ANPC - întâlnire cu furnizorii şi distribuitorii de energie electrică şi gaze

M.A.
Miscellanea #Energie /

ANPC - întâlnire cu furnizorii şi distribuitorii de energie electrică şi gaze

Fostul preşedinte ANPC, Horia Miron Constantinescu şi Paul Anghel, director general al instituţiei, au participat, în data de 28 noiembrie 2019, la întâlnirea cu furnizorii şi distribuitorii de energie electrică şi gaze existenţi pe piaţă, desfăşurată la sediul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, se arată într-un comunicat remis redacţiei noastre.

În cadrul dialogului s-au discutat problemele consumatorilor, reclamate de către aceştia, referitoare la modalitatea de informare privind încheierea contractelor, preluarea contractelor de către furnizori, respectarea termenelor în cadrul procesului de racordare/branşare, informaţii cu privire la modalitatea de regularizare a consumului de energie/electricitate.

Potrivit sursei citate, temele abordate în cadrul întâlnirii au fost legate de problemele consumatorilor reclamate la A.N.P.C.; prezentarea numărului reclamaţii înregistrate; preluarea contractelor de către furnizori; modalitatea de informare privind încheierea contractelor; respectarea termenelor în cadrul procesului de racordare/branşare; crearea unui birou unic dar şi alte aspecte privind protecţia consumatorilor privind întârzierea procedurii de branşare, majorarea facturilor în mod nejustificat

Un reprezentantul al companiei DISTRIGAZ SUD a prezentat situaţia din judeţul Contanţa unde exista, la începutul anului, un număr foarte mare de solicitări pentru avizare, iar la momentul de faţă numărul acestora s-a dimunuat la 100 de solicitări.

De asemenea, un alt proces înaintat de către companie a fost de a iniţia discuţii în judeţ cu autorităţile locale în vederea creării unui birou unic cu reprezentant din cadrul companiei şi a autorităţilor locale pentru a veni în sprijinul consumatorilor.

Reprezentantul Asociaţiei Comunelor din România, prezent la întâlnire, a adus în discuţie faptul că, în ciuda faptului că în unele zone rurale există rata de depopulare şi un număr foarte mic de construcţii în desfăşurare, tot se confruntă cu întârzieri deoarece procesul de racordare/branşare se desfăşoară îngreunat, companiile preiau un număr de 5 dosare/zi.

Totodată, in cadrul şedinţei, s-a discutat despre faptul că nu există sau nu se fac investiţii în infrastructură, nu se modernizează sau îmbunătăţesc echipamentele existente (cazul stâlpilor din lemn care stau să cadă, în anumite situaţii pe casele localnicilor).

Potrivit domnului Horia Miron Constantinescu, consumatorul român se confruntă cu probleme legate de modalitatea de facturare a consumului de energie electrică sau de gaze naturale, fapt demonstrat de numărul mare de reclamaţii înregistrate la nivelul instituţiei.

Domnia sa explicând: "S-au purtat discutatii cu reprezentanţii ENEL ENERGIE SA, ENEL ENERGIE MUNTENIA şi ELECTRICA privind algoritmul de facturare în funcţie de client şi au fost prezentate patru principii:

- Autocitire index transmis de către consumator. Companiile trebuie să asigure un sistem de transmitere index

- Regularizările efectuate în domeniul electricii la un interval de 6 luni, iar la gaze naturale în intervalul de 3 luni

- Pe baza consumului din aceeaşi perioadă a anului precedent

- Convenţie de consum întocmită la momentul încheierii contractului de prestări servicii care presupune declararea de către consumator a unui consum pe durata sa de valabilitate. Aceasta convenţie de consum poate fi modificată oricând în funcţiile de variaţiile consumulu."

Conform oficialului, există două categorii de clienţi:

- Activi - care se conformează şi adaptează obligaţiilor contractuale, care citesc şi transmit indexul

- Proactiv - care nu se adaptează obligaţiilor contractuale, care nu citesc şi nu transmit indexul, care sunt nemulţumiţi de suma de plată în momentul regularizărilor cărora, ca măsura de facturare li se transmite scrisoare pentru stabilire convenţie de consum.

Sursa citată aminteşte că, pe baza Regulamentului de informare a consumatorilor dispus prin Directivele 72 şi 73 ale Uniunii Europene se fac verificări periodice pentru verificarea respectării modalitaţi de transmitere a informaţiilor către consumatori.

În vederea eficientizării comunicării trebuie să existe o legătură şi suport din partea administraţiilor locale, care au o relaţie mai apropiată cu localnicii având posibilitatea transmiterii mai rapid şi mai eficiente a informaţiilor.

ANPC a demarat o solicitare către Institutul Naţional de Statistică pentru conturarea tipologiilor de consumatori.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

DTLAWYERS
Apanova
Business Card
BTPay
e-distribuţie
Cotnari
daccaworking.ro
parmafood
smart city industry awards 2019
Calendarul BURSA 2019

ENGLISH SECTION

more articles

Schlumberger
Legestart
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS