Retailerii din România vor fi nevoiţi să îşi schimbe radical perspectiva din care privesc activitatea comercială în următoarea perioadă, să fie flexibili şi să se adapteze cât mai repede la noul context, în caz contrar magazinele online riscă să iasă din activitate, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.
Comportamentul de consum al românilor se schimbă radical şi se orientează către produsele de necesitate, fie că vorbim de produse alimentare, de home entertainment, de curăţenie, de cele care înlesnesc lucrul de acasă, susţin desfăşurarea activităţii sportive acasă şi pentru prepararea mâncării.
Cristi Movilă, Country Manager VTEX România, a declarat: " Retailerii trebuie să trateze situaţia actuală ca fiind noua normalitate, priorităţile fiind acum optimizarea business-ului şi a operaţiunilor, adaptarea la noul context şi orientarea rapidă spre vânzarea de bunuri şi produse care sunt necesare acum. Alternativa este să pună totul pe hold - atitudine riscantă în momentul de faţă, în condiţiile în care nimeni nu ştie pe ce perioadă de timp se va derula această situaţie. E responsabilitatea noastră să ne adaptăm la cerinţele actuale cu atât mai mult cu cât, la ieşirea din această criză, mediul de business va arăta complet diferit."
Ce pot face retailerii şi magazinele online?
• Să facă o analiză asupra cererii, să identifice produsele cu cerere mare şi să îşi ajusteze portofoliul în consecinţă;
Ne aşteptăm ca în lunile următoare să apară magazine online care se axează pe vânzarea unui singur produs sau a unei singure categorii de produse, strategie care porneşte de la conceptul MVP (Minimum Viable Product), şi să pună astfel pe piaţă produse care deservesc principalele nevoi ale clienţilor", mai spune Cristi Movilă.