WhatsApp a eliminat 6,8 milioane de conturi legate de escroci care vizau persoane din întreaga lume în prima jumătate a acestui an, a declarat compania sa mamă Meta, informează news.ro.
Potrivit gigantului social media, multe dintre acestea erau legate de centre de escrocherie conduse de organizaţii criminale din Asia de Sud-Est, care foloseau adesea munca forţată în cadrul operaţiunilor lor.
Meta a făcut acest anunţ în timp ce WhatsApp a implementat noi măsuri împotriva escrocheriei pentru a alerta utilizatorii cu privire la potenţiale activităţi frauduloase, cum ar fi adăugarea unui utilizator la un chat de grup de către o persoană care nu se află în lista sa de contacte.
Măsurile vizează o tactică din ce în ce mai frecventă prin care infractorii deturnează conturi WhatsApp sau adaugă utilizatori la chat-uri de grup care promovează scheme de investiţii false şi alte escrocherii.
Meta a declarat că WhatsApp „a detectat în mod proactiv şi a eliminat conturile înainte ca centrele de infractori să le poată operaţionaliza”.
Într-un caz, WhatsApp a colaborat cu Meta şi cu OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT, pentru a întrerupe înşelăciunile legate de un grup infracţional cambodgian care oferea bani pentru like-uri la postările de pe reţelele sociale pentru a promova o falsă schemă piramidală de închiriere a unui scuter.
Acesta a declarat că escrocii au utilizat ChatGPT pentru a crea instrucţiunile adresate potenţialelor victime.
De obicei, escrocii contactau mai întâi potenţialele ţinte printr-un mesaj text înainte de a muta conversaţia pe reţelele de socializare sau în aplicaţii de mesagerie privată, a declarat Meta.
Aceste înşelăciuni erau de obicei finalizate pe platforme de plăţi sau criptomonede, a adăugat aceasta.
„Există întotdeauna o capcană şi ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru toată lumea: trebuie să plătiţi în avans pentru a obţine returnările sau câştigurile promise”.
Se ştie că centrele care înşală oamenii cu miliarde de dolari operează în ţări din Asia de Sud-Est precum Myanmar, Cambodgia şi Thailanda.
De asemenea, se ştie că aceste centre recrutează persoane care sunt apoi forţate să pună în aplicare înşelăciunile.
Autorităţile din regiune au îndemnat oamenii să fie atenţi la potenţialele fraude şi să utilizeze măsuri împotriva escrocheriei, cum ar fi funcţia de verificare în doi paşi de pe WhatsApp, pentru a-şi proteja conturile împotriva deturnării.
În Singapore, de exemplu, utilizatorii au fost, de asemenea, sfătuiţi de poliţie să se ferească de orice solicitări neobişnuite pe care le primesc pe aplicaţiile de mesagerie.
Opinia Cititorului