Xiaomi: Creştere de 47,4% a veniturilor în T1 2025

I.S.
Piaţa de Capital / 28 mai

Xiaomi: Creştere de 47,4% a veniturilor în T1 2025

Xiaomi Corporation, o companie producătoare de electronice de larg consum şi produse inteligente, cu smartphone-uri şi hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things ("IoT"), a anunţat rezultatele consolidate neauditate pentru cele trei luni încheiate la 31 martie 2025, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Xiaomi a înregistrat venituri de peste 100 de miliarde RMB (12,23 miliarde Euro) pentru al doilea trimestru consecutiv, cu un profit net ajustat care a depăşit 10 miliarde RMB (1,22 miliarde Euro) pentru prima dată. Rezultatele au depăşit aşteptările pieţei, veniturile din primul trimestru ajungând la 111,3 miliarde RMB (13,61 miliarde Euro), în creştere cu 47,4% faţă de anul precedent. Profitul net ajustat a ajuns la 10,7 miliarde RMB (1,31 miliarde Euro), în creştere cu 64,5% faţă de anul precedent, semnalând un început puternic al anului 2025.

În timpul primului trimestru, s-a înregistrat o creştere robustă în toate segmentele de afaceri. Veniturile din smartphone-uri au crescut cu 8,9% faţă de anul precedent, ajungând la 50,6 miliarde RMB (6,19 miliarde Euro); veniturile din produsele IoT şi lifestyle au crescut cu 58,7% faţă de anul precedent, ajungând la 32,3 miliarde RMB (3.95 miliarde Euro), livrările de maşini de spălat şi frigidere atingând niveluri record, în timp ce livrările de aparate de aer condiţionat au înfruntat dificultăţile, crescând cu peste 65,0% faţă de anul precedent. Veniturile din vehicule electrice inteligente ("EV"), inteligenţă artificială şi alte iniţiative noi au ajuns la 18,6 miliarde RMB (2,27 miliarde Euro), livrările de vehicule Xiaomi SU7 totalizând 75.869 de unităţi.

Strategia de concentrare pe premium a Xiaomi a câştigat teren în toate categoriile. Preţul mediu de vânzare ("ASP") al smartphone-urilor a crescut la 1.211 RMB (148 Euro) în primul trimestru al anului 2025, la un nivel record. Vânzările modelului Xiaomi 15 Ultra, lansat în februarie, au crescut cu 90% faţă de predecesorul său, în aceeaşi perioadă.

Potrivit comunicatului, în primul trimestru al anului, veniturile Xiaomi din domeniul smartphone-urilor au crescut cu 8,9% faţă de anul precedent, ajungând la 50,6 miliarde RMB (6,19 miliarde Euro). Livrările globale de smartphone-uri au ajuns la 41,8 milioane de unităţi, înregistrând o creştere de la an la an de şapte trimestre consecutive. Potrivit Canalys (acum, parte a Omdia), Xiaomi s-a menţinut în Top 3 al livrărilor globale de smartphone-uri pentru al nouăsprezecelea trimestru consecutiv, cu o cotă de piaţă de 14,1% şi a înregistrat o creştere de la an la an timp de şapte trimestre consecutive în ceea ce priveşte livrările globale de smartphone-uri. În special, cota de piaţă a smartphone-urilor Xiaomi în China a crescut cu 4,7 puncte procentuale faţă de anul precedent, ajungând la 18,8%, marcând al cincilea trimestru consecutiv de creştere de la an la an a cotei de piaţă şi recăpătând poziţia 1 ca livrări, după zece ani.

Xiaomi a continuat să îşi consolideze prezenţa pe segmentele premium de piaţă. Conform datelor furnizate de terţi, în China, smartphone-urile Xiaomi cu preţuri de 3.000 RMB (366,8 Euro) şi peste au reprezentat 25% din totalul smartphone-urilor sale din China, în creştere cu 3,3 puncte procentuale faţă de anul precedent. Pentru smartphone-urile cu preţuri de 4.000 RMB (489 Euro) şi peste, unităţile vândute au acumulat o cotă de piaţă de 9,6%, în creştere cu 2,9 puncte procentuale faţă de anul precedent.

Segmentul de produse IoT şi lifestyle al Grupului a susţinut o creştere rapidă, veniturile crescând cu 58,7% faţă de anul precedent, la 32,3 miliarde RMB (3,95 miliarde Euro) în primul trimestru al anului 2025. Marja brută s-a îmbunătăţit cu 5,4 puncte procentuale faţă de anul precedent, ajungând la 25,2%, stabilind noi recorduri atât pentru venituri, cât şi pentru marja brută. În ciuda extrasezonului tradiţional pentru vânzările de electrocasnice, electrocasnicele inteligente mari Xiaomi au înregistrat o creştere explozivă. Livrările de aparate de aer condiţionat au depăşit 1,1 milioane de unităţi, în creştere cu peste 65,0% faţă de anul precedent; livrările de frigidere au depăşit 880.000 de unităţi, în creştere cu peste 65,0% faţă de anul precedent; iar livrările de maşini de spălat au crescut cu peste 100% faţă de anul precedent, la 740.000 de unităţi. Atât livrările de frigidere, cât şi cele de maşini de spălat au atins niveluri record. Fabrica de electrocasnice inteligente Xiaomi urmează să înceapă operaţiunile în acest an.

Afacerea cu tablete a Xiaomi şi-a menţinut, de asemenea, o creştere puternică. Potrivit Canalys, livrările globale de tablete au crescut cu 56,1% faţă de anul precedent, în primul trimestru al anului, atingând pentru prima dată un loc în top trei la nivel global şi menţinându-şi poziţia a treia în China. Livrările de brăţări inteligente Xiaomi s-au clasat pe locul 1 la nivel global şi pe locul 2 în China, în timp ce livrările de căşti TWS s-au clasat pe locul 2 la nivel global şi pe locul 1 în China.

Conform sursei, la 31 martie 2025, numărul de dispozitive IoT conectate (cu excepţia smartphone-urilor, tabletelor şi laptopurilor) pe platforma AIoT Xiaomi a crescut la 943,7 milioane, în creştere cu 20,1% faţă de anul precedent; iar numărul de utilizatori cu cinci sau mai multe dispozitive conectate la platforma AIoT Xiaomi (cu excepţia smartphone-urilor, tabletelor şi laptopurilor) a ajuns la 19,3 milioane, în creştere cu 26,5% faţă de anul precedent. În martie 2025, utilizatorii activi lunar ("MAU") ai aplicaţiei Mi Home au crescut la 106,4 milioane, în creştere cu 19,5% faţă de anul precedent. MAU-ul asistentului AI a crescut la 146,7 milioane, în creştere cu 17,5% faţă de anul precedent.

Segmentul de servicii de internet al Xiaomi şi-a continuat creşterea constantă, veniturile avansând cu 12,8% faţă de anul precedent, la 9,1 miliarde RMB (1,11 miliarde Euro) în primul trimestru al anului. Marja brută a crescut cu 2,7 puncte procentuale faţă de anul precedent, ajungând la 76,9%.

Baza de utilizatori ai serviciilor de internet Xiaomi s-a extins în continuare, atingând niveluri record la nivel global şi în China continentală. În martie 2025, numărul de utilizatori mobili (MAU) la nivel global a ajuns la 718,8 milioane, în creştere cu 9,2% faţă de anul precedent, în timp ce numărul de utilizatori mobili (MAU) în China continentală a ajuns la 181,1 milioane, în creştere cu 12,9% faţă de anul precedent.

Divizia Xiaomi de vehicule electrice inteligente înregistrează o creştere constantă şi îşi măreşte capacitatea de producţie pentru a atinge obiectivul de livrare a 350.000 de vehicule în întregul an

Veniturile din vehiculele electrice inteligente Xiaomi, inteligenţa artificială şi alte iniţiative noi au susţinut o creştere solidă, veniturile totale ajungând la 18,6 miliarde RMB (2,27 miliarde Euro) în primul trimestru al anului 2025. Livrările din seria Xiaomi SU7 au progresat constant, cu 75.869 de vehicule livrate în timpul trimestrului. Grupul va continua să accelereze producţia pentru a atinge obiectivul de a livra 350.000 de vehicule pentru întregul an 2025.

Xiaomi a continuat să îşi extindă reţeaua de vânzări şi service. La 31 martie 2025, Xiaomi deschisese 235 de centre de vânzări de vehicule electrice inteligente în 65 de oraşe din China.

În ultimul an, seria Xiaomi SU7 a consolidat recunoaşterea mărcii premium Xiaomi. Xiaomi SU7 Ultra, lansat în februarie, a redefinit piaţa vehiculelor electrice premium, intrând în segmentul ultra-premium cu preţuri începând de la peste 500.000 RMB (61.100 Euro). Viitorul SUV de lux de înaltă performanţă, Xiaomi YU7, este pregătit să extindă şi mai mult prezenţa Xiaomi în sectorul vehiculelor electrice premium. Capacităţile de livrare a vehiculelor electrice Xiaomi s-au îmbunătăţit constant, livrările cumulative depăşind 258.000 de vehicule de la debut. Livrările lunare au depăşit 20.000 de vehicule timp de şase luni consecutive. În aprilie, Xiaomi SU7 a condus vânzările pentru toate modelele cu preţuri de peste 200.000 RMB (24.450 Euro).

Conform comunicatului, investiţii de 24,45 de miliarde Euro în cercetare şi dezvoltare în următorii cinci ani pentru a crea o barieră tehnologică în jurul inovaţiilor din domeniul cipurilor, inteligenţei artificiale şi sistemului de operare

Xiaomi este ferm angajată să investească în tehnologii fundamentale şi să devină un lider global în domeniul în continuă evoluţie al tehnologiilor de ultimă generaţie. Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare au ajuns la 6,7 ​​miliarde RMB (820 milioane Euro) în primul trimestru al anului 2025, în creştere cu 30,1% faţă de anul precedent. La 31 martie 2025, personalul de cercetare şi dezvoltare al Xiaomi a atins un nivel record de 21.731. Xiaomi şi-a extins, de asemenea, capacităţile de proprietate intelectuală, obţinând peste 43.000 de brevete la nivel mondial. Grupul intenţionează să investească 200 de miliarde RMB (24,45 miliarde Euro) în cercetare şi dezvoltare în următorii cinci ani, consolidându-şi angajamentul faţă de inovaţia în tehnologiile fundamentale.

În 22 mai, Xiaomi a dezvăluit procesorul Xiaomi XRING O1 de 3nm, dezvoltare proprie, care a fost utilizat pe smartphone-uri şi tablete. Această etapă importantă marchează implementarea completă a tehnologiilor fundamentale ale Xiaomi - "cip, inteligenţă artificială şi sistem de operare". Prin stabilirea constantă a unui bazin tehnologic pe termen lung, Xiaomi continuă să seteze un standard global pentru inovaţie de vârf şi un ecosistem tehnologic de top.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
eximbank.ro
arsc.ro
fngcimm.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Mai. 2025
Euro (EUR)Euro5.0667
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4924
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.4157
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0509
Gram de aur (XAU)Gram de aur473.9693

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
tibco.ro
ccib.ro
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
antiquemarket.ro
thediplomat.ro
BURSA
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb