Abonament gratuit
Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”Videoconferinţa “Investiţii imobiliare şi achiziţii publice în pandemie”

ÎN PRIMUL TRIMESTRU DIN 2020:Profitul net al Raiffeisen Bank a scăzut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă din 2019

M.A.
Bănci-Asigurări /

Profitul net al Raiffeisen Bank a scăzut cu 21% faţă de aceeaşi perioadă din 2019

Raiffeisen Bank a raportat un profit net de 140 milioane de lei, în primul trimestru al acestui an, în scădere cu 21% faţă de perioada similară din 2019, când a fost de 178 milioane de lei, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

Activele totale ale Raiffeisen Bank au depăşit 48 de miliarde de lei la 31 martie 2020, o creştere de 18%, an la an.

Potrivit sursei citate, veniturile operaţionale au crescut, în trimestrul întâi din 2020, ajungând la 636 milioane de lei, faţă de 615 milioane de lei, în aceeaşi perioadă din 2019.

Pe de altă parte, portofoliul total de credite al băncii a ajuns, în primul trimestru al acestui an, la 29,2 miliarde de lei, o creştere de 10%, an la an. Împrumuturile noi la termen, acordate clienţilor băncii au crescut cu 20%, creşterea fiind echilibrată pe toate segmentele de clienţi. Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienţi au avansat cu 21% (an la an), depăşind 40 de miliarde de lei, la 31 martie 2020, probând încă o dată încrederea de care se bucură banca din partea clienţilor săi.

Cheltuielile operaţionale ale banii nu au variat mult faţă de nivelul înregistrat anul trecut: 367 de milioane de lei (363 milioane de lei la T1 2019). Aşa cum era de aşteptat, cheltuielile destinate siguranţei sanitare a oamenilor şi a spaţiilor de lucru sunt pe trend accentuat crescător din martie 2020. De asemenea, în această perioada investiţiile şi eforturile băncii pentru transformarea digitală s-au intensificat, oferind atât angajaţilor cât şi clienţilor alternative digitale pentru a-şi desfăşura activitatea, respectiv pentru a accesa serviciile financiare ale băncii.

"Raiffeisen Bank a depăşit pragul de 700.000 clienţi digitali care folosesc aplicaţiile Smart Mobile şi Raiffeisen Online. Felul în care băncile lucrează cu clienţii se schimbă acum şi mai rapid. Volumul plăţilor online efectuate prin cardurile de debit de către persoanele fizice a crescut cu 70%, în luna martie 2020, faţă de martie 2019. Clientii băncii optează tot mai mult şi pentru plata facturilor prin canalele digitale, tendinţa demonstrată în mod special de creşterea cu 40% a numărului de plăti electronice către furnizori. De asemenea şi în cazul tranzacţionării cu cardurile băncii la comercianţi se pot observă creşteri semnificative, de două cifre, atât că număr de tranzacţii, cât şi că volum. În noul context de pandemie şi pentru că tranzacţionarea prin canale electronice trebuie încurajată, Raiffeisen Bank a luat măsură eliminării comisioanelor de POS pentru comercianţi, din 16 martie, pentru o luna şi jumătate. ", arată comunicatul.

Sursă citată menţionează că, Raiffeisen Bank continuă să fie lider pe piaţă cardurilor de credit cu 530.000 de carduri active la 31 martie 2020, iar peste 90% dintre sumele tranzacţionate prin intermediul acestor carduri sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumpărături online.

Steven van Groningen, preşedinte&CEO la Raiffeisen Bank, a declarat: "În aceste momente este greu să vorbim doar de cifre. Este foarte important pentru noi să ne asigurăm că ne servim în continuare clienţii, că le oferim soluţiile potrivite şi că personalul din sediile noastre este bine protejat, dincolo de orice rezultate financiare. Tocmai de aceea, de două luni lucrăm intens şi luăm măsuri care să ajute clienţii - de la amânări de rate până la a nu se mai deplasa până la unitatea bancară pentru a-şi ridică cardul, iar lucrul de acasă pentru o parte semnificativă a angajaţilor băncii a devenit deja rutină. Aşa cum vedem acum lucrurile, vom continuă să fim preocupaţi de sănătatea noastră fizică, dar şi de sănătatea noastră financiară pentru a putea reveni la o viaţă normală. Este clar însă că lumea întrega a învăţat şi învaţă lecţii noi, în această perioada."

Conform reprezentanţiilor instituţiei, în contextul pandemiei de coronavirus, Raiffeisen Bank a luat măsuri să-şi protejeze angajaţii şi să sprijine clienţii, furnizorii şi statul. Banca a acordat amânări la plata ratele de până la 3 luni pentru aproximativ 21.000 de credite, iar această a fost o soluţie oferită de banca imediat după declararea stării de urgenţă. După adoptarea OUG37/2020, Raiffeisen Bank a colectat alte 27.000 de cereri de suspendare a ratelor, iar aceste solicitări sunt fie rezolvate (21.000), fie în curs de procesare.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatservicii curatenie