că, deși a aflat de lucrările ilegale ale ucrainenilor, Guvernul Ciucă nu a scos niciun sunet, sperând, probabil, că se va afla când va fi prea târziu, dovedind, astfel, o slugărnicie și o lașitate ieșite din comun. Enervat de lipsa de reacție a miniștrilor de la Externe și Mediu, după ce le trimisese chiar și poze din satelit cu navele care lucrează de zor întru distrugerea Deltei Dunării, vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a decis să facă publice aceste lucruri. 

    ”Am încercat să transmit niște date și cred că sunt primul care a ieșit public cu această problemă, deși nu Ministerul Transporturilor este responsabil de lucrurile provocate. Noi aveam ceva date de la structurile din teritoriu, că ucrainenii au început aceste dragări atât pe brațul Chilia, cât și pe Bâstroe, și am semnalat celor două ministere, Ministerului Afacerilor Externe și Ministerului Mediului, care au spus că urmează să vină cu date noi. România a dat acordul pentru tranzitul navelor ucrainene, dar pe actualele adâncimi, care sunt mici, pe care pot naviga doar șlepuri. Noi am furnizat și date de la autoritățile noastre din teritoriu pentru că se văd foarte clar traseele acestor drage, se văd din satelit. O dragă este sub pavilion ucrainean, iar alta sub pavilion tanzanian. Ministerul Afacerilor Externe trebuie să ia legătura cu partea ucraineană, să vadă intențiile pe care le are”, ne-a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. 

    Ne-au luat de proști 

    Ca de obicei, ucrainenii ne-au luat de proști, mai ales că reacțiile autorităților din țara noastră, din 2004, când Ucraina a început să lucreze la canalul Bâstroe, până în prezent, au fost destul de anemice. Abia ca urmare a unor presiuni internaționale, autoritățile ucrainene au anunțat, cu ocazia celei de-a opta reuniuni a Conferinței Părților la Convenția de la Espoo, care a avut loc în decembrie 2020, că vor renunța la proiectul inițial și că vor respecta cu strictețe cerințele de evaluare a impactului asupra mediului la momentul inițierii unui nou proiect de asigurare a adâncimilor de navigație. În decembrie anul trecut, însă, o comisie trilaterală formată din reprezentanţi ai României, Ucrainei şi Republicii Moldova a decis că va monitoriza, timp de un an, impactul pe care îl presupune existenţa canalului de navigaţie Bâstroe, Ucraina, conform recomandării Comitetului Permanent al Convenţiei de la Berna reunit în perioada 1-4 decembrie la Strasbourg. ”Prezentând studii recente şi arătând că impactul nu mai este major, Ucraina a solicitat din nou închiderea dosarului, în timp ce partea română a relevat că există un anumit impact transfrontalier”, declara atunci guvernatorul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării, România, Lucian Simion, participant la reuniunea de la Strasbourg. 

    S-a trezit și Ministerul de Externe 

    Joi după-amiază, la o zi după dezvăluirile ministrului Transporturilor, a comunicat și Ministerul de Externe, anunțând că va transmite din nou Comisiei Europene că nu este de acord cu propunerea Ucrainei de includere a brațelor Chilia și Bâstroe ale Dunării în rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T). Mai mult, Ministerul de Externe a ținut să precizeze că nu a fost informat de nicio autoritate că ucrainenii lucrează de zor la dragarea canalului Bâstroe. 

    1. Nu vor!Autoritatile romane nu vor sa apere aceasta tara si acest popor.Pe oricine numai pe noi nu.Asa ceva nu vezi niciunde in Europa.Sa le fie rusine,dar cui sa-i fie rusine cand nu au fost educati de acasa.Si mai sunt si rai la suflet.

    Multă Slava! Zele is GOD(ZILLA)

    Autoritatile ucrainene in frunte cu Zelenski,micul fesier,depasesc orice limita a bunului simt.Avea dreptate STATY.Mai grav este faptul ca Aurescu le tine isonul.Autoritatile romane tac malc,nici usturoi n-au mancat,nici gura nu le miroase.Eu nu inteleg cu niciun chip,daca nu iubesti tara asta,poporul roman din care se presupune ca faci parte,de ce nu te duci in alta tara unde te regasesti si tradezi poporul si tara in care te-ai nascut?Indiferent de ce ar zice astia de la Bruxelles,avem drept de veto.Avem ac si pentru cojocul ucrainenilor,in doi timpi si trei miscari intrerupem ajutoarele si s-a rezolvat problema.Guvernul zice ca nu permite lucrari care sa afecteze Delta Dunarii dar lucrarile de dragare au inceput.Pe politicienii nostri toata Europa ii ia de prosti iar ei ne iau de prosti pe noi.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

unbr.ro
danescu.ro
arsc.ro
raobooks.com
Stiri Locale

Curs valutar BNR

23 Feb. 2024
Euro (EUR)Euro4.9753
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5970
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2177
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8238
Gram de aur (XAU)Gram de aur298.9173

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb