Abonament gratuit
Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”

Workspace Studio propune noile recomandări pentru revenirea în siguranţă la birou

G.U.
Miscellanea /

Horaţiu Didea-Managing Partner Workspace Studio

Horaţiu Didea-Managing Partner Workspace Studio

74% dintre angajaţi vor să revină la birou pentru socializare şi întâlnirile cu colegii. 60% dintre ei îşi doresc să păstreze o distanţă de 2 m faţă de colegi 

Workspace Studio, companie specializată în soluţii de fitout şi mobilier de birou orientat către design ergonomic human-centric şi partener unic acreditat al Herman Miller în Romania, a elaborat un eBook cu recomandări pentru revenirea în siguranţă la birou a angajaţilor, potrivit unui comunicat de presă.

Având ca obiectiv starea de bine şi siguranţa sanitară a angajaţilor, dar şi menţinerea

productivitătii şi performanţei acestora, eBook-ul creat vine în sprijinul clienţilor, al

partenerilor şi al oricăror persoane care pregatesc revenirea angajaţilor la birou odată cu

ieşirea din starea de urgenţă.

Horaţiu Didea, Managing Partner Workspace Studio, a declarat:'' Birourile fizice continuă să joace un rol vital, în special pentru creaţie colaborativă, inovaţie şi socializare. Mai primitoare şi mai aerisite, vor oferi mai multă intimitate şi wellbeing acelor angajaţi care revin la birou. Biroul va deveni un spaţiu exclusivist, acea zona unde se creează relaţiile şi se "întamplă lucrurile", nu doar se procesează şi se transmite informaţie.''

Un studiu recent, realizat de Gensler Research Institute, arată că doar 1 angajat din 8 şi-ar dori să continue să lucreze exclusiv remote. 74% spun că îşi doresc să revină la birou pentru socializare, în timp ce 55% declară că lucrul în echipă şi colaborarea sunt dificile în condiţii de muncă de acasă.

Potrivit comunicatului de presă, Workspace Studio propune 5 recomandări pentru revenirea în siguranţă la birou.

1.Planificare şi analiză

Planificarea revenirii angajaţilor la birou începe cu o analiza a modului de lucru şi interacţiunilor dintre angajaţi. Pentru a asigura o prioritizare corecta şi o evaluare bazata pe productivitate şi wellbeing, este recomandat că organizaţiile să desfăşoare sondaje anonime în rândul angajaţilor. Analizând feedback-ul şi specificul muncii şi interacţiunii, se stabilesc categoriile de angajaţi şi ordinea în care să revină la birou.

2.Măsuri sanitare

Organizaţiile trebuie să adopte masuri sanitare conforme cu recomandările autorităţilor, dar şi masuri suplimentare care să asigure confortul psihologic al angajaţilor. Studiul Qualtrics desfăşurat în luna mai a acestui an releva că 62% dintre angajaţi îşi doresc politici stricte în privinţă revenirii la birou, în timp ce 74% aşteaptă că spatiile de lucru să fie dezinfectate periodic şi temeinic. Soluţiile de separare - ecrane, panouri acustice sau de plexi, soluţii pentru semnalistica interioara şi soluţiile de ventilare şi aerisire sunt deja disponibile pentru a fi integrate în spatiile de lucru.

Extindem permanent portofoliul de soluţii de wellness astfel încât acesta să fie adaptat nevoilor actuale. Purificatoarele de aer, de exemplu, sunt produse pe care noi le aveam în portofoliu, iar vânzările înregistrate lunile acestea sunt cu peste 200% mai mari fata de perioada anterioara. Trendul de vânzări pe aceste tipuri de produse se vă menţine odată cu revenirea masiva la birou -declara Horaţiu Didea.

3.Regândirea şi reconversia spaţiului de lucru

Reducerea densităţii umane în birou se vă realiza prin modificarea frecventei şi programului de lucru, politici de work from home, dar şi prin reduceri iminente de personal. Astfel, fiecare spatiu poate fi reamenajat încât să asigure de-densificare şi distanţare sociala, fară investiţii majore în echipamente noi. Birourile vor fi mai primitoare, mai aerisite, oferind mai multa intimitate şi confort acelor angajaţi care vor veni la birou. eBook-ul creat de Workspace Studio cuprinde peste 20 de exemple practice de reconfigurare a spaţiului în acest context.

Companiilor care erau deja orientate către wellbeing şi confortul angajaţilor le este mult mai uşor să se adapteze la o întoarcere la birou, cu investiţii mai mici. Celor care nu erau centrate pe angajat le vă fi mai greu, însă exista soluţii pentru diverse nivele de investiţie -adaugă Horaţiu Didea.

4.Comunicarea şi adaptarea interacţiunilor

Modificările de design şi masurile sanitare adoptate de companii pot oferi o protecţie limitata. Comportamentul de prevenţie al angajaţilor este esenţial pentru completarea lor şi asigurarea unui mediu sigur. Astfel, comunicarea masurilor, aşteptărilor şi adaptarea interacţiunilor sunt pasi pe care liderii echipelor şi departamentele de Resurse Umane trebuie să îi adreseze cu responsabilitate.

5.Integrarea muncii remote în politica permanenta a organizaţiei

O politica flexibila de lucru de acasă asigura atât confortul psihologic al angajaţilor, cât şi contextul pentru reducerea densităţii din birouri. Pentru a asigura menţinerea productivităţii în condiţii de munca la distanta, companiile trebuie să şuştină amenajarea unor staţii de lucru ergonomice pentru angajaţii care lucrează remote.

Companii care în mod tradiţional sunt preocupate de starea de bine a angajaţilor lor au acordat deja stimulente financiare sau au finanţat parţial achiziţii pentru biroul de acasă. Creşterea vânzărilor de scaune ergonomice Herman Miller, pe segmentul de clienţi finali, deci pentru biroul de acasă, a depăşit 200% lunile acestea. Interesul general pentru produse ergonomice -birouri electrice, scaune, panouri -pe acest segment s-a triplat -spune Horaţiu Didea.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie