Abonament gratuit
Videoconferinţa “Antreprenoriat fără gen”Videoconferinţa “Antreprenoriat fără gen”

CLCC: "Magazinelor de proximitate să nu le fie restricţionată activitatea"

E.O.
Ziarul BURSA #Companii /

Magazinelor de proximitate să nu le fie restricţionată activitatea, solicită Coaliţia pentru Libertatea Comerţului şi a Comunicării (CLCC), care face apel la Executiv să adopte urgent măsuri de sus-ţinere a operatorilor economici şi să înainteze un pachet de soluţii care să vizeze protejarea companiilor din domeniul bunurilor de larg consum (FMCG), indus-tria ospitalitaţii, distribuitori engros, retaileri, mici comercianţi, reprezentanţi ai HoReCa, agenţii de publicitate şi comunicare, domenii economice grav afectate de COVID-19.

Constantin Rudniţchi, director executiv al CLCC, subliniază: ""Niciuna dintre ţările afectate de COVID-19 care au luat măsuri restrictive nu a interzis funcţionarea magazinelor de proximitate care comercializează alimente, presă, tutun, servicii de comunicaţii sau plata utilităţilor. De exemplu, reţele ca Xpress sau InMedio, care acoperă întreaga ţară prin circa 280 de magazine, pot fi considerate de utilitate publică, întrucât oferă clienţilor o serie de produse şi servicii relevante pentru perioada de criză şi distanţare socială, precum zona de presă, cărţi şi reviste. Peste 50% din distribuţia de presă din România se realizează prin acest tip de magazine, iar închiderea acestora înseamnă o interzicere a dreptului la informare. Totodată, românii îşi achiziţionează de aici cartele si plătesc facturi pentru serviciile şi utilităţile esenţiale (electricitate, apă-canal, gaze, telefon, etc.), iar interzicerea activităţii acestor magazine ar însemna pentru mulţi limitarea dreptului de comunicare - întrucât nu toţi consumatorii au acces la mijloace digitale de plată. Aceste reţele sunt importante şi fiindcă rămân în proximitatea clienţilor şi au capacitatea logistică de a asigura aprovizionarea, care ar permite evitarea aglomerării suplimentare a supermarketurilor şi hipermarketurilor pentru acoperirea unor nevoi punctuale, precum cele legate de servicii şi de alte produse din zona FMCG. De asemenea, există un focus din partea comercianţilor pentru a se alinia în mod continuu la măsurile de protecţie şi prevenire recomandate de autorităţi, pentru a asigura securitatea clienţilor şi a personalului".

CLCC mai propune ca planul de acţiuni să includă amânarea obligaţiilor fiscale, cu excepţia TVA, pe durata a trei luni; amânarea plăţii ratelor la creditele bancare şi acces la surse de finanţare pentru continuarea sau reluarea activităţii.

CLCC propune ca angajaţilor vizaţi de măsurile adoptate în urma decretării stării de urgenţă să li se asigure minimum 75% din venituri şi să li se garanteze locurile de muncă, alături de condiţii optime pentru protecţia sănătăţii în unităţile economice care rămân în activitate.

CLCC numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei şi un număr de 36.000 de angajaţi.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS