UNTRR semnalează discriminarea inacceptabilă a transportatorilor români la Ruse

T.B.
Internaţional / 30 iunie 2023

UNTRR semnalează discriminarea inacceptabilă a transportatorilor români la Ruse

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR semnalează discriminarea inacceptabilă a transportatorilor români la Ruse, unde şoferii români sunt obligaţi să aştepte 24-36 ore în parcarea ilegală de camioane deschisă luna aceasta, faţă de transportatorii bulgari şi ucraineni care merg în faţă şi sunt lăsaţi să treacă. UNTRR solicită demersuri urgente Comisarului European pentru Transporturi, Membrilor Parlamentului European, Preşedintelui României, Prim-Ministrului României, Ministrului Transporturilor şi Infrastructurii şi Ministrului Afacerilor Externe din România, precum şi Ministrului Transporturilor din Bulgaria pentru eliminarea imediată a practicilor abuzive şi discriminatorii ale operatorului parcării de camioane construite la Ruse cu sprijinul autorităţilor bulgare.

Industria transporturilor rutiere este cea mai afectată ramură economică de neaderarea României şi Bulgariei la spaţiul Schengen, confruntându-se cu cozi de zeci de kilometri de camioane la punctul de trecere a frontierei româno-bulgare de la Giurgiu-Ruse, care blochează activitatea transportatorilor rutieri, generând întârzieri în livrarea mărfurilor către clienţi, ceea ce afectează lanţurile logistice, procesele de producţie şi aprovizionarea oraşelor şi conduce la creşterea costurilor pentru transportatorii rutieri şi consumatorii finali din ambele ţări. UNTRR a realizat numeroase demersuri adresate Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Afacerilor Externe şi autorităţilor relevante, inclusiv Preşedinţiei României în contextul discuţiilor de anul acesta privind stabilirea unui Parteneriat Strategic România - Bulgaria, solicitând abordarea prioritară a eliminării controalelor la punctele de trecere a frontierei între România şi Bulgaria pentru traficul rutier internaţional de camioane.

În timp ce industria transporturilor rutiere solicită eliminarea controalelor la punctele de trecere a frontierei româno-bulgare şi crearea de culoare speciale care să faciliteze trecerea autoturismelor şi a camioanelor înmatriculate în România şi Bulgaria, în mod paradoxal, autorităţile bulgare au sprijinit dezvoltarea unei parcări private pentru camioane, pe terenul municipalităţii din Ruse, care a început să opereze din luna iunie a acestui an fără niciun anunţ oficial, fără informaţii publice si de contact pe web, email sau media. Precizăm că pentru a putea trece frontiera, transportatorii rutieri români sunt obligaţi să îşi parcheze camioanele numai în spaţiile de parcare ale acestui operator privat, care aplică tarife discriminatorii şi excesive pentru camioanele româneşti faţă de cele bulgare.

Având în vedere aceste evoluţii îngrijorătoare semnalate de transportatorii rutieri români, conducerea UNTRR s-a deplasat la punctul de trecere a frontierei din Ruse unde operatorul privat sprijinit de autorităţile bulgare a construit o parcare de camioane de 700 de locuri, care urmează să fie extinsă cu încă 200 de locuri, lucrarea fiind în execuţie la acest moment. Deşi autorităţile bulgare declară că nu este obligatorie utilizarea acestui spaţiu de parcare a camioanelor, cu toate acestea, dacă transportatorii rutieri români nu au camioanele înregistrate în sistemul respectivei parcări, camioanele lor nu sunt primite în punctul de trecere a frontierei pentru că nu le vine rândul decât dacă sunt înregistrate în sistemul parcării. Astfel, parcarea privată de camioane construită cu sprijinul autorităţilor bulgare la punctul de trecere a frontierei din Ruse este dotată cu panouri de monitorizare, la care fiecare şofer de camion poate vizualiza câte camioane mai sunt în faţă, dar nu şi timpul de aşteptare la frontieră, care este în funcţie de cât de repede lucrează vama. La intrarea în parcare, fiecare camion primeşte un pager care vibrează şi sună cu 10 minute înainte pentru a notifica şoferul când îi vine rândul la trecerea frontierei. La ieşirea din parcare, şoferii români trebuie să plătească un tarif discriminatoriu de 25 Euro faţă de şoferii bulgarii, care plătesc un tarif de 3-4 ori mai mic, de numai 15 Leva, aproximativ 7 Euro. Menţionăm că tarifele pentru parcare nu sunt corelate cu timpul petrecut in parcare.

În lipsa oricăror măsuri, această practică se va extinde, iar autorităţile din frontiere vor crea timpi de aşteptare cât mai mari pentru a justifica înfiinţarea unor astfel de parcări şi a unor astfel de practici abuzive si discriminatorii, contrare obiectivelor de creştere a fluidităţii circulaţiei diverselor mijloace de transport în interiorul Comunităţii, stabilite prin Regulamentul european nr. 1100/2008 care prevede eliminarea controalelor la frontierele statelor membre în domeniul transporturilor rutiere. Astfel, conform legislaţiei europene, controalele privind greutăţile şi dimensiunile camioanelor nu se efectuează ca şi controale la frontieră, ci numai în cadrul procedurilor obişnuite de control aplicate în mod nediscriminatoriu pe întreg teritoriul unui stat membru, iar vehiculele pot fi supuse, în ceea ce priveşte standardele comune privind greutatea, unor controale prin sondaj şi, în ceea ce priveşte standardele comune privind dimensiunile, exclusiv unor controale în caz de suspiciune privind neconformitatea cu dispoziţiile acestuia.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR consideră revoltătoare abordarea autorităţilor bulgare din Ruse, care în loc să colaboreze cu autorităţile române pentru urgentarea aderării României şi Bulgariei la spaţiul Schengen şi eliminarea blocajelor actuale de la frontierele româno-bulgare, sprijină construirea de parcări private de camioane care restricţionează şi mai mult traficul rutier internaţional de camioane la punctul de trecere a frontierei româno-bulgare Giurgiu-Ruse. Dacă Bulgaria continuă aceste practici, atunci considerăm că România trebuie sa exploreze decuplarea de Bulgaria în vederea aderării la spaţiul Schengen.

UNTRR solicită acţiunea urgentă a Comisiei Europene şi a Guvernului României împotriva practicilor abuzive ale operatorului parcării de camioane construite la Ruse cu sprijinul autorităţilor bulgare, în scopul eliminării imediate a obligaţiei impuse camioanelor româneşti de a staţiona în spaţiile de parcare ale acestui operator privat şi a obligaţiei transportatorilor rutieri români de a plăti tarife de parcare discriminatorii pentru a putea trece frontiera şi a ajunge acasă în România.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Energia în priză”
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

04 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5135
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2945
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9447
Gram de aur (XAU)Gram de aur385.6265

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb