Retail

AVEREA REGALA - TREI INTERVIURI "Afacerile făcute de femeile românce reprezintă cea mai puternică armă secretă a ţării noastre"

Emilia Olescu
Ziarul BURSA #Companii / 25 martie 2013

ASR Prinţesa Lia, cu Micul Prinţ la vârsta de patru luni

ASR Prinţesa Lia, cu Micul Prinţ la vârsta de patru luni

(Interviu cu Alteţa Sa Regală Prinţesa Lia a României)

Reporter: Încep cu succesul obţinut, după 21 de ani, în justiţie, întrebându-vă ce reprezintă, în opinia dumneavoastră, această reuşită?

ASR Prinţesa Lia: Este un efort istoric, un contrabalans bun pentru toate informaţiile neadevărate împotriva României din ultimii ani, care a schimbat un capitol din istoria acestei ţări. Noi suntem foarte atenţi ca atunci când dăm interviuri în străinătate să arătăm că România face progrese în domeniul justiţiei. Cu toate acestea, abia când românii obişnuiţi îşi recuperează apartamentele, fermele, atunci este cu adevărat un progres.

Reporter: Pe lângă apariţiile în presa străină şi întâlnirile pe care le aveţi cu omologii domniilor voastre din alte ţări, ce alte acţiuni aţi întreprins pentru impulsionarea mediului inves-tiţional din România?

ASR Prinţesa Lia: Am făcut un efort con-ştient când ne-am căsătorit în România şi cred că suntem singurul cuplu regal din fostul bloc comunist care a avut o nuntă regală, cu foarte multă publicitate, pentru prima dată în 50 de ani, acesta fiind un semn pentru mulţi investitori că România este o nouă ţară şi că trebuie să i se acorde o şansă.

De asemenea, faptul că am insistat ca fiul nostru să fie născut aici - fiind primul copil regal născut în România în ultimii 90 de ani -, botezat aici, educat aici este un alt semn încurajator pentru oamenii de afaceri. Acest lucru ajută România atunci când mergem în străinătate, când vorbim în Parlamentul German, când facem lobby la şefii de stat şi atunci când apărem la televizor.

Unul dintre avantajele pe care le avem este pregătirea mea de la Casa Albă, la acesta adăugându-se şi legăturile noastre cu politicieni, dar şi cu corporaţii.

Soţul meu a fost foarte deştept să nu accepte un salariu din partea vreunui guvern, să nu accepte vreun rol politic, pentru că niciun membru al familiei regale nu poate fi ataşat vreunui partid politic. Trebuie să fim deasupra intereselor politice şi să facem efortul, care este şi datoria noastră, să promovăm România.

Trebuie să subliniez că noi folosim canalele media într-un sens de afaceri profesional. Am fost la unele posturi de televiziune din Olanda şi, după interviu, am fost întrebaţi cine a plătit acest efort de lobby pentru România - Guvernul, partidul de la guvernare? Soţul meu a răs-puns că noi nu acceptăm aşa ceva, că este datoria noastră să facem acest lucru. Dacă arăţi ca un mercenar care spune orice pentru că este plătit, se va spune că suntem "încă unii care fac lobby".

Prin legăturile pe care le avem cu alte familii regale, prin cartea Prinţului Paul, îi vom face pe cei care ne privesc să simtă că România a fost dintotdeauna un membru al Europei.

Reporter: Care este cea mai puternică armă secretă a României în lume?

ASR Prinţesa Lia: Cea mai puternică armă secretă a României este lumea afacerilor făcute de femeile românce. Am studiat în Japonia, am făcut studii post universitare şi în alte ţări din vest. Femeia româncă de afaceri este cel mai puternic instrument de a respinge în mod profesional această încercare intenţionată de distrugere a brandului României. Ceea ce cred eu că este potenţialul României este turismul medical şi visul meu este să ajut la reactivarea acestui sector.

Ana Aslan, profesor şi fondator al Institutului, este cea care a creat turismul medical. Există în arhivă filmări cu Nixon, Mao Tzedun, Charlin Chaplin, mama mea şi alţii care au făcut injecţii cu Gerovital şi care au adus o atenţie uriaşă asupra României. Acel institut are specialişti excelenţi care au progresat într-un mod excepţional.

Eu am avut copilul nu printr-un miracol biblic, ci printr-un miracol al ştiinţei medicale. Am utilizat tehnologia celulei stem care m-a ajutat să am un copil la o vârstă nu foarte fragedă. Această industrie a mamelor mature este un potenţial uriaş pentru România.

Trebuie să privim ca avantaje colaterale transportul, hotelurile, restauran-tele. În acelaşi timp, industria noastră de stomatologie estetică este fără egal. Chirurgii noştri esteticieni, hair stiliştii noştri au pregătire mai bună decât mulţi alţii din alte ţări europene.

Noi am jucat un rol important la lansarea campaniei pentru conştientizarea problemei cancerului la sân. Înainte de Polonia, Ungaria, Europa Centrală, am pus această problemă pe tapet, încheind protocoale cu companii care au ca target femeile. Argumentul nostru a fost: "Dacă vreţi să vă fie cliente, arătaţi că vă interesează".

Reporter: Există o serie de celebrităţi pe care le-aţi adus în ţara noastră...

ASR Prinţesa Lia: Aşa este. De fiecare dată când aducem demnitari, celebrităţi, oameni puternici - de la Kisinger la Naomi Campbell, la Ducesa de York, la fratele Prinţesei Diana etc., nu îi aducem doar pentru turism. De exemplu, când a venit Larry Hagman la noi, România a fost pe prima pagină a Wall Street Journal. A circulat informaţia că România este aplaudată de Larry Hagman. Naomi Campbell a fost aici să promoveze indus-tria modei, care creează locuri de muncă, pune femeile în poziţii manageriale de decizie şi care, la noi, nu utilizează copii pe post de forţă de muncă.

Reporter: Interesantă această asociere pentru promovare...

ASR Prinţesa Lia: Da, iar industria filmului este un alt domeniu prin care ne putem promova. Soţul meu a fost un om de afaceri de succes în Anglia vreme de 30 de ani. Am fost conştienţi de ceea ce a făcut premierul Margaret Thatcher, care a dat stimulente fiscale pentru industria filmului. Acest segment contribuie la crearea de locuri de muncă. Trebuie să preluăm ideea că industria filmului poate fi un boom al turismului.

Atunci când Kevin Costner a câştigat două premii importante, pentru cel mai bun actor şi cel mai bun proiect, printre primele cuvinte pe care le-a rostit au fost şi acestea: "Cine s-ar fi aşteptat ca o povestire epică americană să fie filmată în România? Dar mulţumesc Româ-niei". A fost o imensă recunoaştere.

Noi am convins compania Miramax să-şi folosească bugetul lor de 110 milioane de dolari să filmeze în România filmul Cold Mountain. Ei aveau nevoie de filmare, de editare, de res-taurante de top, de hoteluri moderne şi le-am spus că noi avem toate acestea şi că avem şi o bază de actori şi de alţi profesionişti colaterali. Regizorul a sunat panicat că are nevoie, în două zile, de 1.000 de figuranţi pentru roluri de soldaţi şi că le poate oferi aceleaşi condiţii ca în Statele Unite, inclusiv salarii. L-am sunat pe ministrul apărării de la vremea respectivă, i-am explicat problema şi peste noapte am fost capabili să avem 1.000 de soldaţi români pentru a juca aceste roluri de figuranţi. Lor le-a plăcut şi au câştigat şi nişte bani în plus.

V-am povestit aceste lucruri pentru a scoate în evidenţă că o astfel de capacitate de a rezolva problemele este foarte importantă. Trebuie să avem o comisie pentru film, nu formată din actori, nu din regizori, pentru că ei ar face presiuni ca să se îndrepte spre propriile proiecte, ar trebui să fie oameni din industria hotelieră, din primării, din departamentul de turism, care să fie capabili să rezolve probleme imediat.

Într-o altă ocazie, i-am sugerat lui Francis Ford Coppola, care era o cunoştinţă veche a noastră, să filmeze în România şi acesta a făcut aici câteva filme, deschizând, apoi, porţile şi companiei Dream Works şi lui Steven Segal, precum şi altor cineaşti străini cunoscuţi să filmeze în Ro-mânia.

Canada s-a făcut cunoscută şi şi-a crescut turismul prin faptul că la finalul fiecărui proiect de televiziune şi la finalul fiecărui film realizat în Canada menţionează "făcut în Canada". Trebuie să procedăm şi noi la acest lucru - dacă o producţie este filmată la noi trebuie să avem prevăzut în contract ca în momentul în care aceasta este difuzată să se menţioneze că este realizată în România. Trebuie să ştim să facem contracte, să ştim să spunem: "Dacă vreţi să folosiţi ţara noastră şi actorii noştri, recunoaşteţi-le meritul".

Reporter: Aţi amintit despre unele stimulente fiscale din industria filmului...

ASR Prinţesa Lia: Trebuie să ne uităm serios la stimulentele fiscale din acest domeniu. Dacă cineva filmează la noi, putem să propunem şi alte servicii conexe, acordând facilităţi la un preţ redus. Am avut companii care au venit cu catering din Italia. Este o nebunie! Trebuie să avem contracte puternice şi în acest sens.

Nu în ultimul rând, trebuie să arătăm in-vestitorilor ce are România de oferit. Un film sau o producţie cinematografică este cea mai seducătoare publicitate care poate fi făcută.

Cei de la Bollywood au făcut o telenovelă în care eroii principali merg în luna de miere la Geneva. Când am fost la Geneva am fost fascinaţi să vedem că turismul dinspre India spre Geneva a cunoscut o creştere exponenţială, pentru că fanii respectivului serial do-reau să trăiască în locurile unde au jucat eroii lor. Vă daţi seama cât turism a generat Harry Potter? Avem nevoie, ca ţară, să lucrăm cu cei care realizează proiecte, să concepem proiecte în care, de exemplu, turneele unor solişti cunoscuţi care vin să cânte la noi să includă şi vizitarea unor obiective turistice din ţara noas-tră, nu să fie aduşi cu sirene de la aeroport la hotel, să cânte şi după aceea să plece imediat, din nou la aeroport.

Am întrebat-o pe Diana Ross, care-mi era cunoştinţă, când a venit la Cerbul de Aur, dacă i-a fost teamă să mai rămână în România şi mi-a spus că, dimpotrivă, i-ar fi făcut plăcere să viziteze câte ceva de la noi, însă aşa a fost programul. Mi-a spus chiar că ar fi fost dis-pusă să filmeze nişte clipuri în care să amintească despre obiectivele noastre turis-tice. Şi alte personalităţi din lumea show-bizului şi-au arătat această disponibilitate, dar noi trebuie să avem prevăzute în contracte aces-te lucruri.

Reporter: Aşadar, nu ştim să ne promovăm...

ASR Prinţesa Lia: Trebuie să înţelegem că nu putem continua să fim cel mai bine păstrat secret din Europa. Când aceste personalităţi vin în România şi sunt plătite pentru a ţine prezentări sau pentru a filma, trebuie să ne facem temele şi să aflăm ce le interesază pe ele, ce ar dori să viziteze la noi. După aceea, trebuie să facem ca acţiunile lor în România să fie difuzate pe CNN, pe Euronews... Este reclamă gratuită pentru noi.

Noi nu avem pachete turistice bine gândite. Şi vă dau un exemplu. Am fost ţara cu cea mai bună vizibilitate a eclipsei de soare din 1999. În seara aceleiaşi zile a fost adus să concerteze la Bucureşti şi tenorul Luciano Pavarotti. Am fost dezamăgită să constat că în noaptea premergătoare eclipsei şi concertului majoritatea camerelor de hotel, inclusiv cele foarte bune, erau vacante, în noaptea evenimentului totul era ocupat, iar în următoarea zi toţi turiştii au plecat. Nu se poate să-l pui să cânte pe Pavarotti în aceeaşi seară cu eclipsa! Trebuia ca Pavarotti să cânte la două zile după eclipsă, să determinăm turiştii să rămâ-nă la ambele evenimente, mai ales că acei turişti care au venit să vadă eclipsa erau familii, care ar fi fost dispuse să stea 4-5 zile în ţara noastră. Trebuie să avem astfel de pachete. Pentru acest tip de turist intelectual împreună cu familia s-ar fi potrivit un tur al României care să includă Castelul Bran, Sucea-va, Braşov şi apoi să ajungă în Bucureşti.

Mai este o problemă - durează prea mult pentru un turist chinez să obţină o viză pentru România, aproape o lună. Avem avantajul că am fost singura ţară din blocul ex-comunist care am menţinut relaţiile cu China, din 1968. Trebuie să utilizăm acest avantaj acum, să avem ghizi la aeroport care să vorbească limba chineză, să vină televiziuni chineze să vadă hotelurile etc. Turismul este în scădere şi în Paris, New York sau Londra, pentru chinezi, întrucât este o trecere prea bruscă, o diferenţă mare între ţara lor şi acestea şi ei nu sunt pregătiţi încă pentru aşa ceva. Ei apreciază că noi ne respectăm tradiţiile, că avem festivaluri folk foarte frumoase etc.

Reporter: Turismul este primul domeniu care ar putea ridica economia ţării noastre?

ASR Prinţesa Lia: Turismul şi agricultura sunt sectoarele care ne pot scoate din criza financiară mai repede decât orice altceva.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Hopaa....Cucoana pare a avea o minte neasteptat de vivace,peste cea a sclifositelor noastre turcance si monici.De urmarit.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Dtlawyers
BTPay
Allview
Stiri Locale
AAGES

Curs valutar BNR

15 Iun. 2021
Euro (EUR)Euro4.9243
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.0623
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.5208
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7176
Gram de aur (XAU)Gram de aur243.3369

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Boromir
CCIB - Emitere de certificate forta majora
Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
energynomics.ro
CCIB - Focus Bucuresti - iunie 2021
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
thediplomat.ro
Pagini Aurii
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro