Abonament gratuit
Videoconferinţa “Energia în priză”Videoconferinţa “Energia în priză”

WEBER:"Restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi se poate face numai prin lege, nu prin ordonanţe"

J.P.
Miscellanea /

"Restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi se poate face numai prin lege, nu prin ordonanţe"

Avocatul Poporului, Renate Weber, susţine că instituţia a primit numeroase solicitări cu privire la constituţionalitatea unor acte normative şi că, în urma sesizării CCR, una dintre principalele idei desprinse este aceea că drepturile şi libertăţile cetăţeneşti pot fi restrânse doar prin lege, nu prin acte normative de rang inferior. "E interesant însă de văzut dacă după deciziile acestea ale CCR există vreo iniţiativă legislativă din partea vreunui minister, din partea Guvernului per ansamblu, din partea unor deputaţi şi senatori de modificare. Nu. Deci în acest moment, pot să vă spun avem doar decizia Curţii Constituţionale, dar nu au intervenit modificări la cadrul legislativ general", spune Renate Weber, conform news.ro.

"Am avut foarte multe solicitări - şi când spun foarte multe ar trebui să spun foarte, foarte multe - solicitări de a sesiza Curtea Constituţională pe aspecte dintre cele mai diverse. La unele dintre ele recunosc că eu însămi nu m-aş fi aşteptat. Unele sunt petiţii individuale, altele sunt petiţii care în realitate sunt petiţii colective. Îndrăznesc că spun că instituţia aceasta în ultimele şase luni - şi înainte, dar eu mă refer la aceste 6 luni - a făcut ceea ce a considerat că este firesc să facă o instituţie care prin Constituţie a fost gândită ca un garant al drepturilor şi libertăţilor. Asta a însemnat în acelaşi timp că unii ne-au criticat şi ne critică pentru că am făcut prea multe, în egală măsură să ştiţi că sunt unii care ne critică pentru că nu am fi făcut destule sau le-am făcut prea târziu. Aş vrea toată lumea să înţeleagă că mandatul Avocatului Poporului nu vine decât de la Constituţie şi noi am acţionat în conformitate cu acest mandat", a afirmat Renate Weber, miercuri, într-o conferinţă de presă.

Ea a explicat că numeroase dintre sesizările privind constituţionalitatea unor acte normative au fost făcute în legătură cu legi care erau de mult timp în vigoare, însă lacunele acestora nu s-au văzut pentru că ele nu au afectat viaţa oamenilor.

"Legislaţia pe care noi am atacat-o este cu precădere o legislaţie cate datează de multă vreme. Dacă nu ar fi venit pandemia, nimeni nu s-ar fi uitat pe ordonanţele alea, pe legile alea, pentru că dacă ele nu produc efecte şi nimeni nu are de suferit nu are nimeni timp să stea şi să ia la analizat toată legislaţia dintr-o ţară şi ar fi fost bine mersi, şi acum în vigoare. În momentul însă în care în România s-au luat nişte măsuri de maximă duritate, mult mai dure decât în alte ţări, în ceea ce priveşte, de exemplu, amenzile date când era vorba de starea de urgenţă şi ieşitul din casă, totuşi am avut numărul cel mai mare de amenzi cu cuantumul cel mai mare al amenzilor, şi în momentele acelea sigur că ne-am uitat pe legile existente în România", a declarat Avocatul Poporului.

Renate Weber a ţinut să menţioneze că una dintre principalele concluzii în urma deciziilor pe care CCR le-a luat ca urmare a sesizărilor înaintate de Avocatul Poporului este aceea să drepturile şi libertăţile cetăţenilor pot fi restrânse doar prin lege, nu prin acte normative de rang inferior, însă, cu toate acestea, niciun decident cu putere de iniţiativă legislativă nu a făcut vreun demers în sensul modificării cadrului legislativ.

"Cred că firul roşu care s-a văzut în deciziile Curţii Constituţionale la sesizările noastre - şi mă bucur să constat că cele mai multe din ele au fost cu unanimitate de voturi admise de Curte - deci firul roşu este unul pe care cred că toată lumea, cel puţin acum, l-a înţeles. Restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi se poate face numai prin lege, nu prin ordonanţe de urgenţă şi categoric nu prin alte acte de nivel inferior, hotărâri de guvern, ordine de ministru ş.a.m.d. E interesant însă de văzut dacă după deciziile acestea ale CCR există vreo iniţiativă legislativă din partea vreunui minister, din partea Guvernului per ansamblu, din partea unor deputaţi şi senatori de modificare. Nu. Deci în acest moment, pot să vă spun avem doar decizia Curţii Constituţionale dar nu au intervenit modificări la cadrul legislativ general", a mai afirmat Renate Weber.

Opinia Cititorului ( 5 )

  1. ca sa citam din clasici in viata, drepturile sunt un lux! ce zici bubosule, aka ciolos? ca in mandatul tau de PM se formula asa.....

    Dupa alegerile parlamentare Dumnezeu cu mila.. Iohannis va face probabil praf Constitutia cu acolitii lui din Parlament si adio drepturi si libertati. Vom avea doar dreptul de a face foarte putine lucruri care sunt permise de lege, adica praful de pe toba.

    Doamna, ca sigur cititi Ziarul Bursa,

    Legea 223/2015 a fost emisa de Parlamentul Romaniei, fiind indeplinite toate solemnitatile prevazute de Constitutia Romaniei si de Legea 24/2000 (republicata 2010). Aceasta lege, ca act juridic asupra caruia Camera Deputatilor a decis "definitiv, a urmat cursul firesc, a fost promulgata si la 27 iul 2015 a fost publicata in M. Of al Romaniei partea I nr. 556. Legea a intrat in vigoare (trebuia)la 1 ian 2016.  

    La 9 dec 2015 Guvernul Romaniei a dispus prin OUG 57, ART. 40: 

    "Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, publicată în Monitorul Oficial al României, 

    Partea I, nr. 556 din 27 iulie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:"  

    ACESTE DISPOZITII AU INTRAT IN VIGOARE LA 11 DEC. 2015.  

    Astfel este clar, prin art. 40 din OUG 57/2015, Guvernul a intervenit asupra textului Legii 223, publicat in M. Of. 556/27 iul 2015. 

    Aceasta desi Guvernul, la 9 dec. 2015, avea la dispozitie prevederile Legii 24/2000 (republicata 2010) art 58, alin 2 si 3 si putea sa dispuna modificarea Legii 223/2015 IN VIGOARE DE LA 1 IAN 2016 

    Ca urmare a acestei actiuni, forma Legii 223, asa cum a fost publicata in M. Of a fost schimbata, asa cum a stabilit Curtea Constitutionala a Romaniei prin Decizia 349 din 22 mai 2018:  

    24. De altfel, Curtea observă că Legea nr. 223/2015 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, la data de 27 iulie 2015, dar, potrivit art. 123 din această lege, actul normativ urma să intre în vigoare la data de 1 ianuarie 2016. Modificările operate de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 57/2015 au intervenit anterior datei de 1 ianuarie 2016, astfel că ..... 

    In urma acestor interventi anterioare asupra Legii 223, a rezultat un nou text care a fost inregistrat la CL al Romaniei ca intrat in vigoare la 1 ian 2016, ca fiind legea 223/2015 .. cu modificarile si completarile ulterioare (care contine si prevederile OUG 57, art. 40, ca facand parte din Lege!)  

    In urma acestor actiuni, Legea 223/2015, emisa de Parlament, promulgata si publicata in M. Of si care in realitate nu putea fi schimbata, inliocuita, falsificata de nimeni, putand fi doar modificata ...inainte de intrarea ei in vigoare la 1 ian 2015, in conditiile art. 58 alin 2 si 3 din Legea 24/2000(republicata 2010), prin dispozitii care sa intre in vigoare " ODATA CU LEGEA" la 1 ian 2016 si nu anterior, la 11 dec 2015, a intrat in vigoare la 1 ian 2016. 

    Cu toate acestea, autoritatile de la toate nivelurile, nu recunosc si nu aplica aceasta lege.  

    In relatiile cu beneficiarii Legii 223/2015 este utilizat textul falsei legi, de la 11 dec. 2015.  

    Insa acest text nu este emis de Parlament, nu a fost supus controlului de constitutionalitate inainte de a fi promulgat, nu a fost promulgat, nu a fost publicat in M. Of asa cum prevede Constitutia Romaniei. 

    Acest text nu contine semnaturile cerute de Legea 24 /2000 (republicata 2010), nu este autentificat ca fiind legal emis. 

    Consider ca si aceste aspecte se incadreaza in paleta de actiuni de care vorbiti.  

    Desigur ca multi beneficiari ei Legii 223/ 2015 prin neaplicarea Legii emise de Parlament, am fost lipsiti de exercitarea unor drepturi stabilite prin lege.  

    Doamna Avocat a Poporului.  

    Alaturi de Presedintele Romaniei care are si rolul de a veghea la respectarea Constitutiei, aveti autoritatea si puteti pune capat acestei situatii de neimaginat intr-un stat democratic.  

    Nu se poate ca in Romania zilelor noastre cineva sa schimbe forma unei legi publicate in M. Of. Si mai ales nimeni nu poate impune o lege falsa.  

    Cu respect.

     

    se mai conduce dupa "firul rosu"!?!?? Ea nu realizeaza ca a facut prea mult rau, prea multe greseli!! Sa va dau un ex. de tampenie ce-o sa faca in decembrie la parlamentare: exista tari care, din cauza pandemiei, nu o sa accepte sectii de vot pt. romanii de acolo, deci in mintea ei li se incalca dreptul la vot. Asa ca va sesiza ccr in aceasta cauza si aia, prosti de bubuie cum ii stim, vor condamna tarile alea la respectarea legislatiei romanesti! O sa fie ca la I'Umor!

    1. mori , prostule !

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS

Curs valutar BNR

21 Sep. 2020
Euro (EUR)Euro4.8583
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1224
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5057
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.2937
Gram de aur (XAU)Gram de aur255.7976

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Business Card
Smart City România
Cotaţii Emitenţi BVBCotaţii fonduri mutuale
BTPay
Balinesse Spa
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie