ROMEXPO a închis ediţia de toamnă a Târgului de Turism al României (20-23 noiembrie), confirmând rolul evenimentului ca hub naţional pentru inspiraţie de călătorie, vânzări directe şi networking B2B, potrivit unui comunicat trimis redacţiei, de la care transmitem cele ce urmează. Pavilionul B2 a reunit un public numeros, atras de pachete promoţionale pentru iarnă, city break-uri, destinaţii exotice şi early booking pentru 2026, dar şi de un program consistent de conferinţe şi demonstraţii.
12.000 de vizitatori au trecut pragul târgului, cu un mix de public format din călători activi, familii şi pasionaţi de city break-uri, alături de profesionişti din turism. Au participat 103 companii expozante, cu un grad de internaţionalizare de 41%, inclusiv agenţii, touroperatori, hoteluri, companii aeriene şi platforme tech. Vizitatorii au beneficiat de oferte exclusive la târg, cu discounturi dedicate şi consiliere directă pentru personalizarea pachetelor pe loc.
Un punct de atracţie al ediţiei a fost „Herculane Stories”, primul muzeu virtual din România dedicat unei staţiuni turistice, care a combinat patrimoniul balnear cu tehnologii imersive (arhivă, interviuri, reconstrucţii 3D), propunând o nouă formă de a descoperi şi promova destinaţiile. Vizitatorii au comparat pe loc pachete pentru sezonul rece, city break-uri europene, circuite tematice şi vacanţe exotice, beneficiind de consiliere directă şi scenarii de buget personalizate.
Pe componenta de turism intern, ediţia a adus în prim-plan cele mai frumoase zone ale României - Prahova, Alba şi Bucovina - prin prezentări dedicate, pachete tematice şi activări pe scenă. Publicul a putut descoperi trasee culturale şi gastronomice, experienţe outdoor, spa & balnear, precum şi propuneri de city break şi sejururi familiale, într-un format care a conectat oferta locală cu nevoile reale ale vizitatorilor şi profesioniştilor din industrie.
Pe parcursul celor patru zile, Scena de Networking a găzduit lansarea serialului documentar „Descoperim România Autentică” (DoctorTravel - partener CNIT), sesiuni CNIT LIVE („Educaţia care inspiră” şi „OMD - motorul comunităţilor turistice”), RoBoost Talks - dialog deschis între antreprenori, HoReCa şi promotori ai destinaţiilor, prezentări dedicate pieţelor emergente şi conţinutului editorial obiectiv, precum şi sesiuni tematice despre transformarea produsului turistic. Tot aici a avut loc şi Gala „Margareta de Aur” (Vacanţe la Ţară & ANTREC), care a celebrat excelenţa în turismul rural.
Ediţia a reconfirmat Târgul de Turism al României drept spaţiul în care ofertele relevante, dialogul profesionist şi tehnologia se întâlnesc pentru decizii rapide şi parteneriate durabile.
















































Opinia Cititorului