WIZROM SOFTWARE:Pandemia şi avansul tehnologic au schimbat modul de lucru şi de recrutare

Companii / 2 iunie 2021

Pandemia şi avansul tehnologic au schimbat modul de lucru şi de recrutare

Noile tehnologii, precum cele de teleconferinţă sau soluţiile software care permit colaborarea de la distanţă, au fost cele care au dat posibilitatea ca, în ultimul an de pandemie, oamenii să rămână în contact permanent şi să îşi rezolve sarcinile, de oriunde s-ar fi aflat. Dar criza sanitară şi avansul tehnologic au schimbat radicat modul de lucru şi de recrutare în aproape toate industriile, punând, astăzi, foarte multă presiune pe culturile organizaţionale şi pe fidelizarea angajaţilor, fapt ce creează companiilor numeroase provocări, punctează Wizrom Software.

Work from home a fost una dintre principalele lecţii ale pandemiei, un experiment dificil, care a generat, însă, şi o serie de beneficii, atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori. Organizaţiile care au fost pregătite pentru această transformare s-au conformat noii realităţi din ultimul an şi au adoptat telemunca, la nivel local şi global.

Firmele din aproape toate domeniile, prezente în România, au investit mai mult ca niciodată în soluţii IT de digitalizare, de lucru remote şi de comerţ electronic, ca urmare a schimbărilor impuse de COVID-19. Cei mai mulţi jucători de pe plan local au mizat şi anul acesta pe aportul tehnologiei, arătând flexibilitate şi deschidere către posibilele schimbări în mediul şi modul lor de lucru, dar şi pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor, în noile contexte - economic şi social.

Principalele provocări: trainingul, fidelizarea şi monitorizarea activităţii angajaţilor care lucrează remote

"O provocare pentru companii, în momentul de faţă, reprezintă asigurarea nivelului de pregătire a angajaţilor, în special a celor noi, numeroase programe de training fiind ţinute online ori în regim de e-training. Avem foarte multe cereri comparativ cu perioada pre-pandemică privind monitorizarea cursurilor, a costurilor acestora, a rezultatelor lor, inclusiv prin evaluarea competenţelor angajaţilor şi monitorizarea nivelului acestora", explică Anca Cîrstoiu, Division Manager Small & Medium Business în cadrul Wizrom Software.

Potrivit reprezentanţilor Wizrom Software, noul context şi dorinţa de a proteja sănătatea şi siguranţa angajaţilor au convins companiile prezente în România să acorde deosebit de multă atenţie soluţiilor software care asigură productivitatea şi eficientizarea muncii, şi care minimizează efectele colaborării şi lucrului la distanţă, în condiţiile în care angajaţii au resimţit din plin despărţirea fizică de echipă şi colaboratori.

În ultimul an, atât companiile mici şi mijlocii, cât şi multinaţionalele au ales să investească în soluţii IT pentru managementul resurselor umane - a activităţilor referitoare la salarizare, înregistrarea pontajului şi a altor operaţiuni de HR, acoperind astfel aspectele care ţin de relaţia angajat-angajator şi evitând eventuale sancţiuni, în această perioadă de telemuncă.

De altfel, softurile de HR au ajutat şi la creşterea eficienţei operaţiunilor de business ale companiilor. "Dincolo de implementarea soluţiilor personalizate, în funcţie de specificul fiecărui client, noi oferim şi traininguri de utilizare, acolo unde este nevoie. La ora actuală, principala provocare pentru managementul organizaţiilor o reprezintă controlul sau vizibilitatea activităţii angajaţilor. În prezent avem tot mai multe cereri privind monitorizarea activităţii cu pontaj per activităţi sau proiecte, solicitări pe care le gestionăm prin softul nostru de management al resurselor umane, WizOne, software care administrează, în prezent, peste 50.000 de angajaţi din mediul privat românesc", adaugă Anca Cîrstoiu.

Una dintre problemele cu care se confruntă companiile este asigurarea nivelului de pregătire al angajaţilor, multe programare de training (în special pentru angajaţii noi) fiind asigurate fie online, fie în regim de e-training. Cererea pentru asemenea programe de training şi monitorizarea acestor cursuri, precum şi a costurilor lor, ori pentru evaluarea competenţelor personalului, a crescut foarte mult comparativ cu perioada de dinainte de pandemie, susţin experţii în IT.

Loialitatea angajaţilor, inexistentă în pandemie. Soluţiile de business prin care companiile îşi pot fideliza personalul şi clienţii

O altă problemă provocată de lucrul la distanţă o reprezintă loialitatea angajaţilor, care a devenit practic inexistentă şi care are un impact major asupra fluctuaţiei de personal. Mai mult, lucrul remote diminuează influenţa culturii organizaţionale asupra angajaţilor. "În multe companii există oameni care, din momentul angajării, nu s-au întâlnit fizic cu colegii lor de muncă. Fidelizarea a devenit practic inexistentă şi are un impact major asupra migraţiei personalului. Cum poate ajuta, aşadar, un sistem informatic în diminuarea acestui aspect? Prin două moduri: prin implementarea a noi canale de comunicare internă, în cadrul companiilor, precum şi introducerea unor sisteme de Business Intelligence de tip analiză predictivă, care identifică angajaţii şi clienţii cu probabilitate crescută de a părăsi compania, inclusiv a motivelor lor", punctează reprezentantul Wizrom.

Deschiderea de noi canale de comunicare internă în cadrul companiilor - cu ajutorul cărora angajaţii să poată discuta atât între ei, cât şi cu managerii, având posibilitatea de a oferi feedback permanent, ce ajută la soluţionarea sarcinilor şi rezolvarea problemelor care apar în derularea proiectelor - reprezintă prima soluţie pe care dezvoltatorii de soluţii digitale o recomandă companiilor.

O a doua variantă care poate diminua migraţia personalului, în această perioadă de recrutare şi lucru remote, o constituie sistemele de Business Intelligence de tip analiză predictivă, ce sunt folosite pentru a identifica clienţii, dar şi angajaţii cu probabilitate crescută de a părăsi compania. Aceste sisteme pot fi utilizate pentru a determina, totodată, şi motivele pentru care aceştia sunt predispuşi să plece ori să aleagă un alt furnizor. Identificarea factorilor care influenţează major aceste decizii pot ajuta companiile să găsească şi să implementeze soluţii care să ducă la fidelizarea oamenilor.

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

31 Ian. 2023
Euro (EUR)Euro4.9221
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5466
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.8998
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.6028
Gram de aur (XAU)Gram de aur278.5779

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro