TradeVille: 2Performant Network aşteaptă să-i crească profitul net de peste 2,4 ori, în 2024

F.A.
Ziarul BURSA #Piaţa de Capital / 27 martie

TradeVille: 2Performant Network aşteaptă să-i crească profitul net de peste 2,4 ori, în 2024

2Performant a făcut public bugetul pentru 2024, dezvăluind prognoze îndrăzneţe pentru sfârşitul anului, pentru care compania estimează o dublare a magazinelor înscrise în platformă şi o creştere semnificativă a situaţiilor financiare, potrivit unui raport elaborat de Departamentul de Analiză al TradeVille

2Performant Network este o companie românească de tehnologie de tip growth, fiind, totodată, liderul pieţei de marketing afiliat din România. Compania dezvoltă şi operează platforma de marketing colaborativ 2Performant.com, prin care magazinele online pot colabora cu parteneri care le oferă posibilităţi de publicitate şi de generare de trafic online. Unul dintre punctele forte ale platformei este procesul de gamificare, care permite o creştere a nivelului de interacţiune şi implicare a utilizatorilor în cadrul platformei.

În ceea ce priveşte sursele de venit din marketing afiliat, acestea sunt de trei tipuri: comision de reţea; abonamente pentru utilizarea platformei; taxe de promovare.

Printre punctele cheie ale companiei, pe care le-a subliniat CEO-ul la una dintre conferinţele "Quarterly Report" la care TradeVille a fost partener principal, se numără o echipa performantă care a reuşit să implementeze în anul 2023 o abordare unică în e-commerce, bazată pe date şi tehnologie. Echipa 2Performant cuprinde 50 de oameni, care lucrează remote de pe patru continente, din şapte ţări şi pe cinci fusuri orare diferite. Printre principalii concurenţi locali ai companiei se numără o societate de Affiliate Marketing deţinută de eMag, care a fost un rival semnificativ al 2P în perioada 2012 - 2013.

La 30 iunie 2023, CEO-ul companiei, Dorin Boerescu, care este şi preşedintele Consiliului de Administraţie, deţinea o participaţie de 32,27% din acţionariat, restul acţiunilor fiind împărţite între persoanele fizice (63,14%) şi cele juridice (4,6%). Compania este listată pe piaţa AeRO din decembrie 2020, iar începând cu luna ianuarie 2021, acţiunile 2P fac parte din indicele BETAeRO.

Marketingul afiliat, în dezvoltare accelerată

Marketingul afiliat reprezintă un model de publicitate prin care o companie recompensează persoane terţe pentru a genera trafic şi pentru a aduce potenţiali clienţi către produsele şi serviciile sale. Persoanele terţe, numite şi afiliaţi, sunt recompensate pentru generarea de trafic şi vânzări prin comisioane.

Integrarea tot mai accentuată a internetului în viaţa cotidiană a creat premisele pentru o dezvoltare accelerată a marketingului afiliat, care a ajuns, în 2023, o industrie de miliarde dolari la nivel global. Interesul pentru acest tip de marketing a crescut, doar în ultimii doi ani, cu peste 260%. Începând cu 2015, veniturile din segmentul de marketing afiliat au crescut cu 10% pe an, 2023 nefiind o excepţie.

Astfel, în prezent, marketingul afiliat aduce 16% din toate vânzările de e-commerce în Canada şi SUA, care sunt cele mai mari pieţe de e-commerce din lume. În medie, acest tip de marketing este responsabil pentru 15% - 30% din totalul vânzărilor de pe internet.

2024 - un an dinamic pentru 2Performant Network

Anul 2024 se anunţă unul dinamic pentru compania de marketing 2Performant Network, care estimează o creştere semnificativă a afacerilor sale şi va pune accentul pe extindere şi consolidare în exterior.

TradeVille: 2Performant Network aşteaptă să-i crească profitul net de peste 2,4 ori, în 2024

Astfel, către finalul lui 2024, 2P prognozează o dublare a magazinelor care utilizează platforma sa, o creştere cu 45% a numărului de vânzări intermediate şi o majorare cu peste 50% a valorii acestora. Cifra de afaceri este aşteptată să crească la 71,8 milioane de lei (+55% faţă de 2023), în timp ce rezultatul din exploatare este estimat la 2,9 milioane de lei (+203%), iar profitul net la 2,1 milioane de lei (+143%).

Rezultatele estimate ale companiei pot fi descrise ca fiind cu o dinamică puternic în creştere, în contextul în care 2P a înregistrat un record în 2023 la capitolul cifră de afaceri, care a atins cel mai mare nivel din istoria companiei (46,4 milioane de lei; +32% faţă de 2022), în timp ce profitul net s-a triplat (0,9 milioane de lei; +236%).

Începând cu luna aprilie, campionatul de marketing online al companiei va fi lansat şi în Europa, concentrându-se pe şase ţări din Europa Centrală şi de Est, precum Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Ungaria, Croaţia şi Bulgaria. În cursul anului 2023, 13% din cifra de afaceri a provenit din aceste ţări.

CEO-ul are o viziune ambiţioasă pentru companie, dorind să o transforme într-un lider global în domeniul e-commerce şi marketing afiliat şi având aspiraţia de a ajunge mai degrabă pe Nasdaq decât pe piaţa principală de la BVB. Începând cu 2025, managementul 2P are în plan pregătirea platformei pentru intrarea pe piaţa din SUA, care este următorul nivel de extindere a serviciilor, notează TradeVille

Dorin Boerescu, CEO-ul companiei, se arată satisfăcut de rezultatele de până acum, în timp ce crede că va reuşi valorificarea potenţialului enorm al industriei de e-commerce şi marketing. Printre principalele argumente pe care le aduce în scrisoarea sa către acţionari se numără: produsul unic al companiei, care pune accent pe profesioniştii tineri, echipa de management puternică, care a dovedit rezultate puternice în ultimii doi ani, acces la finanţare şi experienţă în atragerea de capital.

2Performant la Quarterly Report

În 2023, compania a raportat un an record, evidenţiind o cifră de afaceri fără precedent şi o strategie de succes. CEO-ul 2P, Dorin Boerescu, a punctat la conferinţa Quarterly Report un model de afaceri inovator, fără active tangibile, ce permite adaptabilitate şi scalabilitate. A subliniat, de asemenea, creşterea industriei de Affiliate Marketing, aşteptată să atingă 27,8 miliarde de dolari în următorii trei ani, cu o contribuţie semnificativă la economie.

Inovaţia prin gamificare, exemplificată prin lansarea "Business Leagues", vizează să stimuleze competitivitatea şi performanţa, cu un accent pe atragerea tinerilor prin tehnologie şi un sistem de clasamente, indicând o schimbare în comportamentul de consum şi piaţa muncii.

2Performat urcă la BVB

Cu o capitalizare de piaţă de 35,5 milioane de lei, 2Performant a fost unul dintre performerii anului 2023 la BVB, cu o evoluţie pozitivă a acţiunii de +83%, în timp ce piaţa principala a BVB, reprezentată de indicele BET, a avut un plus de 28% în cursul anului 2023, iar BETAeRO a crescut cu 19%.

De la începutul anului şi până acum, compania a avut o dinamică pozitivă, cu un preţ în creştere cu 12%, mai mult faţă de BET (+9,2%) şi BETAeRO (+11,9%).

În cadrul conferinţei Quarterly Report, managementul 2P a menţionat şi dezvoltarea pe piaţa de capital a companiei, unde şi-a pus ca obiective pentru viitor creşterea numărului de investitori şi a lichidităţii companiei. În acest an, compania plănuieşte o majorare de capital, care se estimează că va apărea în luna mai.

Oportunităţi şi riscuri ale investiţiei în 2Performant

Oportunităţi

-Oportunităţi imense de creştere: Un studiu al Rakuten/Forrester Research a concluzionat că opt din zece branduri, la nivel global, folosesc marketingul afiliat, iar căutările acestui termen pe Google s-au dublat din 2016. Avântul industriei se vede şi în profiturile marilor jucători din piaţă, unde, doar în 2023, giganţii tehnologici, Amazon, Alphabet şi Meta Platforms, au înregistrat venituri de peste 375 de miliarde de dolari pe acest segment.

-România oferă un mediu propice comerţului online: Conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023, România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală şi de Est în topul vânzărilor online şi pe locul 12 la nivelul continentului european.

-Lider pe piaţă locală: 2Performant este liderul pieţei de marketing afliliat din România şi cea mai mare sursă locală de trafic pentru magazinele online autohtone, cu peste 11,4 milioane de vânzări obţinute de advertiseri de-a lungul timpului.

-Model de business diversificat: Domeniul de activitate al advertiserilor este unul extrem de variat, acoperind industrii de la farma şi până la IT.

-Gamificarea experienţei utilizatorilor platformei: 2Performant a reuşit să implementeze în cadrul platformei un mecanism de gamificare a experienţei utilizatorilor, prin implementarea unui sistem de scoring şi regulamente în baza cărora se fac promovări, retrogradări şi clasamente care aliniază experienţă utilizatorilor la cele mai noi standarde ale industriei.

Riscuri

-Dependenţă de utilizatorii mari: Mare parte din vânzările intermediate de platforma 2P sunt generate de un număr mic de utilizatori de talie mare, ceea ce scade nivelul de diversificare pe industrii şi aduce un plus de risc pentru companie.

-Concurenţă acerbă: Industria este dominată de jucători mari, care tind să acapareze tot mai mult teren prin preţuri concurenţiale şi servicii integrate complexe.

-Sezonalitatea industriei: Sezonalitatea poate conduce la fluctuaţii ale rezultatelor financiare şi ar putea genera un risc operaţional mai înalt.

-Mediul macroeconomic şi geopolitic incert: Impactul creşterii preţurilor pune presiune asupra segmentului de retail, care este semnificativ impactat de scăderea cheltuielilor de consum din partea populaţiei. De asemenea, în condiţii macro dificile, companiile tind să reducă, mai întâi de toate, bugetele alocate departamentelor de marketing.

Sursele menţionate de TradeVille în acest raport sunt: rapoarte companie, BVC 2024, BVB, Investopedia, influencermarketinghub, similartech, Quarterly Report YouTube, Statista.

------------------------------------------------------

Investiţia în instrumente financiare presupune riscuri specifice; performanţele anterioare nu sunt un indicator fiabil al rezultatelor viitoare. Costurile de achiziţie şi fluctuaţiile valutei pot influenţa randamentul investiţiei. Cotaţiile afişate sunt cele de la sfârşitul zilei precedente de tranzacţionare.Lista potentialelor conflicte de interese, research-uri din ultimele 12 luni. Nu există instrument financiar fără risc.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Pai profitul net in 2023 a fost aproape de zero. Aproape Zero x 2,4 tot ceva aproape de zero e....

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
APA NOVA
e-infra.ro
eximbank.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9771
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6576
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2114
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9174
Gram de aur (XAU)Gram de aur347.5083

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb