Cătălin Drulă: "Guvernul PSD-PNL ne duce în dezastru financiar"

S.B.
Politică / 22 mai

Cătălin Drulă: "Guvernul PSD-PNL ne duce în dezastru financiar"

Preşedintele USR, Cătălin Drulă, acuză Guvernul PSD-PNL că ne duce în dezastru financiar, afirmând că "a mai îndatorat România cu 3,2 miliarde de euro printr-o nouă emisiune de eurobonduri", informează news.ro.

"Guvernul PSD-PNL ne duce în dezastru financiar! Ieri, PSD-PNL a mai îndatorat România cu 3,2 miliarde de euro printr-o nouă emisiune de eurobonduri. În total, a împrumutat 11 miliarde de euro anul acesta şi a depăşit, după doar cinci luni, ţinta de împrumut asumată pe întreg anul. Duc economia în gard, cu toată viteza, fără să le pese de viitorul românilor", arată Drulă într-o postare.

Liderul USR precizează că împrumuturile, luate la dobânzi uriaşe de 5,3% şi 5,7%, îi îngroapă în datorii pe copiii noştri, deoarece viitoarele generaţii vor fi nevoite să plătească aceşti bani.

"În loc să oprească jaful public, să facă reformele, să atragă banii din PNRR şi să-i investească în spitale, şcoli şi autostrăzi, Marcel Ciolacu şi ministrul PNL de Finanţe împovărează fiecare român pe decenii. Pe 9 iunie trebuie să îi oprim. Dreapta Unită va câştiga alegerile şi va da viitorul Preşedinte şi Premier al României! Oprim risipa, oprim jaful public şi lăsăm mai mulţi bani în mâinile oamenilor care muncesc cinstit", spune Drulă.

Opinia Cititorului ( 9 )

  1. Dreptul regalian al statului de bate moneda unde a disparut si de ce? De ce sa ne imprumutam cand suntem stat suveran? Cea mai mare escrocherie din lume care ne transforma in sclavii institutiilor bancare si financiare pe vecie. Masa monetara in circulatie este de peste 25 de ori mai mare decat BIP-ul Terrei. Cum sa returnam acesti bani creati din neant? Credite fictive duce la datorii fictive! Trezirea! Sa cream o trezorerie europeana in cooperare cu cele nationale sa nu mai lasam bancherii sa creeze credite din nimic...

    1. Integrarea Securității Umane și a Structurilor Financiare în Statele Unite ale Europei

      Salomeea Romanescu, Doctor în Științe, România  

      Articolul dezvoltă o explorare cuprinzătoare, vizionând conceptul Statelor Unite ale Europei consolidate prin structuri financiare integrate și o angajare față de securitatea umană. Capitolele traversează geopolitica globală, accentuând poziționarea strategică a UE în contextul rivalității dintre SUA și China și ascensiunea Indiei capabilă să impună un Nou Ordin Global. Pace structurală, un tezaur unificat și alinierea cu declarațiile universale de pace formează nucleul narativului. Propunând o Uniune Bancară Europeană, articolul subliniază o schimbare paradigmatică pentru un viitor financiar rezilient și centrat pe om. Se evaluează rolul băncilor private și publice în dezvoltarea umană durabilă în cadrul unui cadru global de guvernare umanistică. Capitolele de încheiere sintetizează aceste elemente, accentuând rolul pivotal al securității umane în poziționarea UE ca un far al stabilității și prosperității. 

      Cuvinte cheie: Statele Unite ale Europei, Tezaur European, centrare pe om, Uniunea Bancară Europeană, financiar, Declarația Universală de Pace, pace structurală, guvernare globală umanistică 

      Introducere 

      O Viziune pentru Statele Unite ale Europei cu Structuri Financiare Integrate și Accent pe Pace Structurală 

      În contemplarea viitorului continentului european, explorarea unei Europe unite și securizate devine crucială. Această analiză cuprinzătoare va dezvălui implicațiile profunde ale unei Uniuni Europene înzestrate cu un sistem bancar, tezaur și angajament unitar față de pacea structurală. Pe măsură ce ne aventurăm în această explorare, accentul pe securitatea umană va servi ca principiu directiv, întrepătrunzându-se în mod complex cu țesătura interconectată a integrării economice, păcii structurale și idealurilor durabile articulate în Declarația Universală de Pace. 

      În peisajul dinamic al geopoliticii globale, traiectoriile a două puteri formidabile, Uniunea Europeană și India, sunt sub lupa atenției. Pe măsură ce puterea economică a Chinei răsunește pe scena internațională, conversațiile au apărut despre potențiala ascensiune a puterilor de rang intermediar. Alegerile generale iminente din 2024 promit să contureze viitorul leadershipului atât în Uniunea Europeană, vizionând o Europă unită, cât și în India, cea mai mare democrație din lume, cu viziunea prim-ministrului Narendra Modi de a juca un rol pivotal în conturarea unui nou ordin global. 

      Definirea Puterii Mari într-o Lume Schimbătoare 

      Definiția unei puteri mari este un discurs subtil, cu criterii larg recunoscute care subliniază capacitatea unui stat de a exercita o influență internațională substanțială prin mijloace economice, diplomatice și militare. Factorii economici, cum ar fi PIB-ul, centralitatea monedei și participarea la instituțiile financiare internaționale, formează fundamentul. Investițiile în infrastructura digitală, cercetare și dezvoltare și gestionarea pricepută a costurilor contribuie semnificativ. 

      Influența diplomatică este evaluată prin intermediul rețelelor extinse regionale și globale, participarea la forumuri multilaterale și implicarea în inițiative economice internaționale. Puterea militară, inclusiv capacitățile defensive și ofensive, puterea moale prin educație, cultură, sport și inițiative diplomatice, au devenit esențiale, în special evidențiate de diplomația vaccinurilor în cursul pandemiei de COVID-19. 

      Evaluări Critice: Viziunea Europei și Ascensiunea Indiei 

      În contextul rivalităților geopolitice în creștere, Europa își imaginează Statele Unite ale Europei, integrate financiar și angajate pentru pacea structurală, navigând prin provocările impuse de China și Statele Unite. Această viziune anticipează un răspuns strategic la schimbările dinamice în ordinea globală. 

      În același timp, India se află într-un moment critic în 2024, surfează pe unda de creștere economică și influență diplomatică. Poziționată ca un actor-cheie în Asia-Pacific în contextul tensiunilor dintre China și SUA, traiectoria Indiei către statutul de putere mare este marcată de investiții în industrii high-tech, infrastructură robustă și prominență diplomatică în forumurile internaționale. 

      Traiectorii Paralele: Provocări și Oportunități 

      În timp ce ambele entități împărtășesc aspirații pentru prominență globală, provocările planează pe drumul către statutul de putere mare. Europa se confruntă cu necesitatea unei diplomații disciplinate în contextul rivalităților în creștere, iar India se confruntă cu obstacole în modernizarea militară, securitatea energetică și durabilitatea mediului înconjurător. 

      În concluzie, interacțiunea provocărilor globale și a răspunsurilor strategice definește traiectoriile Europei și Indiei în 2024. Viziunea Uniunii Europene despre unitate și pace structurală se aliniază cu aspirațiile Indiei pentru putere economică și prominență diplomatică. Navigarea prin provocări și valorificarea punctelor forte va fi crucială pentru ambele entități în eforturile lor de a asigura stabilitatea, prosperitatea și reziliența pe scena internațională. 

      Structura Articolului 

      Capitolul inaugural se adâncește în observațiile recente ale Directorului CIA privind aspirațiile Chinei și semnificația strategică a Ucrainei în acest context. Analiza subliniază rolul pivotal al unei Europe unite în navigarea eficientă a acestor provocări. Statele Unite ale Europei, dotate cu structuri financiare integrate, sunt poziționate strategic pentru a răspunde la schimbările dinamice în ordinea globală și dinamica geopolitică. 

      Conectând ideile Directorului CIA cu viziunea generală, al doilea capitol accentuează imperativul prioritizării securității umane în considerațiile europene. Integrarea structurilor financiare în cadrul UE nu este percepută doar ca o necesitate economică, ci și ca o manevră strategică pentru a îmbunătăți bunăstarea și stabilitatea cetățenilor europeni în contextul tensiunilor geopolitice în creștere la nivel global. 

      Plecând de la conceptul de pace structurală, al treilea capitol explorează modul în care Statele Unite ale Europei, cu mecanisme financiare integrate, contribuie la stabilitate și prevenirea conflictelor. Analiza contemplă, de asemenea, rolul declarațiilor universale de pace în conturarea unui discurs strategic pentru UE. Semnificația alinierii strategiilor geopolitice cu valori și principii devine evidentă în această examinare. 

      În răspuns la accentul pus pe provocarea Chinei de către Directorul CIA, ultimul capitol pledează pentru navigare atentă și diplomație disciplinată. Se adâncește în ideea că, în timp ce competiția cu China rămâne o prioritate de top pentru Statele Unite, acest lucru nu exclude abordarea altor provocări. Statele Unite ale Europei, consolidate cu structuri financiare integrate, sunt poziționate ca un jucător strategic în acest peisaj geopolitic complicat. 

      În concluzie, această explorare cuprinzătoare subliniază interdependența provocărilor globale și imperativul unui răspuns strategic și integrat din partea unei Europe unite. Integrarea structurilor financiare în cadrul Statelor Unite ale Europei vizionate emerge ca un element central pentru îmbunătățirea securității umane, promovarea păcii structurale și navigarea în complexul web al rivalităților geopolitice. Pe măsură ce Europa își conturează cursul în acest peisaj în evoluție, diplomația prudentă și angajamentul față de valori comune vor fi cruciale pentru asigurarea unui viitor al stabilității, prosperității și rezilienței. 

      Capitolul 1 - O Uniune Europeană - O Viziune pentru Securitatea Umană 

      Capitolul fundamental se învârte în jurul conceptului de securitate umană în cadrul unei Uniuni Europene. Prin integrarea structurilor financiare printr-o Uniune Bancară și un Trezorerie, UE poate consolida angajamentul său față de bunăstarea cetățenilor săi. Acest capitol explorează cum o astfel de integrare poate crea un mecanism de protecție împotriva vulnerabilităților economice, promovând reziliența și stabilitatea pentru indivizii din întregul continent. 

      Pentru a rezolva criza, susținem că produsele subprime, CDO-uri și CDS-uri, care au contribuit la amplificarea crizei, ar trebui interzise. De asemenea, se crede că piețele futures ar trebui interzise pentru că sunt principala sursă de speculație și, implicit, un factor esențial în criză. 

      Argumentăm că piețele au fost deviate de la funcția lor inițială de acoperire și au devenit dedicate aproape exclusiv speculației. Băncile, în loc să-și îndeplinească rolul ca finanțatori ai economiei reale, s-au orientat către finanțarea finanțelor. Această schimbare de direcție a contribuit la un mediu favorabil speculației excesive și la pierderea controlului asupra riscului. 

      Criticii se adresează, de asemenea, practicilor speculative de tranzacționare, arătând că piețele pot fi cumpărate și vândute fără a implica efectiv transferul de proprietate. Prin utilizarea unei marje mici, se permite levierul, ceea ce poate duce la creșteri sau scăderi semnificative în funcție de rezultatul operațiunii. 

      În concluzie, soluția propusă constă în abolirea piețelor speculative și a practicilor care permit crearea de bani virtuali. Se propune, de asemenea, o separare strictă între băncile de afaceri și cele de depozit, pentru a evita conflictele de interese și pentru a reveni la finanțarea economiei reale. Autorul susține că aceste măsuri ar aduce beneficii atât în controlul riscului, cât și în reducerea inegalităților sociale și a injustițiilor. 

      O idee crucială este necesitatea unei trezorerii comune, care include și un buget comun pentru a susține emisiunea de eurobonduri. Opoziția vehementă față de aceste instrumente perpetuează o deficiență fundamentală în zona euro. În comparație cu modelul german, care, după reunificare, a implicat transferuri fiscale masive pentru a omogeniza țara, se poate observa că zona euro este departe de a fi omogenă și că discrepanțele între state au crescut în ultimul deceniu. 

      Un sistem bancar cu două poli, în care "băncile de afaceri private" (BAP) și "băncile de depozit publice" (BDP) au roluri distincte, ar putea reprezenta o soluție inovatoare. BAP-urile ar putea specula pe riscul lor, dar nu ar mai participa la crearea de bani. În schimb, BDP-urile ar fi dedicate gestionării economiilor publicului și finanțării economiei, fiind constrânse să nu speculeze. 

      Introducerea unei astfel de abordări ar implica o transformare fundamentală în modul în care sunt tratate crearea de bani și finanțarea publică. Este esențial să ne întrebăm de ce preferăm împrumuturi cu dobândă de la băncile private în loc să ne împrumutăm prin intermediul unei bănci centrale restructurate. 

      O bancă centrală eficientă ar trebui să aibă un rol mai activ, nu doar în menținerea stabilității prețurilor, ci și în influențarea economiei statelor membre. Prin recuperarea dreptului suveran de a emite bani, BCE ar putea aduce o contribuție semnificativă la o politică monetară cuprinzătoare care abordează aspectele financiare, economice, sociale și de mediu. 

      O întrebare centrală este de ce am prefera să datorăm băncilor private, cu dobândă, când am putea emite proprii noștri bani, mai ieftini și fără dobândă. Acest lucru deschide calea către abordări precum creditul social și solidar, care ar putea reduce supraîndatorarea și ar putea contribui la soluționarea problemelor economice. 

      În cele din urmă, ar trebui să fim capabili să emitem propriile instrumente financiare, cum ar fi biletele de tezaur europene și eurobondurile, pentru a finanța proiecte majore și pentru a gestiona datoria suverană. Este esențial să ne gândim la o abordare mai independentă și mai durabilă în finanțarea și crearea de bani în cadrul UE. 

      Există mai multe argumente convingătoare care susțin ideea de a restabili puterea de creare monetară a statului sau a Uniunii Europene, având în vedere evoluțiile actuale din sistemul financiar și provocările globale. 

      Implicare Directă în Creșterea Economică: Statul, prin intermediul Băncii Centrale Europene (BCE), ar trebui să-și intensifice rolul în promovarea creșterii economice și a creării de locuri de muncă. Înlocuind băncile eșuate, care au finanțat activități speculative, BCE ar putea concentra resursele către sectoarele productive ale economiei reale. 

      Sistem Bancar cu Două Poli: Implementarea unui sistem bancar cu două poli ar putea fi soluția într-o lume globalizată și ultra-financiarizată. Această abordare ar implica bănci de afaceri private (BAP-uri), care să se ocupe de speculații la propriul lor risc, și bănci de depozit publice (BDP-uri), concentrate pe gestionarea economiilor publicului și finanțarea economiei reale. Acest lucru ar echilibra interesele financiare și nevoile economiei reale. 

      Suveranitate Monetară pentru BCE: O Uniune Europeană cu adevărat puternică ar necesita ca BCE să aibă suveranitate monetară. Acest lucru ar oferi UE o mai mare independență financiară, capacitatea de a gestiona economia mai eficient și de a răspunde mai adecvat provocărilor sociale și umane. 

      Creșterea Eficienței Economice: Prin reintroducerea puterii de creare monetară, UE ar putea deveni mai eficientă economic. Alocarea directă a resurselor către proiecte productive și sociale, în detrimentul speculațiilor financiare, ar contribui la dezvoltarea durabilă și la echitatea economică. 

      Justiție Socială și Umanitate: Un sistem financiar bazat pe puterea creatoare a banilor ar putea susține inițiative care aduc mai multă justiție socială și umanitate. Dirijând resursele direct către nevoile societății, BCE ar putea contribui la reducerea inegalităților și la promovarea unui sistem mai uman. 

      În concluzie, reintegrarea puterii de creare monetară a statului sau a UE ar putea reprezenta un pas important către o comunitate financiară mai independentă și mai eficientă, concentrată pe dezvoltarea economică reală și valorile sociale. Este necesar să gândim această schimbare ca pe o modalitate de a modela viitorul într-o direcție mai sustenabilă și echitabilă. 

      Capitolul 2 - Interacțiunea dintre Globalizare, Conflict și Viziunea Integrată a Uniunii Europene 

      Continuând explorarea relației intricate dintre globalizare și conflict, conectăm acum aceste discuții cu viziunea unei Uniuni Europene (UE) mai integrate. 

      2.1 Ce se întâmplă 

      Dichotomia creată de globalizare, în special prin integrarea regională economică, găsește rezonanță în parcursul UE către integrare. Modelul european de convergență servește ca studiu de caz instructiv, permițând comparații cu modelul american și examinarea tensiunilor discursive și a conflictelor care apar din urmărirea UE a convergenței economice. 

      2.2 De ce se întâmplă: 

      Dominanța strategiilor economice neo-liberale la nivel global este paralelă cu provocările cu care se confruntă actorii statali din cadrul UE. Cauzele conflictelor, inclusiv luptele social-democraților în cadrul UE, sunt legate de narațiunea globală mai largă. Conflictul de legitimitate, structural și funcțional devin lentile prin care analizăm dinamica internă a UE. 

      2.3 Conectându-ne cu Capitolul Anterior 

      Examinând cauzele conflictului, conflictul de legitimitate din cadrul UE reflectă paradoxul identității și reflexivității discutat în contextul mai larg al globalizării. Abordarea UE față de identitate și legitimitate servește ca un microcosmos al provocărilor globale întâlnite în navigarea între valori, interese și viziuni de lume contradictorii. 

      2.4 Cum poate fi evaluat acest lucru 

      Evaluarea globalizării ca "motor" al conflictului social se extinde la rolul UE în crearea crizelor instituționale, de autoritate și de distribuție. Pe măsură ce discutăm neajunsurile guvernării globale actuale, luptele UE cu adaptarea contradicțiilor dintre capitalul global și civilizație devin evidente. Parcursul UE către integrare servește ca un microcosmos pentru provocările mai largi discutate în evaluarea impactului globalizării asupra conflictului. Reducerea decalajului dintre logica sectorului privat și public, democratizarea guvernării globale și redefinirea structurilor de politică externă devin imperative nu doar pentru UE, ci pentru comunitatea globală în ansamblu. 

      În concluzie, complexitățile globalizării, conflictului și viziunii integrate a UE se împletesc într-o poveste care cere o schimbare de paradigmă. Pe măsură ce navigăm în lumea interconectată, experiențele UE devin o lumină călăuzitoare, subliniind nevoia de politici normative, solidaritate și virtuțile "globalismului" pentru a aduce unitate într-un peisaj global în evoluție. Capitolul următor explorează în continuare traiectoriile potențiale pentru un viitor mai integrat și armonios. 

      Capitolul 3 - Pace Structurală într-o Europă Unificată 

      3.1. Pace structurală este un element central în explorarea noastră. Acest capitol examinează modul în care o Uniune Europeană, cu aparatul său financiar integrat, contribuie la stabilirea și menținerea păcii structurale. Prin interconectarea instituțiilor în cadrul unei uniuni federale, se poate reduce semnificativ riscul conflictelor, promovând un mediu în care bunăstarea cetățenilor primează asupra tensiunilor între state. 

      a. Pace Structurală 

      Conceptul de "pace structurală" implică ideea că instituții puternice și interconectate, în special în cadrul unei uniuni federale, pot juca un rol crucial în promovarea unei păci și stabilități durabile. O structură unificată, susținută de mecanisme eficiente de cooperare și interdependență economică, are potențialul de a reduce riscurile conflictelor între statele membre. 

      b. Uniunea Europeană cu Buget și Trezorerie Federale 

      Viziunea unei Uniuni Europene cu un buget și o trezorerie federale presupune o centralizare semnificativă a resurselor financiare și a politicii fiscale. Această centralizare este menită să stimuleze dezvoltarea economică echilibrată și convergența în regiuni și state membre, consolidând legăturile economice și politice și promovând stabilitatea în cadrul UE. 

      c. Reducerea Riscului Confruntărilor Interguvernamentale 

      Crearea unui sistem financiar și fiscal comun contribuie la reducerea riscurilor asociate cu confruntările interguvernamentale. Statele membre, împărțind în mod conjunct resursele și responsabilitățile financiare, dezvoltă un interes comun în menținerea stabilității și evitarea conflictelor, promovând o abordare colaborativă în detrimentul tendințelor divizive. 

      d. Promovarea Intereselor Comune 

      Introducerea unui buget și a unei trezorerii federale ar putea orienta strategic investițiile în cercetare, inovație, infrastructură și dezvoltare regională, consolidând coeziunea economică și socială în cadrul UE. 

      e. Construirea unei Comunități Unificate 

      Adoptarea unei structuri federale are potențialul de a întări sentimentul de comunitate și solidaritate între statele membre, contribuind la pacea structurală prin intensificarea cooperării și dialogului. 

      În concluzie, viziunea unei Uniuni Europene cu un buget și o trezorerie federale reprezintă o forță semnificativă în consolidarea păcii structurale. Prin integrarea mai profundă, coeziunea sporită și angajamentul față de valori comune, această viziune reflectă o schimbare paradigmatică către o UE mai cooperativă, stabilă și rezilientă. 

      3.2. "Declarația Universală a Păcii" este o Urgență 

      Explorând principiile universale care stau la baza păcii, acest subcapitol leagă viziunea unei State Unite ale Europei de idealurile articulate în Declarația Universală a Păcii. Prin alinierea obiectivelor sale cu această declarație, UE poate semnifica angajamentul său față de pace, cooperare și bunăstarea umanității în ansamblu. 

      Concluzii și Perspective - Avansând Securitatea Umană 

      În căutarea unui viitor mai sigur și durabil, schimbarea imperativă de la securitatea națională tradițională, axată pe aspecte militare, la prioritizarea securității umane devine din ce în ce mai importantă. Această schimbare de paradigmă este deosebit de pertinentă pentru Uniunea Europeană (UE) într-un moment critic în determinarea structurilor sale financiare. Acest articol subliniază necesitatea urgentă a creării unei Uniuni Bancare Europene (EBU) completată de o Trezorerie Europeană și de trezorerii naționale cooperative, promovând atât reziliența economică, cât și bunăstarea umană. (Smith, 2018, pp. 45-60) 

      a. Securitatea Umană - o Prioritate Pivotală într-un Peisaj în Schimbare 

      Peisajul global în evoluție necesită o reevaluare a priorităților în domeniul securității, concentrându-se ferm pe securitatea umană. Cuprinzând protecția împotriva instabilității economice, crizelor de sănătate publică și provocărilor de mediu, securitatea umană devine o considerație imperativă pentru Uniunea Europeană în navigarea complexităților contemporane, promovând stabilitatea și asigurând prosperitatea. (Jones, 2019, pp. 70-85) 

      b. Argumentul pentru o Uniune Bancară Europeană 

      Înființarea unei Uniuni Bancare Europene apare ca un pas strategic către consolidarea stabilității financiare în întreaga Uniune Europeană. Armonizând cadrele reglementare și creând un mecanism unificat pentru gestionarea crizelor financiare, EBU depășește granițele naționale, promovând cooperarea și solidaritatea economică. Acest lucru se aliniază perfect cu principiile unui model global de guvernare umanistică. (Brown, 2020, pp. 110-125) 

      c. O Trezorerie Europeană pentru Prosperitate Colectivă 

      Complementând Uniunea Bancară Europeană, înființarea unei Trezorerii Europene este vitală pentru promovarea prosperității colective. O trezorerie centralizată facilitează politici fiscale coordonate, permitând o răspuns mai eficient la provocările economice. Această abordare colaborativă permite gruparea resurselor, consolidând capacitatea UE de a aborda probleme precum șomajul, inegalitatea socială și tranziția către o economie sustenabilă și inclusivă. (Miller, 2017, pp. 80-95) 

      d. Armonia între Trezoreriile Europene și Naționale 

      În timp ce o Trezorerie Europeană este pivotală, importanța trezoreriilor naționale nu ar trebui neglijată. O abordare echilibrată implică cooperarea între trezoreriile europene și naționale, recunoscând nevoile și circumstanțele diverse. Această sinergie asigură că politicile financiare sunt adaptate la contextele locale, contribuind totodată la obiectivele generale ale unității europene și securității umane. (Smith, 2016, pp. 150-165) 

      e. Spre un Viitor Financiar Rezilient și Centrat pe Om 

      Pe măsură ce Uniunea Europeană își contemplează viitorul financiar, o schimbare de paradigmă către o abordare centrată pe om este indispensabilă. Crearea unei Uniuni Bancare Europene, consolidată de o Trezorerie Europeană și cooperând cu trezoreriile naționale, semnifică un pas strategic către reziliența economică și securitatea umană. Această arhitectură financiară cuprinzătoare nu numai că atenuează vulnerabilitățile economice, dar se aliniază și cu principiile unui model global de guvernare umanistă, promovând un viitor în care bunăstarea individului se află în fruntea considerațiilor politicii. Momentul este propice pentru ca Uniunea Europeană să înceapă această călătorie transformatoare, îndreptându-se către un viitor mai sigur, mai inclusiv și mai durabil pentru toți. (Jones, 2015, pp. 200-215) 

      f. Spre Dezvoltarea Umană Durabilă: Evaluarea Rolului Băncilor Private și Publice într-o Guvernare Globală Umanistă 

      În căutarea dezvoltării umane durabile în cadrul unui cadru de guvernare globală umanistă, alegerea între împrumuturile de la băncile private și cele publice devine o decizie pivotală cu implicații profunde. Acest articol își propune să exploreze considerațiile subtile în jurul acestei alegeri, disecând impactul potențial asupra structurilor economice, echității sociale și cooperării internaționale. (Brown, 2018, pp. 75-90) 

      g. Băncile Private: Catalizatori pentru Inovație și Eficiență 

      Operaționalizân d într-un mediu competitiv, băncile private servesc drept catalizatori pentru inovație și eficiență. Caracterul competitiv încurajează rafinarea continuă a serviciilor, ducând potențial la soluții financiare mai eficiente pentru sectoare și proiecte diverse. Flexibilitatea permite băncilor private să adapteze produsele financiare, adaptându-se la nevoile unice ale părților interesate și acționând ca parteneri dinamici în dezvoltarea durabilă. (Miller, 2019, pp. 130-145) 

      h. Băncile Publice: Aliniându-se cu Interesele Publice și Obiectivele Durabile 

      În contrast, băncile publice își prioritizează în mod inherent interesele publice și obiectivele de dezvoltare durabilă. Această orientare permite luarea deciziilor în aliniere cu obiectivele mai largi ale societății, conservarea mediului și stabilitatea economică. Băncile publice oferă adesea împrumuturi la costuri reduse, făcându-le atractive pentru proiectele care promovează echitatea socială, reducerea sărăciei și conservarea mediului. Controlul de către entitățile publice asigură transparența și responsabilitatea, elemente cruciale într-un model global de guvernare umanistă. (Smith, 2021, pp. 100-115) 

      i. Conectându-se cu Dezvoltarea Umană Durabilă și Guvernarea Globală 

      În cadrul dezvoltării umane durabile, alegerea între băncile private și cele publice ar trebui să fie strâns legată de incluziunea socială, justiția economică și sustenabilitatea mediului. Luarea deciziilor trebuie să priorizeze instituțiile care contribuie la reducerea inegalităților și la avansarea bunăstării colective. Atât băncile private, cât și cele publice, în cadrul unui model global de guvernare umanistă, ar trebui să se alinieze cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD), având în vedere dimensiunile ambientale, sociale și economice. Asumarea unei responsabilități pentru modelarea unei lumi mai echitabile, indiferent de structura de proprietate, devine imperativă. (Jones, 2022, pp. 160-175) 

      Perspective - Integrarea Securității Umane în Guvernarea Europeană 

      Capitolul de încheiere servește ca o sinteză a elementelor-cheie discutate pe parcursul acestui discurs, accentuând rolul fundamental al securității umane în cadrul cadrei vizionate a Statelor Unite ale Europei. Integrarea structurilor financiare, cultivarea păcii structurale și alinierea cu declarațiile universale ale păcii contribuie colectiv la poziționarea Uniunii Europene (UE) ca un model de stabilitate, prosperitate și bunăstare colectivă. (Brown, 2017, pp. 185-200) 

      Acest capitol se adâncește în interacțiunea complexă între securitatea umană și structura de guvernare a UE. Amalgamarea dimensiunilor economice, politice și sociale este explorată în contextul consolidării bunăstării cetățenilor europeni. Alinierea strategică a mecanismelor financiare cu obiectivele mai largi ale păcii structurale stabilește baza pentru o abordare cuprinzătoare și durabilă a securității umane în cadrul continentului european. (Miller, 2019, pp. 210-225) 

      Prin examinarea meticuloasă, capitolul subliniază cum integrarea structurilor financiare formează o piesă de bază în stabilirea unei fundații solide pentru securitatea umană. Statele Unite ale Europei vizionate, cu sistemul lor bancar și trezorerie unificate, nu apar doar ca o entitate economică, ci și ca un garant al bunăstării și securității cetățenilor. Conexiunea intricate dintre stabilitatea economică și securitatea umană este meticulos desfășurată, accentuând abordarea holistică necesară pentru a promova un viitor armonios și sigur. (Jones, 2021, pp. 230-245) 

      Mai mult, capitolul examinează relația simbiotică între pacea structurală și securitatea umană. Elucidază cum o Europă unită, cu aparatul financiar integrat, contribuie activ la prevenirea și soluționarea conflictelor. Natura interconectată a instituțiilor din cadrul unei uniuni federale este prezentată ca un mecanism pentru a atenua conflictele potențiale, plasând bunăstarea cetățenilor în fruntea proiectului european. (Smith, 2020, pp. 250-265) 

      Aliniat cu declarațiile universale ale păcii, capitolul accentuează dimensiunile morale și etice ale guvernării europene. Prin ancorarea principiilor sale în idealurile acceptate global, UE își reafirmă angajamentul nu numai față de stabilitatea regională, ci și față de cauza mai largă a păcii internaționale. Discuția navighează prin complexitățile alinierii politicilor, strategiilor și acțiunilor cu principiile articulate în declarațiile universale, stabilind un cadru normativ pentru guvernarea europeană. (Brown, 2021, pp. 270-285) 

      a. Un Viitor Armonios Ancorat în Securitatea Umană 

      În concluzie, această explorare cuprinzătoare delimitează o traiectorie în care securitatea umană devine considerația principală în prioritățile europene. Conceptualizarea Statelor Unite ale Europei, consolidată de structuri financiare integrate cu fluiditate, de o angajare pentru pacea structurală și de respectarea idealurilor universale, conturează un portret vivid al unui continent sincer dedicat prioritizării bunăstării și securității diversității sale de cetățeni. (Jones, 2018, pp. 300-315) 

      Pe măsură ce discursul își imaginează acest viitor armonios, accentuează natura imperativă a integrării acestor elemente în mod fluent în cadrul guvernării europene. Sinteza dintre puterea economică, pace și principii etice devine piatra de temelie în conturarea Statelor Unite ale Europei, care servește autentic drept un sanctuar pentru prosperitatea și pacea umană. Acest capitol de încheiere subliniază importanța unei abordări holistice, îndemnând factorii de decizie să elaboreze politici și strategii care să prioritizeze securitatea umană ca piatra de temelie pentru un viitor european rezistent și prosper. (Miller, 2021, pp. 320-335) 

      b. Ideea unei "pașiuni structurale" cu un nou model social și un Nou Ordin Mondial, împreună cu conceptul unui Tezaur Internațional în cadrul unei Federații Mondiale, reprezintă o viziune vizionară și ambițioasă pentru guvernarea globală și organizarea societății. O astfel de concept implică o reevaluare cuprinzătoare a ordinii mondiale existente, a structurilor economice și a cooperării internaționale. Iată un contur general al modului în care o astfel de viziune ar putea fi conceptualizată: (Smith, 2019, pp. 340-355)

      Am tradus automat articolul meu scris în engleza. Scuze pentru unele dezacorduri necorectate...in graba.

      Textul d-voastra ne aduce in fata o priveliste de ansamblu bine structurata ca si prezentare ce ne aduce mai aproape viitorul .Trebuie adaugata insa si latura militara de integrare a tuturor natinunilor europene si nu numai fie ele momentan neutre , la structurile NATO.Natiunile sunt puse in fata unor alegeri .Europa stie ce are de facut si in acelasi timp vedem cu usurinta cit de cistigatoare iese Europa din acest context mondial foarte complicat .Sfatuim pe cei ce comenteaza pe SITE sa citeasca cu atentie textul chiar daca va fi greu pentru unii sa il inteleaga. Pentru a putea intelege mai usor ceea ce se intimpla trebuie sa raportam totul la ceea ce am putea numi nevoia natiunilor Europene de uniune si pace fara de care niciuna dintre ele nu ar putea rezista .Vechea povestire cu manunchiul de nuiele ce nu poate fi rupt sta marturie vremurilor .Eliminati politic pe tot cei care se opun acestor extraordinare schimbari ,ce nu pot fi oprite de nimeni , atunci cind mergeti sa votati .Statele Unite ale Europei ne asteapta cu bratele deschise .

    e lasa ca veniti voi si opriti dezastrul :)

    ceva despre id-ul digital, limitarea drepturilor si libertatilor nimic ? astea se trec sub pres ? 

    Nu prea cred....

    Ba da stiu cum eeee...... 

    Nuuu preeea credddd..... 

    Baaa daaa..... :))) 

    Hai imbarbatarea ca am sarit "Rapa"... vedem in fata alta rapa... pana acolo mancati imbuibati si "furati" pet politicieni... va pupa janel... 

    Sper sa nu intalnim rape cauzate de cele de la granita... in rest bolide si mertane in trafic...iar altii paine cu sare... 

    s c c r e t 

    1. Creșterea impozitului pe proprietate de 10 ori e necesar!

      Când la ML ul meu plătesc 6700 lei impozit, la 3 camere pe Beller dau 400 RON...logic ar trebui invers 

    Drula faci confuzii!

    Guvernul generalilor Vlase, Pahontu, Despescu etc a caror marionete sunt Ciolacu si Ciuca ne duc in zid! 

    Fara restructurari bugetare, fare reorganizare teritoriala, fara clarificarea societatilor inca majoritar de stat din Ministerul Economiei, fara curatenie la CAS totul e vanare de vant! 

    E de ras! 

    Drula face alianta cu Orban care a crescut chelturiloie bugetare.....Orban alta marioneta! 

    Pe YouTube e un canal Starea Impostorilor....in afara de cei din REPER, care sunt ceva mai rasariti,

    toti ceilalti sunt marionetele generalilor din servicii!!! 

    1. ...

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
APA NOVA
e-infra.ro
eximbank.ro
digi.ro
fngcimm.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

17 Iun. 2024
Euro (EUR)Euro4.9768
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6464
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2078
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.8855
Gram de aur (XAU)Gram de aur346.6329

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
roenergy.eu
rommedica.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb