Vânzările Volkswagen la nivel global au scăzut în septembrie cu 1,5%

ANDREI STAN
Companii / 17 octombrie 2015

Vânzările Volkswagen la nivel global au scăzut în septembrie cu 1,5%

Procurorii germani anchetează mai puţin de zece suspecţi în cazul VW

Vânzările grupului Volkswagen pe plan global au coborât în septembrie cu 1,5%, la 885.300 de vehicule, pe fondul performanţelor mai slabe din China şi Brazilia, transmite AFP, conform Agerpres.

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, astfel că a influenţat destul de puţin cifrele de vânzări ale grupului german pe luna trecută.

În China, cea mai mare piaţă a VW, livrările au înregistrat un declin de 0,8% în septembrie, şi de 5,2% în perioada ianuarie-septembrie 2015. În Brazilia şi Rusia, luna trecută scăderea a fost de 44% şi, respectiv, 22%.

În primele nouă luni din acest an, livrările Volkswagen pe plan global au scăzut tot cu 1,5%, la 7,43 milioane de vehicule.

În UE, grupul Volkswagen a rămas de departe campion la vânzări, controlând 23,3% din piaţă, în condiţiile în care, în luna septembrie, a vândut 315.905 automobile, cu 8,4% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, inclusiv în Germania, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

În acest context, procuratura germană a lansat o investigaţie legată de scandalul emisiilor de la Volkswagen iar numărul posibililor acuzaţi "este mai mic de zece", se arată într-un raport publicat vineri, transmit AFP şi BBC.

Un purtător de cuvânt al Procuraturii a afirmat că "mai mult de doi dar mai puţin de zece" angajaţi sunt vizaţi de anchetă.

Declaraţia vine după ce săptămâna aceasta Volkswagen a dezminţit informaţiile apărute în publicaţia germană "Der Spiegel" conform cărora cel puţin 30 de manageri de la producătorul auto sunt implicaţi în scandalul emisiilor. "Acest număr este complet nefondat", a declarat un purtător de cuvânt al VW.

Până acum, VW a susţinut că un mic grup de directori a supervizat instalarea softului care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. "Der Spiegel" susţine că investigaţiile au dezvăluit că sunt implicaţi în scandal în jur de 30 de directori.

Klaus Ziehe, purtător de cuvânt al Procuraturii din Brunswick, în nordul Germaniei, le-a declarat jurnaliştilor că Poliţia a înfiinţat un grup de 20 de anchetatori pentru a lucra la cazul VW.

Săptămâna trecută, sediul central al VW a fost percheziţionat iar Klaus Ziehe a declarat că au fost ridicate "multe cutii cu documente, terabiţi de informaţii şi nu gigabiţi".

Joi, grupul german a anunţat că va rechema la service, în Uniunea Europeană, 8,5 milioane vehicule cu motoare diesel echipate cu un software care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante.

Vehiculele se găsesc în toate cele 28 de state membre ale UE, iar reparaţiile, care vor începe din ianuarie 2016, vor fi gratuite.

Rechemarea tuturor celor 11 milioane de vehicule va fi printre cele mai mari din istorie, similară cu cea efectuată de Toyota în perioada 2009-2010, când a rechemat peste zece milioane de vehicule din cauza unor probleme la acceleraţie.

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

Furnizorii de componente auto din Germania îşi reduc costurile din cauza scandalului de la Volkswagen

Din cauza celei mai mari crize cu care se confruntă Volkswagen, furnizorii săi de componente auto din Germania se pregătesc de reduceri semnificative de costuri, conform AFP şi Reuters.

Publicaţia germană "Handelsblatt", care citează surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, a anunţat că VW intenţionează să facă economii de trei miliarde de euro pe seama furnizorilor săi, majoritatea producători de componente auto.

Reprezentanţii VW au refuzat să comenteze informaţia.

Grupul german Leoni, specializat în producţia de cabluri auto, care deţine fabrici şi în România, şi-a redus estimările privind veniturile şi marjele de profit, în 2015 şi 2016, deoarece "vânzările către unii clienţi nu vor fi probabil la nivelul previzionat anterior". Compania nu a specificat la ce clienţi se referă şi a refuzat să facă referire la Volkswagen, apreciind că ar fi "o speculaţie" crearea unei astfel de conexiuni.

"Cazul Volkswagen nu are nimic de-a face cu ajustările estimărilor noastre", a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al companiei, Sven Schmidt, adăugând că nu vede un impact al scandalului VW asupra afacerilor Leoni.

Marţi, acţiunile Leoni au scăzut cu aproape o treime la Bursa de la Frankfurt, tendinţă înregistrată şi în rândul altor furnizori de componente auto, cum ar fi Rheinmetall.

Cele mai expuse sunt afacerile din unele regiuni ale Germaniei, cum ar fi landul Saxonia Inferioară, unde este sediul central al Volkswagen, în oraşul Wolfsburg. "Aproximativ 200.000 de oameni lucrează pentru producătorii de componente şi furnizorii lor. Aceste cifre nu includ alte servicii conexe legate de industria auto", a afirmat premierul landului Saxonia Inferioară, Stephan Weil.

Ca şi în cazul Leoni, mulţi alţi producători de componente încă speră că efectele scandalului vor fi limitate sau vor reuşi să găsească comenzi de la alte companii.

"Ne vindem componentele către diferiţi producători", a afirmat Boris Mutius, purtător de cuvânt al producătorului de scaune Grammer, care generează o cincime din venituri de la Volkswagen.

Producătorul de componente pentru pompe şi motoare SHW, care generează 40% din vânzări de la Volkswagen, a anunţat: "Producţia noastră şi comenzile nu s-au modificat. Contractele noastre cu VW sunt pe termen lung şi nu au fost modificate".

Dar analiştii avertizează că Volkswagen va încerca să facă presiuni asupra furnizorilor săi încercând să-şi reducă costurile.

"Evident, VW trebuie să facă economii substanţiale şi va încerca să facă asta prin intermediul furnizorilor. dar am dubii că va reuşi să obţină succes, furnizorii germani sunt prea mari pentru ca VW să-şi dicteze condiţiile, cazul Continental şi Bosch, sau prea mici pentru a supravieţui în cazul reducerii veniturilor", a apreciat Ferdinand Dudenhoeffer, profesor la centrul de cercetare auto de la Universitatea Duisburg.

Volkmar Denner, şeful furnizorului german de piese auto Robert Bosch GmbH, a declarat că până acum nu vede nici o schimbare a pieţei maşinilor diesel în urma scandalului VW. Acesta a adăugat că VW nu a demarat discuţii pentru a solicita preţuri mai scăzute, după ce presa a anunţat că VW intenţionează să facă economii de trei miliarde de euro pe seama furnizorilor săi.

Luna trecută, Bosch a anunţat că a livrat componente (aşa numitele sisteme de injecţii common rail) pentru maşinile diesel Volkswagen pe care ar fi fost instalate în SUA sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.

"Noi producem componente conform specificaţiilor primite de la Volkswagen. Responsabilitatea pentru aplicarea şi integrarea componentelor este de competenţa Volkswagen", se arată în declaraţia Bosch.

Potrivit unor surse interne, VW ar putea înregistra pierderi pe ansamblul acestui an deoarece va suporta cea mai mare parte a costurilor provocate grupului Volkswagen de scandalul falsificării testelor de poluare. Volkswagen a pus deoparte 6,5 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor acestui scandalul, însă potrivit surselor citate de Reuters cea mai mare parte a acestor costuri vor fi trecute în conturile VW.

În România, la Blaj, Bosch a inaugurat în 2007 două unităţi de producţie pentru tehnică liniară şi o unitate de producţie în domeniul auto. În 2014 a fost inaugurat şi un centru de dezvoltare şi cercetare pentru tehnologia auto. La Blaj compania are 1.200 de angajaţi, la care se vor adăuga alţi 300, iar până în 2020 firma doreşte să ajungă la 2.000 de salariaţi. Pe plan global, Bosch are peste 300.000 de angajaţi şi 350 de filiale în mai mult de 50 de ţări.

Opinia Cititorului ( 2 )

  1. data fiind "dinamica" achizitiei de autoturisme (timpul de la comanda la livrare) si dificultatile renuntarii la o comanda, cred ca adevarata scadere a vanzarilor se va vedea in cateva luni

    1. scaderea vanzarilor va fi observata cu adevarat incepand cu trimestrul IV, atunci sa vezi...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
BTPay
Electromagnetica
infinitumcosmetics.ro
fabricadeceai.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Mai. 2022
Euro (EUR)Euro4.9429
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6098
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8066
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8083
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.5597

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro