Bosch va investi miliarde în tehnologia neutră din punct de vedere climatic

G.D.
Companii / 4 mai

Bosch va investi miliarde în tehnologia neutră din punct de vedere climatic

Stuttgart şi Renningen, Germania - În exerciţiul financiar 2021, Bosch a atins o creştere semnificativă a vânzărilor şi a profitului, în ciuda mediului nefavorabil, conform unui comunicat remis redacţiei. Veniturile din vânzări generate de furnizorul de tehnologie şi servicii au crescut cu 10,1 procente, atingând 78,7 miliarde de euro, iar profitul din exploatare (EBIT obţinut din operaţiuni) a crescut cu mai mult de jumătate, atingând 3,2 miliarde de euro.

Potrivit sursei citate, marja EBIT din operaţiuni s-a îmbunătăţit, ajungând la 4 procente, prin comparaţie cu 2,8 procente în anul anterior. "Rezultatul pozitiv al exerciţiului financiar 2021 ne oferă încredere în modul de abordare a mediului nefavorabil din anul curent," a afirmat Dr. Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, în timpul prezentării rezultatelor anuale ale companiei. Una dintre incertitudinile însemnate este războiul din Ucraina, alături de toate implicaţiile sale. Compania îşi ia în serios responsabilitatea pe care o are faţă de angajaţii săi. În acelaşi timp, a oferit asistenţă umanitară cuprinzătoare încă din prima zi, în special pentru a alina suferinţa refugiaţilor. "Gândurile noastre se îndreaptă către oamenii care se luptă pentru supravieţuire şi le împărtăşim temerile," a declarat preşedintele Bosch. El a adăugat că războiul nu poate soluţiona conflictele politice. Din punctul său de vedere, situaţia actuală evidenţiază presiunea asupra factorilor de decizie politică şi asupra societăţii de a reduce din ce în ce mai mult dependenţa de combustibilii fosili şi de a susţine cu tărie dezvoltarea unor noi surse de energie. Din acest motiv, spune el, Grupul Bosch îşi continuă sistematic eforturile de diminuare a efectelor încălzirii globale, în ciuda mediului economic dificil. În plus, Hartung a anunţat că Bosch va investi aproximativ trei miliarde de euro, în următorii trei ani, în tehnologii neutre din punct de vedere climatic, precum electrificarea şi cea pe bază de hidrogen.

Hartung este de părere că războiul va încetini eforturile de reducere a emisiilor de carbon pe termen scurt. În schimb, pe termen lung, va accelera transformarea tehnologică a Europei. "Factorii de decizie politică pot interpreta această situaţie ca un semnal de a acţiona cu mai multă hotărâre - fie prin acordarea de stimulente pentru creşterea eficienţei energetice a clădirilor existente, fie prin extinderea masivă a mijloacelor de producţie de energie regenerabilă," a spus Hartung. Acesta consideră că electrificarea este cea mai rapidă cale către obţinerea neutralităţii din punct de vedere climatic, atât timp cât se bazează pe energie verde. Ca atare, Bosch continuă să se concentreze pe mobilitatea sustenabilă: în 2021, comenzile companiei în sectorul electromobilităţii au depăşit în premieră valoarea de zece miliarde de euro. Dar Hartung punctează faptul că şi hidrogenul este necesar. "Politica industrială trebuie să se concentreze pe pregătirea tuturor sectoarelor economice pentru utilizarea tehnologiei pe bază de hidrogen," a afirmat. "Soluţiile pe bază de energie electrică au prioritate, dar şi cele pe bază de hidrogen trebuie accelerate. Vom avea nevoie de ambele dacă vrem să trăim sustenabil pe planeta noastră albastră." În acelaşi timp, preşedintele Bosch a anunţat şi faptul că, în următorii trei ani, compania va investi alte zece miliarde de euro în transformarea digitală a activităţii sale. "Digitalizarea are şi ea un rol special în sustenabilitate - iar soluţiile noastre pornesc de la această premisă," a spus Hartung. Exemplele de astfel de soluţii din portofoliul Bosch includ managerul de energie pentru case inteligente şi platforma de energie pentru producţie conectată.

Vânzările Grupului Bosch au crescut cu 5,2 procente în primul trimestru.

"Am început anul 2022 în forţă. Momentan, ne aşteptăm să depăşim prognoza de creştere a vânzărilor cu 6 procente, din raportul anual," a afirmat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administraţie şi director financiar al Robert Bosch GmbH. "Cu toate acestea, incertitudinile semnificative cu care ne confruntăm îngreunează obţinerea unei estimări mai precise pentru întregul an curent." Conform declaraţiilor lui Forschner, compania nu va reuşi să atingă obiectivul de egalare a marjei EBIT obţinute anul trecut. În ciuda unei creşteri preconizate a vânzărilor, aceasta va rămâne undeva între 3 şi 4 procente. "Această povară asupra rezultatului nostru se măreşte considerabil, în principal ca urmare a creşterii costurilor energiei, materiilor prime şi serviciilor de logistică." În special în sectorul de activitate pentru Soluţii de mobilitate, presiunea costurilor este foarte puternică în prezent - preţurile anumitor materii prime aproape s-au triplat faţă de nivelul din 2020. "Trebuie să ne pregătim pentru preţuri ridicate şi pieţe extrem de volatile în continuare," a spus Forschner. "Nu doar producătorii auto sunt nevoiţi să reflecte creşterile de preţuri, ci şi furnizorii."

În lumina situaţiei actuale, Bosch şi-a rectificat deja aşteptările privind economia globală. Compania se aşteaptă ca aceasta să crească cu aproape 3,5 procente în acest an - la începutul anului încă preconiza o creştere de aproximativ 4 procente. Prognoza sa anterioară pentru producţia auto de aproximativ 88 de milioane de autovehicule şi creşterea anuală preconizată de 9 procente probabil nu vor fi atinse. Forschner consideră că motivele de la baza acestei situaţii includ reapariţia efectelor adverse ale pandemiei de coronavirus în China şi criza continuă a cipurilor. Cu toate acestea, el rămâne încrezător per total: "Bosch va ţine piept şi provocărilor acestei perioade dificile. Acum este important să avem produse inovatoare şi o strategie clară pe termen lung - iar noi dispunem de ambele."

În vederea susţinerii combaterii eficace a efectelor climatice, Bosch intră în afacerea dedicată componentelor pentru electroniza hidrogenului. Compania intenţionează să investească aproximativ 500 de milioane de euro în această nouă ramură de afaceri până la sfârşitul deceniului, jumătate din această sumă urmând a fi investită până la lansarea pe piaţă, planificată pentru anul 2025. "Avem o bază solidă de la care să pornim dezvoltarea tehnologiilor pe bază de hidrogen şi dorim să ducem mai departe producţia de hidrogen din Europa," a spus Hartung. "Ne aşteptăm ca piaţa globală de componente pentru electrolizori să atingă aproape 14 miliarde de euro până în 2030." Bosch furnizează pilele - nucleul sistemului de electroliză pentru hidrogen - care combină dispozitive electronice de alimentare, senzori şi o unitate de control pentru crearea unui modul inteligent. Se preconizează că pilele pentru producţia de H2 vor intra în producţie în 2025, subliniază sursa citată.

Bosch susţine Pactul Verde European şi consideră că îi revine o responsabilitate specială în ceea ce priveşte sustenabilitatea: cu cele 400 de locaţii în întreaga lume, Bosch a devenit neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon încă din 2020. În ceea ce priveşte calitatea neutralităţii din punct de vedere al emisiilor de carbon, compania face progrese mai mari decât se anticipase iniţial. Bosch a obţinut deja o treime din nivelul economiilor de energie urmărit pentru sfârşitul deceniului. "Sustenabilitatea nu mai este un subiect tangenţial; acum este vitală pentru activitatea de bază a fiecărei companii," a spus Filiz Albrecht, membru al consiliul de administraţie şi director de relaţii industriale al Robert Bosch GmbH. Responsabilitatea socială corporativă a Bosch cuprinde un trio de preocupări de natură economică, socială şi ecologică. "Nu este uşor să menţii aceste trei lucruri în echilibru. În vremuri de schimbare, responsabilitatea socială înseamnă pentru noi preluarea a cât mai multor angajaţi pentru noile domenii de activitate." După cum a remarcat şi Albrecht, Bosch dezvoltă tehnologie neutră din punct de vedere climatic în principal în unităţile care produceau anterior sisteme de combustie. Programele de recalificare şi platforma internă pentru ocuparea locurilor de muncă înseamnă că 1.400 de angajaţi din domeniul operaţiunilor pentru sisteme de propulsie au ocupat deja noi posturi în domenii precum software şi electromobilitate. "Până la sfârşitul anului, aproape 2.300 de angajaţi vor lucra la celule de combustie mobile şi staţionare - iar aproape toţi vor fi recrutaţi de la nivel intern," a afirmat Albrecht, adăugând că: "Aceasta este transformarea - creată de Bosch." Ea a menţionat şi intenţia companiei de a angaja 10.000 de noi ingineri software, în întreaga lume, pe parcursul acestui an."

"Peste o treime din nivelul emisiilor de carbon provine de la clădiri; prin urmare, combaterea schimbărilor climatice trebuie să aibă loc şi la nivelul locuinţelor," a declarat Dr. Christian Fischer. În calitate de vicepreşedinte al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, îi revine şi responsabilitatea asupra sectorului Tehnologie pentru construcţii şi energie. "Trecerea la mijloace alternative de încălzire începe cu pompa de căldură, de preferat alimentată cu energie verde." Din ce în ce mai des, cerinţele legale pentru noile clădiri construite în întreaga lume reflectă următoarea situaţie: de exemplu, doar în Germania, 65 de procente din noile sisteme de încălzire trebuie să fie alimentate cu energie din surse regenerabile, până în 2024. "Bosch va investi alte 300 de milioane de euro în sectorul pompelor de căldură, până la jumătatea deceniului," a afirmat Fischer, adăugând că: "Piaţa va creşte anual cu 15-20 de procente, până în 2025. Ne propunem să creştem de două ori mai repede decât piaţa." Bosch doreşte să contribuie şi la clădirile existente: cu ajutorul centralelor sale termice pe gaz şi pregătite pentru trecerea la hidrogen, compania facilitează trecerea de la sistemele alimentate cu gaz la cele alimentate cu hidrogen. Mai mult, prin conectarea şi integrarea sistemelor clădirilor, Bosch se apropie în acelaşi timp şi de obiectivul său de a genera o cotă mai mare de venituri recurente din servicii. "În domeniul sistemelor pentru clădiri, serviciile deja reprezintă aproape jumătate din toate vânzările," a afirmat Fischer. "Obiectivele noastre strategice - contribuţia la combaterea schimbărilor climatice prin tehnologie şi extinderea activităţii de servicii - sunt complementare."

În producţia industrială, Bosch îşi intensifică eforturile pentru îmbunătăţirea eficienţei energetice şi a rentabilităţii la nivelul fabricilor sale. "Digitalizarea producţiei industriale contribuie la combaterea schimbărilor climatice," a declarat Rolf Najork, membrul consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, responsabil de sectorul de activitate Tehnologie industrială. "Numai datorită managementului conectat al energiei, reducem consumul de energie anual aferent activităţilor noastre de producţie cu 5 procente, în medie." Platforma energetică din portofoliul de Industrie 4.0 este deja utilizată în 80 de proiecte ale clienţilor şi în 120 de locaţii Bosch. În acelaşi timp, Grupul Bosch adoptă electrificarea în tehnologia sa industrială, a adăugat Najork. Compania preconizează că 30 de procente din utilajele sale mobile vor fi electrificate până în 2030. Acest lucru înseamnă un volum de piaţă suplimentar pentru sisteme de înaltă tensiune, în valoare de 1,5 miliarde de euro. Bosch doreşte şi să ducă mai departe autovehiculele electrice prin tehnologia sa industrială. "În cadrul unui proiect desfăşurat alături de VW, lucrăm la înfiinţarea unei companii care să echipeze fabricile de celule de acumulatori din Europa," a afirmat Najork. "Obiectivul nostru comun este asumarea rolului de lider în materie de tehnologie şi costuri pentru sistemele de producţie în masă de acumulatori." Specialiştii preconizează că tehnologia de producţie a celulelor de acumulatori va atinge un volum de piaţă cumulat de 50 de miliarde de euro, la nivel mondial, până în 2030, subliniază sursa citată.

Bosch se aşteaptă ca Pactul Verde European să ofere o susţinere decisivă pentru electrificarea traficului rutier. "Toţi producătorii auto caută să obţină cea mai mare cotă posibilă din piaţa autovehiculelor electrice în creştere," a spus Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH şi preşedinte al sectorului de activitate Soluţii de mobilitate. "Bosch se consideră drept cel mai important furnizor de sisteme de propulsie electrice pentru autovehicule." Acesta a afirmat că o sarcină tehnică esenţială este menţinerea sistemelor de propulsie, inclusiv a acumulatorilor, la temperatura corectă şi asigurarea confortului climatic necesar la nivelul cabinei. Managementul termic inteligent poate spori autonomia autovehiculelor electrice cu 25 de procente, a remarcat el. În acest sens, Bosch a dezvoltat o soluţie pre-integrată: unitatea termică flexibilă sau FTU. Cu ajutorul FTU, Bosch pătrunde pe o piaţă pentru care preconizează atingerea unui nivel de 3,5 miliarde de euro până la sfârşitul deceniului. Pentru autovehiculele electrice pe bază de celule de combustie, Bosch va demara în acest an producţia de sisteme de propulsie cu celule de combustie pentru camioane. "În locaţia din Bamberg, ne propunem să producem pile cu o putere la nivel de gigawaţi până la mijlocul deceniului," a declarat Heyn. "Până în 2030, utilizarea unui camion cu celule de combustie nu ar trebui să coste mai mult decât cea a unui motor diesel - acesta este obiectivul nostru." Bosch şi-a suplimentat încă o dată cheltuielile de capital pentru celulele de carburant, până la aproape un miliard de euro între 2021 şi 2024.

"Per total, Grupul Bosch a depăşit cu bine provocările anului 2021," a afirmat Forschner. "Am putut creşte nivelul vânzărilor cu 10,1 procente şi mări nivelul EBIT din operaţiuni cu peste 50 de procente." Bosch a realizat toate acestea în ciuda persistenţei pandemiei de coronavirus, blocajelor continue din aprovizionarea cu semiconductori şi a preţurilor materiilor prime, care deja crescuseră semnificativ. "Pe lângă rezultatele pozitive privind vânzările, şi măsurile noastre ample în materie de reducere a costurilor au avut succes," a declarat Forschner. "Faptul că ne orientăm spre viitor se reflectă şi în rezultatul nostru financiar stabil." Costurile Grupului Bosch pentru cercetare şi dezvoltare s-au menţinut la 6,1 miliarde de euro (2020: 5,9 miliarde de euro), iar cheltuielile de capital au crescut uşor, până la 3,9 miliarde de euro (2020: 3,3 miliarde de euro). Costurile pentru cercetare şi dezvoltare s-au axat pe electromobilitate şi sisteme de asistenţă pentru şofer, precum şi pe electrificare industrială şi pe tehnologia de încălzire. Rata capitalului propriu a crescut cu alte 1,3 procente, atingând 45,3 procente.

Toate sectoarele de activitate au contribuit la această dezvoltare pozitivă a companiei. Sectorul de activitate Soluţii de mobilitate, care generează cele mai mari vânzări, a înregistrat o creştere a vânzărilor de 7,6 procente şi a atins 45,3 miliarde de euro. După ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar a rezultat o creştere de 7,9 procente. Ca urmare a pierderii din anul anterior, sectorul de activitate a obţinut un rezultat oarecum pozitiv, cu o marjă EBIT din operaţiuni de 0,7 procente. "Sectorul Soluţii de mobilitate este în special expus efectelor crizei de cipuri şi trebuie să se pregătească pentru schimbări fundamentale în materie de mobilitate," a adăugat Forschner. "În acelaşi timp, sectorul se bucură de investiţii iniţiale semnificative în electromobilitate şi conducere automatizată şi a fost deja nevoit să îşi asume costuri semnificativ mai mari pentru materii prime şi servicii de logistică." El a afirmat că sectorul de activitate Tehnologie industrială a beneficiat de redresarea pieţelor cheie de inginerie mecanică şi a putut creşte vânzările cu 18,9 procente, până la 6,1 miliarde de euro. După ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar a rezultat o creştere de 19,4 procente. Marja EBIT aferentă a ajuns la 8,4 procente. După rezultatele bune de anul trecut, sectorul de activitate Bunuri de larg consum s-a bucurat din nou de vânzări în creştere, de data aceasta cu 12,7 procente (14,4 procente după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar), până la 21 de miliarde de euro. Sectorul a atins încă o dată o marjă EBIT din operaţiuni de ordinul zecilor (10,2 procente). Sectorul de activitate Tehnologie pentru construcţii şi energie şi-a crescut vânzările cu 7,8 procente sau cu 8,8 procente după ajustarea în funcţie de cursul de schimb valutar. Cu vânzări totale de 5,9 miliarde de euro, marja EBIT a sectorului s-a îmbunătăţit şi a atins 5,1 procente. După cum a remarcat Forschner: "Tehnologia noastră de încălzire ecologică a avut o contribuţie importantă pentru aceste rezultate de succes."

Grupul Bosch a înregistrat creşteri ale veniturilor din vânzări în toate regiunile. În Europa, vânzările au atins 41,3 miliarde de euro, în creştere cu 8,9 procente faţă de nivelul din anul anterior. După ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar aceasta este o creştere de 10 procente. În America de Nord, veniturile din vânzări au crescut cu 6,5 procente (9,3 procente după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar), ajungând la 11,4 miliarde de euro. În America de Sud, vânzările au ajuns la 1,4 miliarde de euro, cu o creştere de 32 de procente sau 45,1 procente după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar. În Asia Pacific, inclusiv alte regiuni, vânzările au atins 24,5 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de 13,1 procente sau 11,7 procente după ajustarea pentru fluctuaţiile cursului de schimb valutar.

La data de 31 decembrie 2021, Grupul Bosch avea 402.614 de angajaţi la nivel mondial - cu 7.580 mai mulţi angajaţi decât în anul anterior. Această creştere a fost observată în toate cele trei regiuni: Europa, cele două Americi şi Asia. Numărul de angajaţi din Germania a rămas stabil, la 131.652. În cercetare şi dezvoltare, numărul a crescut cu 2.949, până la 76.121 de angajaţi, se menţionează în comunicat.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Apanova
csalb.ro
BTPay
Electromagnetica
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Iun. 2022
Euro (EUR)Euro4.9430
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7005
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9319
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7237
Gram de aur (XAU)Gram de aur274.3717

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Centro
romaniansmartcity.ro
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro