CFR Marfă a mutat peste 100 de vagoane din Portul Constanţa

I.GHE.
Ziarul BURSA #Companii / 4 aprilie 2022

CFR Marfă a mutat peste 100 de vagoane din Portul Constanţa

CFR Marfă a degajat primele 84 de vagoane care blochează de ani de zile liniile de cale ferată din Portul Constanţa şi a expediat, la finalul săptămânii trecute un alt convoi alcătuit din peste 40 de vagoane staţionate în aceeaşi locaţie, conform unui anunţ postat pe pagina oficială de Facebook de vicepremierul Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Ministrul Transporturilor a adăugat că reprezentanţii CFR SA şi cei din direcţiile de specialitate din minister lucrează, în paralel, la fundamentarea proiectului de ordonanţă, pentru operaţionalizare a activităţii de transport mărfuri din zona Portului Constanţa.

"Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră, iar infrastructura acestuia trebuie pusă la punct urgent! Ca urmare a conflictului din Ucraina fluxului de mărfuri transportate creşte constant şi în aceste condiţii este necesar să valorificăm inclusiv întregul potenţial feroviar al portului. (...) Colegii de la CFR SA şi cei din direcţiile de specialitate din minister lucrează, în paralel, la fundamentarea proiectului de ordonanţă, pentru operaţionalizare a activităţii de transport mărfuri din zona Portului Constanţa. Prin acest act normativ urmează să fie alocate de resurse finaciare pentru repararea şi întreţinerea elementelor reţelei feroviare din Portul Constanţa administrată de CFR-SA. Ordonanţa urmează să asigure şi cadrul necesar funcţionării terminalului de feribot prin integrarea pasajului superior peste calea ferată şi a racordului peste DN39 la complexul de linii din portul Constanţa şi la infrastructura portuară", a precizat vicepremierul Sorin Grindeanu.

Amintim că ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a solicitat, marţea trecută, la finalul vizitei de lucru efectuată în Portul Constanţa, directorilor generali ai CFR Marfă şi CFR SA să mute 700 de vagoane din zona respectivă, care stau abandonate, de mai mulţi ani, pe infrastructura portuară.

"Vom acţiona rapid şi pe zona de CFR Infrastructură şi pentru a face proceduri rapide, astfel încât degajarea acestor vagoane să fie una rapidă. Suntem în competiţie cu alte porturi aflate la Marea Neagră, pe care statul român nu-şi permite să o piardă. Înţeleg interesele marilor companii care îşi desfăşoară activitatea în portul Constanţa, primul interes al statului român este de a valorifica potenţialul Portului Constanţa la maximum", a mai transmis, la Constanţa, vicepremierul Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii a precizat că, de la începutul războiului din Ucraina traficul de mărfuri în Portul Constanţa a crescut semnificativ, cele mai mari majorări fiind consemnate la: produse petroliere (+53%), echipamente şi maşini (+97%), îngrăşăminte (+20%) şi combustibili minerali şi solizi (+18%). Media zilnică a traficului de mărfuri prin Portul Constanţa a crescut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu aproximativ 30.000 de tone pe zi, de la 130.000 de tone, la 160.000 de tone. Ministrul a precizat, de asemenea, că, dacă anul trecut erau operate aproximativ 33 de nave pe zi, acum acest număr a ajuns la aproape 50 şi este în creştere.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Conferinţa “Securitatea cibernetică”
Avocat Ianul Alexandra
cautavocat.ro
BTPay
danescu.ro
arsc.ro

Curs valutar BNR

03 Feb. 2023
Euro (EUR)Euro4.9005
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4823
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian4.9076
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.4945
Gram de aur (XAU)Gram de aur275.3749

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Bursele din regiune
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.rowww.dreptonline.rowww.hipo.ro