Declaraţiile fiscale vor fi depuse numai electronic de către contribuabilii mari şi mijlocii, definiţi conform reglementărilor în vigoare, precum şi de sediile secundare ale acestora, se arată într-un comunicat de presă al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF).
"Astfel, la data de 25 noiembrie 2010, se vor transmite prin intermediul Sistemului Electronic Naţional, următoarele declaraţii: 100 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetul de stat"; 101 "Declaraţie privind impozitul pe profit"; 102 "Declaraţie privind obligaţiile de plată la bugetele asigurărilor sociale şi fondurilor speciale"; 120 "Decont privind accizele"; 130 "Decont privind impozitul la ţiţeiul din producţia internă"; 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată"; 301 "Decont special de taxă pe valoarea adăugată"; 390 VIES "Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare"; 710 "Declaraţie rectificativă". Declaraţiile menţionate se depun prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Documentele trebuie semnate prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică", se mai arată în document.
"ANAF încurajează persoanele care nu se încadrează în categoria contribuabililor mari sau mijlocii să utilizeze mijlocul electronic de depunere a declaraţiilor fiscale ca metodă alternativă de declarare", conchid autorii comunicatului.














































