USR:PSD-PNL-UDMR acţionează precum un parazit care îşi consumă gazda, privind prima rectificare bugetară din 2022

G.D.
Politică / 19 august

PSD-PNL-UDMR acţionează precum un parazit care îşi consumă gazda, privind prima rectificare bugetară din 2022

USR transmite, astăzi, că prima rectificare bugetară din 2022 demonstrează că PSD-PNL-UDMR acţionează precum un parazit care îşi consumă gazda. "Nu le pasă decât de ei şi de grupurile de interese care îi menţin la putere", afirmă formaţiunea. USR atrage din nou atenţia că suntem în plină criză economică, iar PSD şi PNL au crescut cheltuielile în neştire: PNDL 3 Anghel Saligny, pensii speciale, sporuri aberante, creşteri de salarii în ministere şi agenţii, scheme de ajutor de stat pentru grupuri de interese, informează News.ro.

Rectificarea bugetară prevede cheltuieli suplimentare de aproape 34 de miliarde de lei, dar numai 3,2 miliarde de lei merg către investiţii. Restul, în datorii şi în consum. Guvernul Ciucă pur şi simplu ignoră o problemă, în loc să încerce să o rezolve, spune USR.

"Guvernul se împăunează acum cu încasări suplimentare, dar refuză să spună că, de fapt, aceste venituri sunt rezultatul inflaţiei care a sărăcit fiecare român în parte. Dobânzile au crescut foarte mult, pentru că Guvernul Ciucă, lipsit de credibilitate, a reuşit să împrumute România la cele mai mari costuri din Uniunea Europeană", susţine senatoarea Anca Dragu, fost ministru al Finanţelor.

Potrivit USR, "mai grav este că rectificarea arată că nici PSD, nici PNL nu au de gând să facă niciun pas în spate de la creşterea galopantă a cheltuielilor statului".

"USR atrage din nou atenţia că suntem în plină criză economică, iar PSD şi PNL au crescut cheltuielile în neştire: PNDL 3 Anghel Saligny, pensii speciale, sporuri aberante, creşteri de salarii în ministere şi agenţii, scheme de ajutor de stat pentru grupuri de interese, toate acestea trebuie plătite de români, care suportă şi inflaţia şi taxele noi pe care Coaliţia spunea că nu le va impune. Un guvern responsabil ar fi strâns cureaua şi nu ar fi crescut taxele. Dar PSD şi PNL i-au minţit din nou pe români", afirmă USR.

În comunicat se arată că "rectificarea mai arată că schema de plafonare a preţurilor la energie este cea mai mare lovitură dată finanţelor publice anul acesta, aşa cum USR a avertizat de la început".

"Vedem clar o gaură de aproape 30 de miliarde de lei - banii pentru compensarea facturilor de energie. Din ce bani, domnule Câciu? În loc să reducă taxele pe energie, au preferat o schemă alambicată care ruinează - încet, dar sigur - nu doar statul român, ci pe toţi românii, pentru că ei vor plăti găurile create în buget de politicienii iresponsabili de la PNL, PSD şi UDMR", spune USR.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. Motto:

    „Din două una, daţi-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale” 

    (Ion Luca Caragiale- O scrisoare pierdută) 

    România este singura ţară din Uniunea Europeană care nu a făcut reforma administrativ-teritorială a ţării. Noi încă ne conducem după legi comuniste din 1968, adică centralism democratic-socialist, în plin capitalism democratic-european. Ori acest centralism este o frână a dezvoltării economice. Prin regionalizare s-ar desfiinţa foarte multe structuri inutile populate cu tot felul de nepotisme. Un alt avantaj este decimentarea reţelelor clientelare construite in timp de peste 50 de ani. Dacă s-ar sparge astfel de strcturi, s-ar crea şansa ca România să renască administrativ ca ţară. 

    Asadar, pentru reducerea cheltuielilor de funcţionare a statului, sunt necesare reforme structurale profunde precum: 

    -Reducerea numărului de ministere la 15-16, la fel cum este in Franţa şi Germania; 

    -Desfiinţarea agenţiilor şi instituţiilor care nu sunt neapărat necesare, atribuţiile lor putând fi preluate de alte instituţii, simultan cu o descentralizare reală; 

    -În administraţia locală, păstrarea acelor primării care servesc peste 8.000 de cetăţeni, şi comasarea celorlalte; 

    -Reducerea numărului de judeţe la 16, într-o primă etapă, apoi la 8, echivalente cu regiunile de dezvoltare; 

    – Înlocuirea instituţiilor care servesc acum cetăţenii prin numerosi funcţionari, cu aplicaţii informatice care funcţionează nonstop, online. 

    Dacă nici acum, când din cauza crizelor multiple a ajuns cutitul la os, Guvernul de coalitie PSD-PNL-UDMR cu o majoritate parlamentară de peste 70%, nu are curajul să facă reformele interne atât de necesare si să renunte la centralizarea excesivă care a devenit o frână în calea progresului economic, atunci când?! 

    Chiar si la atragerea de fonduri europene au existat sincope deoarece România nu a fost in stare sa facă o reforma administrativ- teritoriala compatibilă cu structurile europene. Din această cauză diferențele economice dintre județe sunt imense, iar birocrația omoară multe proiecte în fașă, desi dispune de un aparat administrativ supradimensionat, dar fără ca acesta să facă nimic. De aceea, trebuie recurs la o restructurare a acestor unități administrativ- teritoriale pentru ca structurile respective să fie compatibile cu cele europene, să devină funcționale si eficiente economic, deoarece in prezent cele mai multe dintre judete sunt adevărate feude pentru baronii locali. Trebuie in sfârsit să fie realizată regionalizarea, dar nu formal asa cum o avem acum, cu ADR-uri (Agentii de Dezvoltere Regională) ca organizații nonguvernamentale, ci cu regiuni administrative funcționale, cu forță juridică, adică să poți merge direct la Bruxelles să depui proiecte pe bani europeni fără să mai fi nevoit să treci prin București. 

    Ba mai mult, există două căi de a face regionalizarea. Prima este prin revizuirea constitutiei si introducerea categoriei administrative de "regiune" in legea fundamentală. A doua cale este mai simplă si se poate face fără modificarea constitutiei , printr-o lege organică in care să fie prevăzută comasarea mai multor judete in structuri administative mai mari. Aceasta se poate face mai simplu prin reducerea numărului de judete si păstrarea denumirii de "judet" prevăzută in actuala constitutie. Este modelul Poloniei care a făcut regionalizarea in 1999 prin comasarea celor 49 de voievodate existente (similare cu judetele de la noi) in 16 mari voievodate pentru a corespunde cerintelor Uniunii Europene. 

    În plus la noi dintre cele 3.228 de orase si comune sau UAT -uri (unităti administrativ-teritoriale), cel puţin 1.000 nu-şi pot asigura din venituri proprii, cheltuielile de funcţionare şi a oferi servicii minimale pentru viaţa cetăţenilor: salarii, iluminat public, gospodărire. Toate stau cu mâna intinsă si se bazează pe transferuri de la bugetul central sau de la bugetul judeţean.

    De aceea, in loc de tot felul de tergiversări fără noimă trebuie făcută cât mai curând posibil reforma administrativă. Pentru asta e nevoie de curaj politic şi de oameni cu pregătire solidă si nu de figuranti, precum acesti indivizi lamentabili. 

    Asa functionati toti, ca niste paraziti pentru tara asta!

Conferinţa “Energia 2022”
Apanova
BTPay
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

06 Oct. 2022
Euro (EUR)Euro4.9366
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.9920
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0780
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6319
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3180

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

solarenergy-expo.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
cnipmmr.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro