Şcoala la distanţă a produs o scădere abruptă a rezultatelor şcolare în rândul elevilor din SUA, potrivit datelor furnizate de districtele şcolare, relatează Associated Press, citat de g4media.
Potrivit sursei citate, şcolile din toată ţara anunţă o explozie a numărului de elevi care nu iau note "de trecere", număr care a crescut de două până la trei ori în unele locuri. Principalele zone unde se înregistrează asemenea rezultate sunt cele de limba engleză şi categoria elevilor dezavantajaţi sau cu dizabilităţi.
AP îl citează pe directorul unei şcoli din Oregon, potrivit căruia "situaţia a deviat complet de la normal": 38% dintre notele înregistrate la testele de la sfârşitul lunii octombrie erau "nesatisfăcătoare", comparativ cu 8% cât se înregistrau, în medie, de obicei.
Printre motivele invocate de profesori pentru această situaţie: elevii care învaţă de acasă sar peste teme sau sarcini şcolare, dacă nu chiar lipsesc cu totul de la ore. De multe ori, conectivitatea este proastă şi nu permite încărcarea sau completarea temelor. Iar profesorii care nu au contact direct şi personal cu elevii au mai puţine metode pentru a identifica cine rămâne în urmă, mai ales când elevii ţin camerele închise în timpul orelor.