Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”

CSALB:Beneficiile negocierilor dintre consumatori şi bănci depăşesc 2 milioane de Euro

D.F.
Bănci-Asigurări /

Alexandru Păunescu

Alexandru Păunescu

În ultimii trei ani şi jumătate, negocierile purtate între consumatori şi bănci/IFN-uri prin intermediul conciliatorilor, au adus beneficii ce depăşesc 2 milioane de Euro. Valoarea medie a unui dosar care se referă la contractele de credit, soluţionat în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) este de aproximativ 2.150 de Euro, se arată într-un comunicat remis Redacţiei noastre.

Alexandru Păunescu, Preşedintele Colegiului de Coordonare al CSALB: "43% dintre hotărârile acceptate de cele două părţi au adus beneficii între 1.000 şi 5.000 de Euro, iar 7% dintre înţelegerile dintre consumatori şi bănci depăşesc valoarea de 10.000 de Euro. Astfel de rezultate au venit în special în ultimii doi ani de activitate a Centrului, odată cu deschiderea către conciliere a tot mai multe bănci comerciale. Cu toate astea, nu toate instituţiile financiare bancare şi nebancare au înţeles beneficiile concilierii, iar unele dintre acestea resping nejustificat zeci de cereri venite din partea consumatorilor. Numai anul acesta sunt 285 de cereri clasate de bănci, deşi în toate aceste cazuri am fi putut avea negocieri între părţi şi, ca urmare, consumatori mulţumiţi".

Guvernatorul BNR Mugur Isărescu a spus în cadrul conferinţei anuale a CSALB: "Concilierea şi-a dovedit avantajele în ultimii trei ani, dar nu toate băncile au fost bucuroase să intre în acest exerciţiu. Le încurajez şi pe cele mai reţinute, ruşinoase, neînţelegătoare să meargă în această direcţie, pentru că ajută şi la îmbunătăţirea imaginii băncilor. Ca bancă, trebuie să-ţi înţelegi şi clienţii ca să recuperezi banii din credite", mai menţionează sursa.

De la începutul anului, numărul cererilor trimise de consumatori a crescut cu peste 45% faţă de tot anul 2018, ajungând la 1.948. Până acum, în aproape 600 de cazuri consumatorii şi băncile au găsit o rezolvare la nemulţumirile lor, ca urmare a intervenţiei CSALB. Majoritatea dintre ei au obţinut reducerea sau eliminarea unor comisioane, scăderea ratelor la credite sau ştergerea unor sume din sold.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Cotnari
Gala Anis
Leap

ENGLISH SECTION

more articles

Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS