UniCredit Bank, susţinător tradiţional al artei româneşti şi Partener Principal al Festivalului Brazilor de Crăciun a marcat un moment de referinţă în istoria de 25 de ani a evenimentului, conform unui comunicat de presă remis redacţiei, din care urmează să relatăm. Bradul donat de bancă, o lucrare de artă contemporană semnată de artistul vizual Vlad Nancă, a generat o sumă record de 220.000 de euro, fonduri ce vor fi direcţionate integral către susţinerea educaţiei şi prevenirea abandonului şcolar.
Acest rezultat nu este o întâmplare, ci rezultatul unei strategii de lungă durată a UniCredit Bank de a investi în arta contemporană şi de a aduce excelenţa artistică în zona implicării sociale.
„Am avut parte de o ediţie a Brazilor de Crăciun de neuitat, într-un an marcat de crize sociale şi economice, în care tocmai cei vulnerabili suferă cel mai mult şi sunt auziţi cel mai puţin. Tocmai când e mai multă nevoie de ea, solidaritatea clienţilor noştri s-a manifestat puternic la acest eveniment, făcându-l memorabil. Pentru UniCredit Bank, un susţinător constant al artei şi al culturii de peste două decenii, colaborarea cu Vlad Nancă a fost cea mai firească alegere. Într-un an fenomenal pentru el, marcat de prezenţa la Bienala de Arhitectură de la Veneţia, reprezentând Pavilionul României, ne-am dorit să aducem această excelenţă artistică în sprijinul copiilor care au nevoie de ajutor pentru a nu abandona şcoala”, a declarat Mihaela Lupu, CEO UniCredit Bank.
„A fost pentru mine un prilej să fiu parte dintr-o cauză socială majoră şi am încercat să pun în creaţia mea tocmai crezul că generozitatea este ceea ce ne face lumea mai bună”, a declarat Vlad Nancă.
Seara Galei a fost marcată de o efervescenţă deosebită, bradul UniCredit devenind punctul central al licitaţiei. Tonul a fost dat de Irina Schrotter, care a deschis licitaţia cu suma de 30.000 de euro în numele Romanian Creative Week şi FEPIC, setând astfel din start valoarea intrinsecă a bradului ca lucrare de artă veritabilă.
După o competiţie strânsă, lucrarea a fost adjudecată de Catena.
Însă solidaritatea nu s-a oprit aici. Într-un gest de unitate pentru cauza educaţiei, suma finală donată către Salvaţi Copiii România a urcat la recordul istoric de 220.000 de euro printr-un efort colectiv spontan al UniCredit Bank şi al altor 3 clienţi de top ai băncii prezenţi la eveniment: Fundaţia Valvis, Teilor şi E-INFRA Group.
Lucrarea creată de Vlad Nancă, intitulată „Un Arbore Cosmic al Vieţii”, este o piesă modulară din metal şi mozaic de sticlă de Murano, care transcende funcţia decorativă (foto 1 brad şi foto 2 module). Artistul, care anul acesta a fost co-autor al proiectului Human Scale la Bienala de la Veneţia şi câştigător al premiului pentru Sculptura Anului oferit de Fundaţia Peter Jecza, a propus un concept despre „dobânda invizibilă” a grijii - o temă care a rezonat puternic cu audienţa prezentă la Gală.
Fondurile obţinute vor susţine programele educaţionale ale Organizaţiei Salvaţi Copiii România, vizând direct integrarea şcolară şi socială a copiilor de la Şcolile Gimnaziale nr. 127 şi nr. 31 din Constanţa, copii cu risc de abandon şcolar, copii care provin din familii vulnerabile socio-economic, copii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate, copii cu CES.
„Acest record istoric validează credinţa UniCredit Bank că educaţia este singura investiţie cu randament infinit. Lucrarea lui Vlad Nancă a rezonat cu donatorii tocmai pentru că vorbeşte despre o «dobândă invizibilă» care se compune, în timp, prin grijă. Astăzi, această valoare acumulată tăcut a devenit un capital concret, care le garantează copiilor că pot rămâne în continuare acolo unde le este locul: în bancă, la şcoală”, a subliniat Mihaela Lupu.




























































Opinia Cititorului