Abonament gratuit
Videoconferinţa “Antreprenoriat fără gen”Videoconferinţa “Antreprenoriat fără gen”

Transformarea digitală, noul trend în afaceri

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii /

Transformarea digitală, noul trend în afaceri

Tot mai multe companii din România înţeleg că viitorul afacerilor este strâns legat de implementarea soluţiilor de ges-tiune bazate pe Inteligenţa Artificială şi pe Machine Learning. SoftOne, una dintre cele mai importante companii din sud-estul Europei care se ocupă cu dezvoltarea soluţiilor software, a introdus de curând în portofoliul său de produse, un soft de ultimă generaţie care optimizează activitatea companiilor. Alexandra Lucescu, Director comercial SoftOne ne-a explicat în cadrul unui interviu cum pot aces-te noi tehnologii să facă business-urile mai profitabile şi ce investiţie presupune un soft de gestiune performant pentru companiile mici şi mijlocii.

Reporter: Când a fost fondată compania mamă şi de cât timp există pe piaţa românească?

Alexandra Lucescu: SoftOne Technologies a fost fondată în 2002, principalul său obiect de activitate fiind dezvoltarea soluţiilor software de business. Cu sediul central în Atena, Grecia, SoftOne a crescut, devenind un furnizor internaţional de software ce oferă soluţii ERP, CRM, Enterprise Mobility şi servicii Cloud revoluţionare pentru companii mijlocii şi mari, obţinând numeroase premii pentru inovaţie şi leadership în piaţă de software.

În prezent, SoftOne are peste 300 de angajaţi şi filiale în România, Cipru şi Bulgaria, portofoliul său de produse şi servicii fiind perfect adaptat la specificul pieţei locale, dar şi cadrului legis-lativ din fiecare ţară.

SoftOne România, hub-ul de dezvoltare al SoftOne Technologies din sud-estul Europei, a înregistrat o creştere semnificativă, de la înfiinţarea sa din 2013. Fiecare dintre ultimii 6 ani s-a încheiat cu o creştere susţinută a cifrei de afaceri şi a vânzărilor, SoftOne România pozitionandu-se ca lider pe piaţă locală de Cloud ERP. În prezent, SoftOne România coordonea-ză, atât financiar, cât şi operaţional, filialele din Bulgaria şi din Cipru.

Printre cei care au implementat soluţiile Soft1 se numără: Teilor, Money Gold, Covrigăriile Luca, Urban Invest, Willbrook, Deloitte, Oscar Downstream, Secpral Pro, Calif, HippoLand, Dablerom, Neon Lighting, IQBox, Cosmos Mobile, Best Foods, Access şi altele .

Reporter: Care a fost cea mai mare provocare pe care aţi întâmpinat-o în relaţia cu firmele din România?

Alexandra Lucescu: Când activezi pe o piaţă atât de solicitantă cum este cea a soluţiilor software B2B, te confrunţi cu multe provocări. Reticenţa faţă de schimbări în fluxul operaţional al unei companii este primul lucru care îmi vine în minte. Mai mult, a trebuit să ne luptăm cu impresia greşită a multor antreprenori conform căreia soluţiile ERP sunt destinate exclusiv companiilor mari sau multinaţionalelor. SoftOne a revoluţionat piaţa româneas-că de ERP tocmai prin asigurarea de plusvaloare prin inovaţie. Soluţiile ERP şi CRM de ultimă generaţie, bazate pe tehnologia Cloud, alături de mobilitate şi automatizarea proceselor, oferă IMM-urilor de pe piaţa din România un set de soluţii software de business la acelaşi nivel cu soluţiile enterprise, dar la un cost mult mai mic.

Una dintre cele mai mari provocări pentru noi este să îi ajutăm pe manageri să-şi dea seama de avantajele oferite de o soluţie software de business inovatoare. Dispunând de module care se pot adapta tuturor fluxurilor de business din cadrul unei companii, soluţiile Soft1 ajută IMM-urile să-şi adminis-treze cu usurinţă activitatea financiară, reduc costurile de operare şi simplifică procesul de aprovizionare, producţie şi activitatea operaţională.

Tehnologia Cloud a schimbat fundamental întregul proces de implementare a acestui tip de soluţie, atât în ceea ce priveşte timpul necesar, cât şi costurile implicate. Soft1 ERP, de exemplu, este o soluţie modulară, dis-ponibilă în Cloud, dar şi on-premise. Prin urmare, orice mic antreprenor are posibilitatea să îşi ia, pe bază de abonament lunar, doar două sau trei module, cele care îi sunt necesare la început, urmând ca apoi, în funcţie de nevoile generate de dezvoltarea business-ului, să poată adăuga module noi.

Reporter: Care este tendinţa pe piaţa românească a softurilor de ges-tiune de afaceri?

Alexandra Lucescu: Creştrea gradului de adopţie a noilor tehnologii schimbă complet aspectul şi ritmul în care funcţionează un business peste tot, iar România nu este o excepţie. Companiile locale trebuie să îşi schimbe modelul de business şi să se adapteze rapid la noua realitate a pieţei. Transformarea digitală este noul trend major în piaţă, iar Cloud este în centrul său, schimbând fundamental modul de funcţionare a afacerilor şi furnizarea de plusvaloare clienţilor.

Desigur, rata de adopţie a soluţiilor Cloud se află pe un trend ascendent semnificativ. Deşi tehnologia Cloud există de ceva vreme, în ultimii ani am observat o adopţie sporită a acestor soluţii, deoarece aplicaţiile în Cloud înlocuiesc treptat sistemele on-premise într-o gamă largă de procese operaţionale.

Enterprise Mobility evoluează şi se transformă într-un instrument important care sprijină dezvoltarea afacerilor. De fapt, această tendinţă a devenit o prioritate pentru multe companii, în special în ceea ce priveşte interacţiunea cu fiecare client şi mobilitatea forţei de muncă. Companiile româneşti înţeleg valoarea soluţiilor ERP şi CRM în Cloud şi doresc să extindă această funcţionalitate în afara biroului, eficientizând astfel şi activitatea angajaţilor pe teren.

În ultimii ani, soluţiile de inteligenţă artificială şi machine learning s-au dezvoltat considerabil, devenind din ce în ce mai populare. Acestea influenţează acum toate sectoarele de activitate, având un impact semnificativ asupra vieţii umane şi a metodelor de lucru. Sistemele ERP bazate pe AI, cum ar fi Soft1 ERP Series 5, vor avea impact asupra principalelor operaţiuni de business, reducând costurile de operare, simplificând sarcinile repetitive şi eliminând erorile umane.

Reporter: Cum trebuie să-şi aleagă o companie softul de gestiune?

Alexandra Lucescu: Achiziţionarea unui sistem ERP este un pas important pentru orice afacere. Companiile din întreaga lume utilizează soluţii ERP pentru a-şi accelera şi transforma operaţiunile. Înainte de a lua orice decizie sau de a studia piaţa şi de a alege un produs, ar fi indicat să luăm în considerare câţiva parametri importanţi care vor dicta, în cele din urmă, decizia finală.

În primul rând, trebuie să fie clar de ce o firmă are nevoie de o soluţie software de business. Cu alte cuvinte, ar trebui identificate problemele care trebuie rezolvate. Apoi, trebuie stabilite funcţionalităţile ce vor fi utilizate efectiv. În urma acestei analize va reieşi clar de ce este necesară o astfel de soluţie.

Acum, după ce am stabilit acest lucru, urmează identificarea caracteristicilor pe care vrem să le aibă soluţia noastră. Este recomandat să fie pregătită o listă cu toate specificaţiile dorite; această listă se poate dovedi utilă în timp ce evaluaţi opţiunile disponibile pe piaţă. Dacă nu ştiţi în prealabil ce caracteristici sunt necesare pentru a răs-punde optim nevoilor dumneavoastră, nu vă aşteptaţi ca altcineva să le identifice şi să vă ofere o soluţie adecvată. Furnizorul potrivit se va concentra pur şi simplu pe nevoile dumneavoastră şi poate face sugestii pentru ceva în plus. De asemenea, este indicat să oferiţi utilizatorilor finali oportunitatea de a da feedback cu privire la opţiunile pe care intenţionaţi să le solicitaţi furnizorului, deoarece acest lucru va ajuta la reducerea stresului şi a nemulţumirilor care pot apărea.

Alte aspecte care trebuie luate în considerare sunt: este necesară integrarea cu soluţiile existente, există cheltuieli pe care nu le-aţi prevăzut şi vor afecta proiectul şi, bineînţeles, cele legate de training şi suport. Implementarea unei soluţii software de afaceri este un aspect. Pentru a obţine valoarea maximă din investiţia făcută aveţi nevoie de un training adecvat şi de un suport profesionist.

Nu în ultimul rând, soluţiile alese trebuie să fie flexible, astfel încât să se poată adapta la viitoare schimbări. În funcţie de perspectivele de creştere ale afacerii dumneavoastră, trebuie să vă asiguraţi că software-ul se va putea adapta. Această abilitate poate face diferenţa între succes şi eşec atunci când vine vorba de proiectul referitor la implementarea unei soluţii software de business acum, dar şi în viitor.

Reporter: Ce avantaje aduce noul soft pe care l-aţi dezvoltat?

Alexandra Lucescu: Dezvoltat pe revoluţionara platformă Soft1, noul Series 5 a fost regândit complet, în centrul procesului de dezvoltare aflându-se principii precum inovaţia, simplitatea şi fiabilitatea. Întrucât include funcţii noi, sute de optimizări şi o nouă interfaţă intuitivă, Soft1 Series 5 este următorul pas în dezvoltarea soluţiei Soft1, oferind utilizatorilor o experienţă fără precedent, care îmbunătăţeşte semnificativ productivitatea şi performanţa unui business.

Beneficiind de tehnologii Cloud îmbunătăţite şi opţiuni puternice de enterprise mobility, Soft1 Series 5 marchează începutul unei noi ere pe piaţa de soluţii ERP, ceea ce permite companiilor să înceapă transformarea digitală. Soft1 Series 5 prezintă - atât companiilor, cât şi utilizatorilor ERP - următoarea generaţie de soluţii în domeniul automatizării, cea a automatizării inteligente a proceselor, a învăţării automate şi a inteligenţei artificiale. Soft1 Series 5 este un sistem ERP puternic care înţelege cu adevărat comportamentul utilizatorilor, oferindu-le instrumente moderne ce îi ajută şi îi ghidează în simplificarea şi realizarea sarcinilor zilnice în mai puţin timp.

Soft1 Series 5 permite companiilor să-şi dezvolte oportunităţile de business, deoarece sprijină integrarea perfectă cu orice software şi aplicaţie terţă, inclusiv sisteme bancare, servicii de colaborare, platforme B2B, platforme de comerţ electronic etc.

Beneficiind de tehnologii de ultimă generaţie, precum şi de experienţa că furnizor principal de soluţii Cloud ERP în SEE, Soft1 Series 5 continuă să optimizeze modul în care funcţionează Soft1 ERP pe infrastructura Cloud a platformei Windows Azure. În plus, îşi extinde capacităţile puternice pe orice dispozitiv inteligent prin intermediul soluţiilor inovatoare de mobilitate oferite de companie.

Reporter: Cât de receptivi sunt românii când vine vorba de tehnologia de ultimă oră şi de utilizarea AI în ges-tionarea afacerilor?

Alexandra Lucescu: Adoptarea rapidă a noilor tehnologii, în general, în viaţă de zi cu zi, influenţează tot mai mult stilul de viaţă şi comportamentul clienţilor. Cei din România sunt mai informaţi, au aşteptări tot mai mari şi pretind o experienţă mai bună, personalizată în orice punct de interacţiune cu un business. Pentru a avea succes în relaţia cu acest nou tip de client, companiile trebuie să redefinească modul în care îi oferă valoare.

Ca urmare a acestui fapt, antreprenorii români, cu precădere cei care administrează companii din categoria IMM-urilor, au înţeles necesitatea implementării unor soluţii software de business performante, capabile nu doar să reducă anumite categorii de costuri, ci şi să eficientizeze activitatea tuturor departamentelor. Astfel implementarea unui ERP asigură companiilor beneficii unice precum automatizarea proceselor pentru adaptare rapidă la schimbările din piaţă, posibilitatea exploatării resurselor fără restricţii geografice sau temporale şi un flux de informaţii automat cu furnizorii, clienţii şi partenerii.

Reporter: Cât de mare este investiţia pe care trebuie să o facă o companie pentru a-şi optimiza procesele de gestiune?

Alexandra Lucescu: Costurile variază în funcţie de specificul cerinţelor pe care le primim de la un client. Astfel, pentru o companie mică, ce are abonament cu un singur user, în Cloud, preţul porneşte de la 34 de euro/lună, facturat anual. În acest abonament sunt incluse funcţionalităţi standard: Managementul Stocurilor, Activitate Comercială, Parteneri comerciali, Instrumente de raportare, Conector INVOICE, CRM şi 3 module adiţionale, la alegere. În plus, beneficiază şi de aplicaţii Web & Mobile precum Web Report, myCustomer, QuickView, MyPortal, care asigură acces la datele de business oricând şi de oriunde.

Valorile cresc în funcţie de complexitatea activităţii fiecărui client şi de dezvoltările solicitate de acesta pe parcursul colaborării. Soluţia noastră este modulară, fapt ce permite adăugarea de module pe parcursul colaborării, în funcţie de nevoile nou-apărute odată cu dezvoltarea firmei.

Reporter: Securitatea datelor este un subiect fierbinte la nivel mondial. Cât de sigure sunt datele clienţilor care-şi stochează informaţiile în Cloud?

Alexandra Lucescu: Protejarea datelor referitoare la operaţiunile comerciale are o importanţă deosebită, deoarece aceste date sunt esenţiale atât pentru sistemul ERP, cât şi pentru des-făşurarea activităţii, în general. Securitatea în Cloud nu este doar la acelaşi nivel, ci este mai bună în comparaţie cu securitatea sistemelor on-premise. Acest lucru se întâmplă, în primul rând, pentru că există monitorizare 24/7. Aveţi în vedere simplul fapt că furnizorii de Cloud care îşi găzduiesc soluţia într-un data center de top oferă monitorizare permanentă a securităţii pe care niciun departament IT dintr-o companie nu o poate asigura. În momentul identificării oricărei ameninţări, există o serie de tool-uri specializate care permit luarea unor măsuri imediate pentru soluţionarea unor eventuale probleme.

Un alt factor important care diferenţiază securitatea sistemelor ERP în Cloud de cea a soluţiilor on-premise este frecvenţa actualizărilor. În cazul ERP-urilor în Cloud, actualizările sunt rulate în mod automat imediat ce sunt lansate, ceea ce însea-mnă că vulnerabilităţile vor fi acoperite la fel de prompt sau chiar mai repede decât în cazul sistemelor on-premise.

Soft1 Cloud ERP, de exemplu, operează în centrele de date sofisticate ale Microsoft şi beneficiază de avantajele tehnice ale platformei Windows Azure. SoftOne dezvoltă constant tehnologii Cloud avansate care asigură func-ţionarea optimă a soluţiei Soft1.

Reporter: Care este următorul pas în dezvoltarea softurilor de gestiune?

Alexandra Lucescu: Cred că sistemele ERP de nouă generaţie vor folosi tot mai mult tehnologii emergente. Pe lângă AI, vom asista la o utilizare accentuată a tehnologiilor de tip Machine Learning Automation, IoT şi Blockchain pentru a asigura eficienţa operaţională şi creşterea afacerilor.

Sistemele ERP inteligente (iERP) vor putea folosi tehnologii tip machine learning şi analize avansate de date pentru a previziona, monitoriza, învăţa, ruta, analiza, raporta, gestiona şi estima procesele de business. Aceste sisteme inteligente sunt capabile să proceseze, să analizeze şi să acţioneze asupra unor volume mari de date în timp real, folosind tehnologii de calcul avansate.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS