Turneul de la Wimbledon, aflat la cea de-a 138-a ediţie, desfăşurat între 30 iunie şi 13 iulie, a înregistrat cel mai mare număr de spectatori din istorie şi a stabilit şi alte recorduri, de la impresii pe reţelele de socializare şi impact media până la vânzări de mărfuri pe parcursul celor 1.250 de ore de tenis de la All England Club, transmite EFE.
Un total de 548.770 de persoane au intrat în arene în cele cincisprezece zile, timp în care s-au jucat 746 de meciuri de tenis, generând peste 4 miliarde de afişări pe reţelele de socializare, au declarat organizatorii londonezi într-un comunicat publicat marţi.
Transmisia BBC a Grand Slam-ului pe iarbă a ajuns la 69,3 milioane de telespectatori în Regatul Unit, cu 19,2 milioane mai mult decât în 2024, reprezentând 267 de milioane de ore de vizionare pentru toate meciurile şi programele difuzate.
Pe plan internaţional, Sky Italia a înregistrat cele mai bune audienţe din istorie, în parte datorită performanţei solide a câştigătorului turneului, italianul Jannik Sinner, cu 7,6 milioane de telespectatori - o cotă de audienţă combinată de 46,6% în Italia - care l-au urmărit câştigând titlul împotriva lui Carlos Alcaraz pe TV8 şi Sky Sports.
Impactul pe reţelele sociale a atins, de asemenea, niveluri record, cu 4,7 miliarde de afişări, în creştere cu 61% faţă de 2024, şi 2,7 miliarde de vizualizări ale videoclipurilor, în creştere cu 71% faţă de anul precedent, cu o audienţă totală care a ajuns la 23,5 milioane de conturi, în creştere cu 12%.
Între timp, vânzările de mărfuri au fost cele mai mari înregistrate vreodată: au fost vândute 669.546 de articole oficiale ale turneului: 103.405 de şepcile emblematice, 71.925 de articole de îmbrăcăminte, 53.409 prosoape, 40.847 de şosete şi brăţări, 24.595 de mingi de tenis folosite şi 13.436 de umbrele.
În finala din acest an, Jannik Sinner l-a învins pe spaniolul Carlos Alcaraz cu 4-6, 6-4, 6-4, 6-4.
Opinia Cititorului