CEA MAI MARE DE PÂNĂ ACUMDodo Pizza a avut o cifră de afaceri de 17 milioane lei, în 2021

A consemnat Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 2 februarie

Dodo Pizza a avut o cifră de afaceri de 17 milioane lei, în 2021

(Interviu cu Sergiu Bolocan, Directorul General al Dodo Pizza România)

Anul 2021 a consemnat cea mai mare cifră de afaceri pe care a avut-o până acum Dodo Pizza. Dacă în 2019 vânzările acestui lanţ de business au atins cifra de 15 milioane lei, în 2020 cifra de afaceri a scăzut la 13 milioane lei, iar în 2021 aceasta s-a ridicat la 17 milioane lei, după cum ne-a spus Sergiu Bolocan, Directorul General al Dodo Pizza România.

În opinia domniei sale, segmentul de delivery va creşte şi în 2022, pandemia făcând ca balanţa dine-in/delivery să se încline tot mai mult spre delivery. Cultura de a comanda mâncare se va înrădăcina în societate, iar operatorii vor fi nevoiţi să se specializeze în livrări, sau să le "externalizeze" platformelor, ne-a mai precizat Sergiu Bolocan, într-un interviu.

Reporter: Cum decurge afacerea Dodo Pizza în plină pandemie, când unul dintre cele mai afectate domenii este HoReCa?

Sergiu Bolocan: Modelul nostru de business a fost unul echilibrat pentru o situaţie ca pandemia de COVID, unde un restaurant de-al nostru avea 70% vânzări la livrare şi 30% în restaurant. În perioada pandemiei, vânzările în restaurant practic au dispărut, însă a crescut masiv segmentul de livrare. Dacă în 2019 am avut o cifră de afaceri de 15 milioane lei, în 2020 am scăzut la 13 milioane lei, iar în 2021 am atins 17 milioane lei. Deci anul 2021 a fost un an foarte bun pentru noi.

Reporter: Ce strategie aţi abordat ca să treceţi prin această criză sanitară şi economică?

Sergiu Bolocan: Ne-am focusat pe serviciul clienţi în livrare, viteza de livrare fiind o prioritate în relaţia cu clienţii, iar costul livrării fiind o prioritate pentru business. În 2021, am mutat toată flota de scutere pe un model electric, proiectat de noi special pentru livrare şi am renunţat la toate vehiculele pe două roţi pe benzină - acest lucru ne-a permis să reducem costul livrării de la 15% la 11% în perioada caldă a anului.

Credem că principalul nostru avantaj este că suntem un livrator la bază, chiar dacă avem şi restaurante cu săli de mese. Şi eficienţa livrării (cost livrare/timp/calitatea livrării) va fi un avantaj concurenţial în noua eră - cea a platformelor de livrare mâncare precum Glovo, FoodPanda, Bolt.

Reporter: Ce presupune exact, pe paşi, deschiderea unui restaurant Dodo Pizza în franchiză?

Sergiu Bolocan: În primul rând, alegerea unui oraş pentru deschiderea restaurantului. În prezent, avem rezervate două oraşe (Braşov şi Bucureşti) în care dezvoltăm propria reţea, a francizei. Celelalte reşedinţe de judeţ sunt libere şi acolo se pot deschide de asemenea restaurante în franciză.

A doua fază este semnarea contractului de franciză şi plata taxei de franciză pentru deschiderea primei unităţi, taxa în valoare de 10.000 de euro. Următoarea etapă o presupune căutarea spaţiului pentru restaurant. Noi, echipa Dodo Pizza, vom asista francizatul în această

etapă ca să alegem cel mai bun spaţiu din perspectiva recuperării investiţiei şi a impactului pe care-l va avea unitatea în oraşul respectiv. Urmează proiectarea, amenajarea şi deschiderea. Succesul rapid al primelor trei restaurante în franciză va fi foarte important pentru noi şi vom lucra îndeaproape cu francizaţii ca să atingem profit operaţional în maximum patru luni de la deschidere.

Reporter: Care este investiţia pe care o presupune un astfel de proiect?

Sergiu Bolocan: Dodo Pizza are mai multe formate de restaurante, de la restaurante mari - cu spaţiu destinat copiilor, masă de fussball etc. - până la unităţi de foodcourt, unităţi focusate pe delivery cu o mică sală de aşteptare şi, mai nou, avem şi formatul "dark kitchen" în oraşele unde avem deja o locaţie-restaurant reprezentativă, unde clienţii cunosc brandul. O locaţie city-format, cu o sală de mese pentru 50 de persoane necesită o investiţie de circa 150.000 de euro. O locaţie de tip food-court - 80.000 de euro, iar o locaţie dark-kitchen pentru a acoperi o anumită zona a oraşului cu livrare - circa 40.000 de euro.

Reporter: În cât timp este prevăzută amortizarea acesteia şi care va fi, ulterior, cifra de afaceri anuală estimată?

Sergiu Bolocan: Estimăm aproximativ 2-2,5 ani pentru amortizarea investiţiei într-un oraş reşedinţă de judeţ, cu 150.000 - 200.000 de locuitori, amortizarea fiind progresivă, nu liniară. În momentul în care restaurantul ajunge la maturitate, după 2-3 ani, începe să aibă constant rulaje de +1 milion de euro anual, ceea ce reprezintă o cifră foarte bună pentru un restaurant. Avem exemplul primului nostru restaurant din Braşov, care acum are încasări de peste 500.000 lei/lună, iar la finalul lunii ianuarie 2022 estimăm că vom ajunge la 600.000 de lei, ceea ce înseamnă un record pentru noi. La o profitabilitate de 15%, aceasta generează peste 90.000 de lei profit lunar. Dar este nevoie de timp şi efort de promovare pentru o locaţie să ajungă la aceşti parametri.

Reporter: Cum a evoluat acest business în ultimii ani?

Sergiu Bolocan: În ultimii ani ne-am focusat pe dezvoltarea în Bucureşti, după ce am început la Braşov. Capitala este o piaţă mare, este nevoie de resurse, atât umane, pentru a administra o reţea de restaurante, cât şi de capital pentru extinderea reţelei. În 2021, fiind un an plin de incertitudine, am deschis un singur restaurant, în Drumul Taberei. Însă continuăm să ne dezvoltăm prin extinderea reţelei pe piaţă din Bucureşti. În următorii trei ani ne-am propus să ajungem la 15 unităţi, de la cinci pe care le avem în prezent.

Anul 2021 a fost cel mai bun an de până acum din punct de vedere al cifrei de afaceri. Ce ne bucură este că vânzările unităţilor au început să depăşească recordurile pre-pandemie - unitatea Braşov-1 a bătut recordul din decembrie 2019 în decembrie 2021 - deci suntem pe o cale bună.

Reporter: În ce zone intenţionaţi să va extindeţi afacerea şi ce buget aveţi în acest sens?

Sergiu Bolocan: În 2021 vom continua să dezvoltăm reţeaua proprie în Bucureşti cu două unităţi şi încă una în Braşov. Şi vom căuta francizaţi puternici pentru oraşele din vestul ţării, care credem că este o piaţă foarte interesantă pentru noi.

În prezent, avem cinci unităţi în Bucureşti şi alte două la Braşov. În 2022 vom deschide încă două unităţi în Bucureşti, pentru ca, pas cu pas să ne extindem acoperirea în capitală. Vom deschide, de asemenea, încă o unitate la Braşov, pentru a ne consolida poziţia pe această piaţă.

Reporter: Ce estimări aveţi pentru evolutia acestui segment de piaţă?

Sergiu Bolocan: Segmentul de delivery va creşte şi în 2022, pandemia a făcut ca balanţa dine-in/delivery să se încline tot mai mult spre delivery şi cultura de a comanda mâncare se va înrădăcina în societate. Operatorii vor fi nevoiţi să se specializeze în livrări, sau să le "externalizeze" platformelor. Noi vom continua să ne întărim poziţia de livrator şi vom continua să lucrăm la eficientizarea proceselor de livrare.

Reporter: Mulţumesc!

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

csalb.ro
Electromagnetica
arsc.ro

Curs valutar BNR

18 Aug. 2022
Euro (EUR)Euro4.8793
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8008
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.0325
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7839
Gram de aur (XAU)Gram de aur272.7882

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro