Abonament gratuit
Videoconferinţa “Energia în priză”Videoconferinţa “Energia în priză”

TELEKOM ROMÂNIA:Venituri consolidate de 228,9 milioane euro în al doilea trimestru din acest an

J.P.
Miscellanea /

Venituri consolidate de 228,9 milioane euro în al doilea trimestru din acest an

Grupul Telekom România a înregistrat venituri consolidate de 228,9 milioane euro în al doilea trimestru din acest an, în scădere cu 1%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, anunţat, joi, operatorul, conform Agerpres.

"În trimestrul al doilea, veniturile consolidate au fost afectate de pandemia globală Covid-19 - în mod asemănător cu ale altor operatori din UE - întrucât restricţiile de călătorie au redus veniturile din roaming şi din vizite, în timp ce închiderea temporară a magazinelor a afectat negativ vânzările de terminale. Acest impact a fost acoperit aproape integral printr-o creştere a veniturilor din segmentele ICT şi wholesale ale companiei, ceea ce a condus la obţinerea unor venituri consolidate de 228,9 milioane euro, cu o uşoară scădere, de 1%, faţă de aceeaşi perioadă din 2019", se menţionează în comunicatul companiei remis AGERPRES.

Veniturile totale din servicii fixe s-au ridicat la 121,1 milioane euro în al doilea trimestru din 2020, în creştere anuală cu 7,2%, pe fondul avansului înregistrat de segmentul ICT, de 25,1%.

Potrivit surei citate, segmentul de 'wholesale business' a crescut cu 21%, compensând o contracţie de 6,6% în veniturile din retail pe segmentul fix. În acelaşi timp, "serviciul de voce a dat semne de stabilizare", veniturile rămânând stabile faţă de cele două trimestre anterioare, la 14,3 milioane euro, ajutat de creşterea clienţilor FMC.

Reprezentanţii companiei susţin că transferarea bazei de clienţi TV către tehnologii orientate spre viitor - precum IPTV - a continuat, determinând scăderea bazei de abonaţi, până la 1,26 milioane în T2 2020, în special pe serviciile DTH. "Deşi impactul a fost parţial atenuat printr-o creştere a ARPU în acelaşi interval de timp, contractarea bazei de abonaţi TV a condus la o scădere a veniturilor din servicii de televiziune. În acelaşi timp, noua ofertă a companiei, Smart TV Stick, care permite clienţilor să-şi transforme televizorul într-un Smart TV fără instalare suplimentară şi independent de furnizor, a continuat să crească, ajungând la o bază de 17.400 abonaţi, de la lansarea sa la sfârşitul primului trimestru al acestui an", se mai precizează în comunicatul Grupului Telekom România.

Potrivit raportului, scăderea veniturilor din serviciile de televiziune a fost parţial compensată prin creşterea veniturilor din internet fix cu 8,4% comparativ cu T2 din anul precedent, printr-o concentrare pe clienţii care au generat o valoare mai mare.

În timpul crizei Covid-19, compania nu a implementat măsuri de reducere a personalului, cum ar fi concedieri sau şomaj tehnic.

"În trimestrul al doilea ne-am menţinut veniturile stabile şi ne-am continuat creşterea EBITDA, în ciuda circumstanţelor dificile. În acest trimestru am arătat că prin strategia noastră de control strâns al cheltuielilor şi transformarea costurilor, suntem capabili să depăşim şi să diminuăm efectele neaşteptate ale pandemiei Covid-19 pe linia noastră de vârf. Sunt fericit că am obţinut creşterea EBITDA pentru cel de-al treilea trimestru consecutiv şi asta îmi dă încredere că am ales abordarea potrivită pentru a realiza o recuperare stabilă şi durabilă a performanţei noastre financiare", a declarat Nicolas Mahler, director executiv Financiar, Telekom România.

Potrivit companiei, EBITDA ajustată după IFRS16 a crescut cu 25,7% an/an, ajungând la 36,2 milioane euro, în special datorită transformării continue a costurilor companiei şi a măsurilor de reducere suplimentară a costurilor în contextul COVID-19.

Totodată, veniturile totale din servicii mobile au scăzut cu 9,2% în al doilea trimestru, până la 93,8 milioane euro faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

"Această scădere a fost determinată de reducerea tarifelor de terminare pentru reţelele mobile, impusă de autoritatea de reglementare şi, parţial, de scăderea traficului din roaming şi a traficului internaţional în timpul restricţiilor de călătorie cauzate de pandemia COVID-19 în T2. Mai mult, în timpul perioadei de izolare, ca parte a măsurilor impuse de instituirea stării de urgenţă, o treime din magazinele de vânzare cu amănuntul, mai ales cele din centrele comerciale mari, au fost închise. Acest lucru a afectat vânzările de telefoane mobile şi a încetinit în general achiziţiile de orice fel. Până la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al acestui an, toate magazinele au putut fi redeschise. În ciuda acestor aspecte, baza de abonaţi ai serviciilor mobile (postpaid) a crescut cu 6,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 1,6 milioane de abonaţi", se mai spune în comunicat.

Baza de clienţi pentru segmentul de importanţă strategică de servicii convergente fix-mobil (FMC) a continuat creşterea în T2 2020, cu 9,4% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent, ajungând acum la 881.000 de abonaţi, reafirmând poziţia de lider de piaţă a Telekom România pe acest segment.

Telekom Romania este prezentă pe piaţa românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom şi Cosmote România. Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicaţii integrate.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

24 Sep. 2020
Euro (EUR)Euro4.8722
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1883
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5207
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.3309
Gram de aur (XAU)Gram de aur249.2556

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
CEZ România
Smart City România
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
BTPay
Balinesse Spa
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie