Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”Conferinţa internaţională “Finanţarea Infrastructurii prin mecanismele Pieţei de Capital”

ALIN BURCEA, PARALELA 45:"Fără măsuri pentru încurajarea incomingului, plimbăm banii dintr-un buzunar în altul"

A consemnat ADELINA TOADER
Ziarul BURSA #Companii #Turism /

Alin Burcea

Alin Burcea

"Estimăm o creştere de 15% în acest an, la un volum de vânzări de 70 de milioane de euro"  

Antalya va fi şi anul acesta vedeta sezonului

Valoarea medie a unui sejur pe charter este de 685 de euro, anul acesta

Acordarea voucherelor de vacanţă este o măsură bună pentru stimularea industriei turismului, dar este anormal să fie singulară şi ar trebui urmată de măsuri pentru încurajarea incomingului, consideră Alin Burcea, CEO-ul Paralela 45.

Domnia sa susţine că Guvernul trebuie să stimuleze investiţiile în turism, pentru a atrage şi mai mulţi turişti, mai ales străini. Nu avem hoteluri suficiente pentru incoming şi ar fi nevoie de un act normativ de stimulare a construcţiei de hoteluri. Totodată, este nevoie de o promovare coerentă şi eficientă a ţării noastre.

Anul trecut, doar 2,8 milioane de străini au trecut graniţele ţării noastre, o cifră ridicol de mică pentru cât de mult potenţial turistic avem, ne-a mai spus CEO-ul Alin Burcea.

Domnia sa ne-a acordat un interviu în cadrul căruia ne-a vorbit despre evoluţia industriei turismului, despre principalele probleme din domeniu, dar ne-a făcut şi un tablou asupra destinaţiilor vedetă ale acestui an.

Reporter: Cum se vede industria turismului în 2019 în general? Dar pentru Paralela 45?

Alin Burcea: 2019 a început cu un val de cereri de vacanţe în România şi în străinătate, în perioada de Early Booking, ceea ce a dus, în cazul nostru, la o creştere cu o treime a volumului de vânzări în perioada ianuarie-martie. Analizând rezultatele de până acum, 2019 nu se aseamănă cu 2018, nu e la fel de bun. E bine, în general, românii călătoresc mult, îşi doresc mai multe vacanţe şi pachete complexe. Şi-au cizelat gusturile, se informează, au încredere în agentul lor de turism care îi consiliează pentru alegerea vacanţei potrivite. Pentru Paralela 45 estimăm o creştere de 15% în acest an, la un volum de vânzări de 70 de milioane de euro.

2019 va fi un an la fel de slab pe cifrele de incoming. Din păcate, în România nu vin turişti străini. Cifrele INS arată că un număr de 2,8 milioane de străini au fost în 2018, o creştere cu 1,3% faţă de 2017. Şi, dintre ei, nu ştim câţi sunt turişti şi câţi vin în Româ­nia pentru evenimente. Pentru cât de mult potenţial turistic avem, cifra este ridicol de mică. Guvernul trebuie să susţină agenţiile care fac incoming.

Reporter: Care a fost cea mai populară destinaţie anul trecut printre clienţii dumneavoastră? Şi care credeţi că vor fi destinaţiile vedetă din acest an?

Alin Burcea: Anul trecut a fost Antalya, cu o creştere de 120% a vânzărilor faţă de 2017. Peste 18.000 dintre clienţii noştri au mers în vacanţă pe litoralul turcesc şi 180.000 la nivel naţional. Antalya va fi şi anul acesta vedeta sezonului, cu o creştere de 40% în perioada de Early Booking (ianuarie-martie), faţă de 2018, datorită reducerilor oferite de hotelierii turci şi suplimentării numărului de chartere.

Peste 25.000 dintre clienţii Paralela 45 îşi vor petrece vacanţa de vară în staţiunile de pe riviera turcească şi peste 210.000 de turişti la nivel naţional. Anul acesta charterele spre Antalya sunt operate din 10 oraşe. Noutăţile sunt Bacăul, Baia Mare, Oradea, Suceava, Arad, pe lângă cele tradiţionale, Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Târgu Mureş. Şi să nu uităm de cursa Bucureşti-Alanya, introdusă în 2018 pentru reducerea duratei de transfer spre hotelurile din Alanya şi Side.

Dar, în acest an cresc foarte mult Egiptul şi Tunisia. Cele doua destinaţii vor atrage peste 7.500 de turişti sezonul acesta, zborurile charter fiind operate până în octombrie, din Bucureşti în cazul Egiptului şi din Bucureşti, Timişoara şi Iaşi spre Tunisia.

Cererea pentru Egipt este deja foarte mare, cursele având un grad de ocupare de peste 80%, în acest moment, pentru tot sezonul. Egiptul are hoteluri de nivelul celor din Antalya, în Sharm el Sheikh şi Hurghada. În primăvară am fost în Egipt şi pot să vă spun că sunt două staţiuni extraordinare, la care dacă se mai adaugă vizitarea templelor din Karnak şi Luxor, monumentele din Valea Regilor sau Mănăstirea Sfânta Ecaterina, rezultă o destinaţie completă.

Reporter: Cât la sută din vacanţele vândute au fost cumărate cu vouchere de vacanţă anul trecut? Şi ce estimări aveţi pentru acest segment anul acesta?

Alin Burcea: Este greu de cuantificat, probabil maximum 4% din vacanţele interne au fost cumpărate cu vouchere de vacanţă. Cu siguranţă procentajul va creşte anul acesta pentru că mai sunt vouchere de vacanţă de anul trecut nefolosite şi vin cele din acest an.

Voucherele de vacanţă au un impact pozitiv asupra industriei de turism, însă la nivel macroeconomic ele nu reprezintă o soluţie pe termen lung. 250 de milioane de euro, valoarea celor emise anul trecut, au intrat în industria hotelieră şi la agenţiile de turism, dar, în final, au ajuns la bugetul de stat. E o măsură bună să trimiţi românii în vacanţă gratis, dar e anormal să fie singulară şi să nu ai în vedere întreg tabloul. O astfel de măsură trebuie urmată de măsuri pentru încurajarea incomingului, altfel plimbăm banii dintr-un buzunar în altul.

Reporter: Care a fost preţul mediu al unui pachet turistic anul trecut şi care este evoluţia tarifelor în acest an?

Alin Burcea: Valoarea medie a unui sejur pe charter a fost de 650 de euro/persoană anul trecut şi este de 685 de euro anul acesta.

Reporter: Ce impact are asupra industriei intrarea în vigoare a directivei europene ce prevede garantarea pachetelor turistice?

Alin Burcea: Acum că există şi norme de aplicare, este în regulă. Pentru turişti este foarte bine. Nu vor mai exista cazuri de turişti păgubiţi. Valoarea total asigurată de un turoperator securizează banii turiştilor şi dă şi mai mare credibilitate clienţilor în ceea ce priveşte serviciile sale. În acest an, nivelul noii noastre poliţe va fi unul dintre cele mai mari din piaţă, de trei milioane de euro, şi va creşte an de an, odată cu dezvoltarea companiei.

Reporter: O problemă tot mai mare a industriei turistice şi nu numai este criza forţei de muncă. Credeţi că importul forţei de muncă este o rezolvare sustenabilă? Sau ce alte variante vedeţi pentru a rezolva această problemă?

Alin Burcea: La hotelul nostru din nordul Bucureştiului şi în restaurantele noastre simţim din plin criza forţei de muncă. E o rotire a personalului incredibilă, pentru că nu găsim oameni calificaţi. Ne-am gândit să aducem nepalezi şi cred că, pentru o vreme, rezolvăm problema.

Aceasta este prima variantă, nu prea mai există multe altele...

La nivel naţional însă, autorităţile ar trebui să privească cu mai multă seriozitate repetatele apeluri ale oamenilor de afaceri de a găsi soluţii sau să dea curs propunerilor noastre pentru calificarea personalului, pentru retenţia angajaţilor la un loc de muncă.

Reporter: Care sunt principalele schimbări din domeniu care credeţi că vor veni odată cu noua lege a Turismului?

Alin Burcea: Din păcate, noua Lege a Turismului nu prea aduce mari schimbări. Actul normativ trebuia să fie mult mai pragmatic, un act normativ care să conţină idei concrete şi să ajute antreprenorii din turism. În opinia mea, prin noua lege turismul trebuia declarat domeniu de importanţă naţională şi stabilite măsuri în consecinţă.

Reporter: Care consideraţi că ar trebui să fie priorităţile Ministerului Turismului pentru revitalizarea turis­mului, mai ales că anul acesta se bucură de cel mai mare buget acordat până acum?

Alin Burcea: Guvernul trebuie să stimuleze investiţiile în turism, pentru a atrage şi mai mulţi turişti, mai ales străini. Nu avem hoteluri suficiente pentru incoming, ne trebuie un act normativ de stimulare a construcţiei de hoteluri, stimulente pentru cei care fac incoming, trebuie redus TVA la agenţii, de la 19 % la 5%. E nevoie de o promovare coerentă şi eficientă a Româ­niei. De altfel, sunt cereri pe care le facem de mai mult timp şi încă le aşteptăm.

Reporter: Vă mulţumesc!

Opinia Cititorului ( 2 )

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

  1. Numai "aer cald"! Despre ce infrastuctura poate fi vorba!! Cai ferate si trenuri din sec al XIX-lea infrastuctura rutiera din vremea imperiului Roman!! Ba pardon , autostrazi in"lucru", de 28 de ani( vezi proicte de prefezabilitate si diverse cioturi de autostazii care se prabusesc sigure), un singur Aeroport International care a ajuns deja la capicitatea maxima detransport dar cu doua piste pline de gropi!! Halal TURISM INTERNATIONAL!!

    Sigur ca capacitatea de Primire a turistilor straini ar trebui sa fie de Circa 27 de milioane pe an si nu 2,7 milioane!

    Am uitat sa vorbesc de Turismul Fluvial si Maritim- Actuale cifre, un MARE ZERO, .Cifrele vorbesc de la sine, despre Imbecilitatea celor care se fac ca lucreaza in Turism , atat politic, administrativ si comercial!!! Niste ZEROURIIIII .. Situatia se va imbunatii in viitori cinci sute de ani!! Inainte " NO CHANCE"!!! PACAT!! 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

    Din ce citesc in articol, altii ar trebui sa faca cate ceva pentru atragerea de turisti.Tur operatorii nimic? Pentru ei turistii ar trebui sa vina fara implicare, fara efort! Nu cred ca este un punct de vedere normal.

    Cand vor renunta operatorii romani de turism la limita minima de 25-40 de inscrieri? Este descurajant sa alegi o destinatie care te intereseaza si sa constati ulterior fie recalcularea pretului,fie anularea. 

    Cand se vor implica in a atrage alti prestatori de servicii in asa fel incat turul sa contina cat mai multe informatii si activitati despre traseul propus?Ma refer aici la ce am vazut la operatori externi:promovarea unor traditii, dar si a activitatilor si produselor din comunitatile locale (am vazut ateliere de olarit,de tesut,de prelucrare matase,pietre pretioase.Aproape in toate tururile am fost primiti intr-o gospodarie tipica unde am luat si masa "in familie",etc)

    Intr-un tur,un cuplu din Africa de Sud era interesat de o excursie in Romania,pe urmele lui Dracula.Ce ati oferi pentru acesti turisti? 

    Acord

    Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

BTPay
Cotnari
Leap

ENGLISH SECTION

more articles

Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro
Cabinet de avocatTMPS