Autoritatea Antitrust din Italia a sancţionat grupul Giorgio Armani cu 3,5 milioane de euro pentru practici comerciale considerate înşelătoare, relatează Reuters, de la care transmitem cele ce urmează. Instituţia susţine că brandul a promovat o imagine de etică şi responsabilitate socială contrazisă de realitatea din lanţul său de aprovizionare.
Ancheta a vizat în special producţia de genţi şi accesorii din piele, externalizată către subcontractori care, la rândul lor, au apelat la firme ce angajau muncitori în condiţii ilegale şi insalubre. Deşi Armani s-a prezentat ca un brand sustenabil, autoritatea consideră că acest mesaj a indus în eroare consumatorii.
Grupul de modă a respins acuzaţiile şi a anunţat că va contesta decizia în instanţă, susţinând că a acţionat „cu cea mai mare corectitudine şi transparenţă faţă de consumatori, piaţă şi parteneri”.
Cazul Armani nu este singular: autoritatea italiană a investigat recent şi alte branduri de lux, precum Dior, Loro Piana şi Valentino, în contextul unor acuzaţii legate de abuzuri asupra lucrătorilor din industrie.
Opinia Cititorului