COMISIA EUROPEANĂ Producătorii auto germani să nu exporte vehicule diesel vechi în Europa de Est

Ziarul BURSA #Internaţional / 9 octombrie 2018

Producătorii auto germani să nu exporte vehicule diesel vechi în Europa de Est

Comisia Europeană este îngrijorată că producătorii auto din Germania vor încerca să exporte vehiculele diesel vechi retrase de pe piaţa germană în Europa de Est, în cadrul unui program naţional de stimulente, a declarat comisarul pentru Industrie Elzbieta Bienkowska, transmite Reuters, potrivit News.ro.

Constructorii auto şi guvernul din Germania au ajuns la un acord săptămâna trecută pentru reducerea poluării provocate de vehiculele diesel, după ce organizaţiile ecologiste au obţinut o victorie, în februarie, care permite primăriilor să interzică vehiculele diesel vechi.

Guvernul germen a cerut producătorilor auto să ofere stimulente proprietarilor de maşini, pentru achiziţia la schimb a unor automobile noi, şi modificări tehnice. Nu toţi producătorii de automobile s-au angajat să facă modificări tehnice, care ar costa miliarde de euro.

Majoritatea companiilor auto au arătat că soluţia trebuie să fie încurajarea proprietarilor de maşini să schimbe modele diesel mai vechi cu unele mai puţin poluante, ceea ce ar susţine vânzările, în pofida preţurilor mai mici.

Exportarea vehiculelor diesel vechi ar însemna transferarea problemei calităţii aerului din vest în est. Planul guvernului german de a evita interzicerea circulaţiei vehiculelor poate agrava problema", a declarat Bienkowska publicaţiei Tagesspiegel.

Ministerul german al Mediului a anunţat că va încerca să depăşească rezistenţa producătorilor auto faţă de adoptarea unor sisteme de filtrare a emisiilor mai costisitoare.

Anul trecut, Bulgaria a importat peste 100.000 de automobile second hand din state UE, peste o treime fiind vehicule diesel poluante, potrivit organizaţiei ecologiste Transporturi şi Mediu.

"Ar trebui să se stabilească clar ce se întâmplă cu vehiculele uzate, cu tehnologie slabă", a spus Bienkowska, adăugând că aceasta este o problemă europeană, nu una naţională.

Cancelarul Angela Merkel a apărat acest compromis, afirmând că este esenţial să se prevină interzicerea circulaţiei unor vehicule în oraşele germane, care ar afecta sute de mii de proprietari de vehicule diesel care fac naveta pentru a munci.

Merkel a mai spus că producătorii auto au minţit şi au trişat prin vânzarea de automobile care poluează mai mult decât permit normele industriei auto.

Miniştrii Mediului din UE vor discuta obiective ambiţioase de reducere a emisiilor auto la o întâlnire care va avea loc astăzi.

Parlamentarii UE au aprobat luna trecută obiectivul de reducere a emisiilor flotelor de automobile şi vehicule van cu 45% până în 2030, o ţintă ambiţioasă care nu este populară în rândul guvernelor naţionale.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Cum sa cazezi o mașină când poți să iei bani pe ea?

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

03 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9005
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4823
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9076
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4945
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3749

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro