Autobuze electrice pentru Capitală - preţ majorat, achiziţii în aşteptare

I.Ghe.
Ziarul BURSA #Companii #Transporturi / 03 august

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a amintit că în urmă cu câteva luni a semnat contractul pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie, din fonduri europene, primul mijloc de transport de acest tip urmând a fi livrat Municipalităţii în vara anului 2022.

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a amintit că în urmă cu câteva luni a semnat contractul pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie, din fonduri europene, primul mijloc de transport de acest tip urmând a fi livrat Municipalităţii în vara anului 2022.

Cele 100 de autobuze electrice necesare transportului comun din Capitală, vor fi achiziţionate cu 62.029.500 euro, plus TVA, conform hotărârii adoptată, ieri, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, care a decis, la iniţiativa primarului Nicuşor Dan, majorarea valorii celor patru proiecte finanţate prin Programul Operaţional Regional privind respectivele mijloace de transport. Preţul estimativ al unui astfel de vehicul a crescut de la 480.000 de euro la 620.295 de euro, fără TVA.

"Avem patru proiecte care vizează achiziţia de autobuze electrice. Într-o şedinţă precedentă am aprobat studiul de oportunitate pentru majorarea preţurilor. Achiziţionarea de autobuze electrice din fonduri europene a fost o promisiune neonorată a fostei administraţii. Încă din 2018 a existat o hotărâre de Consiliu, au urmat două licitaţii eşuate, pentru că preţurile nu erau cele corecte, de piaţă. Ce facem noi azi şi ce am făcut în şedinţa precedentă a fost să actualizăm aceste preţuri, astfel încât să putem, într-o licitaţie reuşită, să cumpărăm 100 de autobuze electrice şi să folosim banii europeni care ne sunt alocaţi", a spus primarul general, Nicuşor Dan, înainte de vot.

Conform referatului de specialitate, majorarea era necesară deoarece au trecut aproape trei ani de la stabilirea preţului estimativ al unui autobuz electric şi din cauză că în perioada 2019-2020 au fost anulate două proceduri de achiziţie publică întrucât ofertanţii au depus oferte neconforme/inadmisibile din punct de vedere tehnic sau financiar. În urma acestei situaţii, a fost iniţiată o procedură pentru consultarea pieţei şi, urmare a ofertelor primite, s-a ajuns la concluzia că preţul fără TVA al unui autobuz electric este 620.295 euro.

În legătură cu liniile de autobuz prinse în proiectele respective, primarul general al Capitalei a menţionat că unele au fost comasate şi altele redenumite.

"Avem o linie care venea din sud până în centru şi avem o linie care mergea din centru până pe bulevardul Ion Mihalache - ele s-au comasat. Linia 601 a fost redenumită 201, nu a dispărut, pentru că cei de la TPBI au spus în mod corect că liniile care încep cu 6 sunt provizorii. Linia 601 nu e demult provizorie. Deci, exact acelaşi volum de trafic, aceeaşi necesitate de vehicule este şi pe linia 300, comasată cu 381, şi pe linia 601, redenumită 201", a precizat Nicuşor Dan despre aceste linii la care se face referire în două dintre proiectele votate ieri.

Primarul general al Capitalei a amintit că în urmă cu câteva luni a semnat contractul pentru achiziţionarea a 100 de tramvaie, din fonduri europene, primul mijloc de transport de acest tip urmând a fi livrat Municipalităţii în vara anului 2022.

Şedinţa de ieri a fost tensionată datorită faptului că primarul general al Capitalei nu a fost prezent, ci a participat ulterior, online, după ce consilierii generali ai PSD au afirmat că Nicuşor Dan se află în concediu până în 20 august. Conform social-democraţilor Nicuşor Dan ar fi la un hotel din Bulgaria, de unde a intrat video, deşi conform unei dispoziţii din 30 iulie 2021, şi-ar fi delegat atribuţiile pentru perioada 2-20 august 2021 către Diana Pungă, administrator public în Primăria Municipiului Bucureşti şi către Emanuela Jugureanu, director general la Direcţia Generală Economică din Primăria Capitalei.

În cadrul aceleiaşi şedinţe, consilierii generali ai Capitalei au votat lichidarea a încă două companii municipale şi începerea procedurii de insolvenţă pentru o a treia. Este vorba despre lichidarea Companiei Municipale Cimitire Bucureşti şi Companiei Municipale Tehnologia Informaţiei, şi despre începerea procedurii de insolvenţă înm cazul Companiei Municipale Pază şi Securitate, toate trei înfiinţate de fost administraţie publică condusă de Gabriela Firea. .

Din cele 23 de companii municipale înfiinţate de Gabriela Firea, ar urma, conform planului întocmit de actualul primar general Nicuşor Dan, să rămână funcţionale numai patru: Societatea de Transport Bucureşti (STB), Trustul de Clădiri Metropolitane, Termoenergetica şi Energetica Servicii.

În ceea ce priveşte companiile dizolvate ieri, Compania Municipală Cimitire Bucureşti a fost înfiinţată în anul 2018, activitatea principală a societăţii fiind pompele funebre. Potrivit referatelor de aprobare, nu a înregistrat venituri în anul 2018, iar în exerciţiile financiare 2018, 2019, 2020 a avut o pierdere cumulată de 19.837.846 lei.

Compania Municipală Tehnologia Informaţiei îşi propunea să realizeze proiecte majore de infrastructură în IT&C pentru a face tranziţia către o administraţie publică modernă. Totuşi, nu a reuşit să încheie suficiente contracte, din domeniul de activitate, care este unul dintre cele mai dezvoltate din Capitală, dovadă fiind situaţiile financiare la finalul tuturor anilor, de la înfiinţarea societăţii: pierderi de circa 1,4 milioane lei, în 2018, cam 4 milioane lei, în anul 2019 şi aproximativ 357.000 lei, în 2020.

Referitor la Compania Municipală Pază şi Securitate, care a fost înfiinţată în anul 2017, cu scopul de a presta servicii de pază şi protecţie, demararea procedurii de insolvenţă a fost demarată ieri deoarece societatea respectivă a raportat anual pierderi financiare. Astfel, dacă în primul an, încheia exerciţiul financiar cu un minus de 548.614 lei, la finalul lui 2018 înregistra pierderi de 6.730.841 lei, în 2019 de 5.342.276 lei, pentru ca la finalul lui 2020 pierderea financiară să fie de 5.127.109 lei. În plus, datoriile la ANAF se ridicau la 17.045.998 lei.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Povestitorul Dan...vezi ca la Baia Mare se fabrica bus ev cu baterie 100 Kw Hyundai in teste deja prin cateva orase. Mai bune ca prostiile poloneze si in budget.

    Nu inteleg goana aceasta dupa produsele fabricate in alte tari cand si in Romania se fac astfel de autobuze!!! Dna. Firea a luat autobuze din Turcia care s-au defectat sau au luat foc la scurt timp...Bani aruncati pe fereastra si bataie de joc la adresa cetateanului, la adresa banului public care este sifonat prin nu stiu care buzunar...Nicusor Dan cred ca a venit momentul sa te apuci de treaba! Bucurestiul este plin de mizerie, sobolani si tantari

    draga mucusor esti lamentabil

    orasul este plin de gropi, gunoaie sobolani , toate specifice sec 21 

    nu-i asa? 

    apa calda este plina de surprize (una da sapte nu ca asa vrea maretul fauritor de civilizatie urbanistica mr mucusor) 

    lucrari incepute si uitate etc,etc 

    specifice pentru bun gospodar ce te afli! 

    tu vrei o anume curatenie pe santatea noastra! 

    NU?

    crede-ma nu lipsesti din injuraturile zilnice ale bucurestenilor! 

Pe scurt

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
Apanova
anahotels.ro

Curs valutar BNR

17 Sep. 2021
Euro (EUR)Euro4.9473
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.1999
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5309
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7880
Gram de aur (XAU)Gram de aur238.6026

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Hidroelectrica
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Codul comercial român
energynomics.ro
Cotaţii fonduri mutuale
bsenergyweek.com
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro